Audi s3, 2.0tfsi mennyire megbizhato konstrukcio?
Amugy azert kerdezem mert autovasarlas elott allok!
2 peldany ami erdekes az egyik az s3 a masik a skoda superb.
Hasonlo arkategoriaban.(6-7misi)
Ki melyiket valasztana? Illetve miert?
Hát jó lenne tudni az évjáratot. A második generációs (2012-ig) S3-ba pakolt TFSI motorokat kerülni kell, rengeteg gyerekbetegség volt velük, rosszul öregedtek. Utána már javítottak ezen.
Egyébként azt tudod, hogy két teljesen különböző autóról beszélsz? Mármint méretben, felhasználásban. Egy Superb-nek az A6 lenne a párja úgymond.
akkor a 2013-as TSFI-k már relatív jók?
Igazából nem tudom az a6 valamiért nem jön be, ha audi akkor ez az a3/s3 forma ami nagyon tetszik, illetve ha sedan akkor superb a többi nem.
Igazából szeretnék relatív dinamikusan közlekedni, illetve ha úgy van letudjak vele ugrani a tengerre 5-600km
Jónak jók, de már 10+ éves autók és ezeket azért hajtják is általában. Mindegyikben lesz 200-300 ezer kilométer. Ilyen idős korban pedig már jöhetnek a költséges hibák.
Megmondom őszintén, én BMW-t vennék inkább a felső kategóriából. Nyilván azokra is költeni kell, talán többet is, de többet is kapsz a pénzedért mind megbízhatóságban, mind élményben.
Nos a leírásod alapján, amit tudok neked ajánlani, az a 3-as sorozat hatodik generációja (F30 és társai).
Benzines 330i B48 motorral (248 lóerő), vagy dízel 330d N57 motorral (255 lóerő). Mindkettő kiforrott és szinte hibátlan konstrukció. 5,5 - 6 millió között jó állapotút kapsz, 180 ezer km körüli futásteljesítménnyel, sok extrával.
Amire figyelni kell, hogy ha még nem volt ezzel foglalkozva, akkor kell nekik egy vezérléscsere + csapágyazás, mert 200-200 ezer km között ez úgyis aktuális lenne a biztonságos és megbízható működés érdekében. Ez kb. egymillióba kerül, de ezzel együtt is benne vagy a 7 milliós keretben.
Ha komolyan érdekel, akkor tudok bővebben írni mindkét motorról és hogy mire kell odafigyelni.
BMW szerelő vagyok egyébként.
Igen, például, bár én a kicsit olcsóbbakra gondoltam. De nyilván te ismered a keretedet. Akkor néhány infó részletesebben.
F30 széria. F30 maga a szedán. F31 a touring (kombi). F34 Gran Turismo. F35 az a hosszított tengelytávos szedán. Nyilván ezekből F30-at és F31-et tudsz találni elsősorban, a többiből keveset vesznek Magyarországon.
Az általad írt autók alapján (S3, Superb) a 250 lóeró körüli sávban érdemes nézelődni.
Benzinesek: 328i kódnév alatt ment a gyártás 2012-2015 között, 241 lóerő, N20B20 motorkód. 2015-ben volt a facelift, utána jött a 330i, lóerővel, B48B20 motorkóddal. Amennyiben engedik az anyagi lehetőségeid, én mindenképp a B48-as motorral nézném ezeket az autókat, egyszerűen jobb, megbízhatóbb konstrukció. 2015-2019 között volt a gyártás (de ha keresel hahu-n, írd be a lóerőt is, mert 2018-tól már a következő 3-as szériát [G20] is gyártották, szóval azok is bekeveredhetnek 330i címszó alatt például).
Magáról a B48-as motorról néhány szó. Turbófeltöltővel szerelt négyhengeres motor. Közvetlen befecskendezés. Valvetronic + dupla vanos rendszer van benne, ezek a fordulatszám és a gázpedálállás függvényében változó szelepvezérlést jelentik. Pontosabban vezérműtengely-vezérlést. Mint írtam, egy kiforrott, jó konstrukció. Leggyakoribb problémája egyértelműen a szelepfedél-tömítés, időközönként cserélni kell, vagy szivárogni fog az olaj. Érdemes lehet elgondolkodni, hogy új szelepfedelet kapjon az autó, mert úgyis le kell venni a tömítés cseréjéhez. Szintén előfordulhat olajszivárgás az olajszűrőház tömítésénél. Az elmúlt egy-két évben találkoztam már megrepedt olajszűrőházzal is, ez egyes autóknál kvázi típushibaként jön elő 120-150 ezer km között. Ebből mindenképp raknék bele újat (gyárit!), ha még nem volt cserélve. 120 ezer ft kb. az alkatrész hozzá, szóval nem olcsó, de ha megreped, az okozhat komolyabb motorkárt is. Érdemesebb szakemberrel cseréltetni, mert le kell venni hozzá a szívósort. Emellett nem típushiba, de érdemes odafigyelni az első és hátsó főtengely-szimeringekre, az idő azokat is megeszi. Ami viszont még típushiba, és ez tényleg csak az elmúlt egy évben kezdett megjelenni, az a hengerfejben lévő hűtőcső. Maga a hiba az, hogy a cső végén lévő gyorscsatlakozó eltörik, és elkezd szivárogni a hűtőfolyadék. Ezt maga a BMW is elismerte mint gyártási hiba, és volt rá szervizakció az F széria 2-es, 3-as és 4-es modelljei esetében. Ez annyit jelent, hogy bármelyik márkaszervizben (illetve más BMW szervizekben is, de ebbe most ne menjünk bele) ingyen kicserélik neked. Őszintén szólva nem tudom, hogy ez még mindig elérhető-e... be kell menni egy márkaszervizbe és megkérdezni. Nagyjából ennyi, tényleg nincs sok típushibája. Megbízható, jó motor. Az olajcserére nagyon oda kell figyelni, mint minden autónál, és ennyi. Egyébként nem javaslom, hogy márkaszervizbe hordj egy BMW-t, a legtöbb hely lehúzós és dilettáns. Százszor jobb BMW partner szervizek vagy akár maszek szervizek/szerelők vannak, akik lelkiismeretesen és korrekt módon dolgoznak. Tudok ajánlani szerelőt is lakhelyed szerint. Még annyi, hogy a közvetlen befecskendezés miatt kokszolódhat a szívosor mindenféle mocsokkal, érdemes lehet dióhéjas tisztítást csinálni rajta, ez sem olcsó, de jócskán megnöveli a szívósor élettartamát és a motor egészségét.
