Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől van ez a teljesítmény...

Mitől van ez a teljesítmény növekedés?

Figyelt kérdés
Facelift autóknál látom,hogy ugyanazzal a motorral kicsit több lóerő van bennük,mint az eredeti autóban. Mi változik ilyenkor a motoron? Vagy valójában nem ugyanaz a motor ?
júl. 11. 06:37
 1/9 bAdamn ***** válasza:
21%
Nem változik semmi. A vezérlőegység szabályozza a teljesítményt. Minden márka minden típusának minden motorja jelentősen le van fojtva elektronikusan annak érdekében, hogy cserébe magasabb legyen az élettartama. Nagyon sokszor árulják ugyanazt a motort különböző teljesítménnyel, a vevőnek kell eldönteni, hogy a gyengébb verziót veszi, ami megbízhatóbb, vagy az erősebbet, ami valószínűleg előre láthatólag hamarabb tönkremegy majd
júl. 11. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

A motor általában ugyanaz, de a körítés más. Pl. M52-M54 BMW motorokat ha nézzük.


- Gázpedál már elektromos, nem bowdenes.

- Szívósorban van DISA szelep (ez a levegőáramlás sebességet tudja állítani, optimalizálni).

- Az egyik vasblokk, a másik alumíniumblokk.

- Az egyik 1 vanos, a másik 2 vanos. Ez nem teljesen facelift különbség, mert a kettő között kijött egy úgynevezett M52TÜ, ami technikailag átdolgozott motort jelent, és már abban is 2 vanos volt. A vanos a BMW korai változó-szelepvezérlés rendszere volt, technológiában és korban is megelőzve pl. a Toyota VVTI-jét vagy a Honda VTEC-jét. Az 1 vanos csak a szívó-, a 2 vanos már a kipufogószelepeket is állította a fordulatszám függvényében.

- Picit más maga a szívósor és talán a kipufogóleömlő is.

- Más gyújtótrafók kellenek bele.


Így hirtelen ennyi.

júl. 11. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Oh és akkor ha turbo van ,akkor az 100%-át használja a motornak?

Köszönöm a válaszokat eddig is !

júl. 11. 16:59
 4/9 bAdamn ***** válasza:
#3 Nem, a teljesítmény akkor sem maximális. A chiptuning az ezeknek a korlátozásoknak a feloldása, vagy legalábbis csökkentése, de nem véletlenül mondja el minden normális chiptuningos, hogy csak saját felelősségre, mert mint írtam, a nagyobb teljesítmény nagyobb igénybevételt, tehát rövidebb élettartamot jelent. A komolyabb, megbízható, becsületes chiptuningosok sok esetben nem is mennek egy bizonyos szint fölé, mert simán lehet, hogy kijön a garázsból, a tulaj nyom egy kövéret, aztán már repül is szét az egész motor, ezt meg el szeretnék kerülni. Mindez igaz szívóra és turbósra