Dízel: itt leginkább a 2012 és 2019 között gyártott 330d-t tudom javasolni. Motorkód szerint N57D30O1, 255 lóerő. Nyilván a 325d (N47 motor, 215 lóerő) vagy a 335d (szintén N57 motor, 308 lóerő) sem rossz választás, de a 330d-nél maradnék, mert abból van a legtöbb eladó és szerintem az felelne meg legjobban az igényeidnek. Maga az N57 a legendás M57 motor következő generációja. Az M57 a BMW egyik legjobb motorja, ami valaha készült, és az N57 is majdnem olyan jó lett, mint az elődje. A modernebb motorok közül ezt tartják az egyik legjobbnak azóta is a teljes autóiparban. Maga az N57-es motorcsalád alumínium blokkos sorhatos motorokat jelent, változó geometriás turbófeltöltővel, közös nyomócsöves dízel rendszerrel (common rail) és Bosch piezo kristályos porlasztókkal (ezek sajnos nem felújíthatóak). Alapvetően az előbb írt benzines motorrais igaz, de az M57-re különösen, hogy nagyon oda kell figyelni a vezérlésre. Már 150 ezer km körül érdemes teljesen cserélni. Szóval olyat keress, amin ez igazolhatóan megtörtént, különben kb. egy időzített bomba lesz. Típushibák: EGR hűtő (erre szintén volt ingyenes szervizakció, talán kettő is). DPF azaz a részecskeszűrő... na hát igen, olyan példányt próbálj meg keresni, amit autópályán használtak kb. csak... mert ha valami okos megveszi ezt az autót, és annyira használja, hogy a városban menjen vele pár kilométert, akkor a részecskeszűrővel garantáltan probléma lesz. Ez megköt egy csomó káros anyagot, szennyeződést, szemcsét, és elégeti. Előbb-utóbb az egység megtelik hamuval. Hivatalosan ilyenkor kukázni kellene, és újat venni, ami persze méregdrága (ezt még a németek sem szokták megvenni, inkább eladják a verdát). Kb. egymillió forint lehet, de pontosan nem tudom. Lehet vinni mosásra meg ultrahangos tisztításra, de sajnos az a tapasztalat, hogy ezek csak átmeneti megoldások, és legkésőbb pár ezer kilométer után megint dobja majd a check engine lámpát miatta. Szóval erre mindenképp oda kell figyelni, mármint egyrészt az autó előéletére, másrészt hogy te se vegyél ilyet, ha csak rövid távokra használnád. Ez is közvetlen befecskendezéses motor, és sajnos kifejezetten típushiba a szívósor elkoszolódása, szóval itt mindenképp érdemes egy dióhéjas tisztítást végezni előbb-utóbb (vagy új gyári szívósort venni rá). Nagyjából ennyi. Összességében ez a motor nagyobb odafigyelést igényel, és csak indokolt esetben vegyél dízelt. De amúgy egy brutál jó és nyomatékos konstrukció.
Plusz infók:
1. Az M57-es elődnél probléma volt, hogy a szívósorban lévő örvénycsappantyúk gyenge műanyagból voltak, amik egy idő után eltörtek és beszívta a motor. Emiatt ezeket kb. mindenki leszedette a kocsijáról, és ledugózták a szívósort. Sokan ezt az N57-nél is meg akarják/akarták csinálni, de nincs rá szükség, mert kijavították ezt a hibát és ezeknél a motoroknál egyáltalán nem jellemző az említett probléma.
2. Az N57-es motoroknál is volt kigyulladásos eset, de ezek kizárólag Angliában fordultak elő rendőrautókkal. A BMW hivatalos állásfoglalása szerint a rendőrautók használati módja (rövid távok hatalmas terheléssel, hidegen is stb.) , okozták a problémát, és normál személyautóknál nem fordulhat elő bármi hasonló. Tehát ezzel se hagyd, hogy riogassanak.
Szívesen válaszolok még, ha vannak kérdéseid.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!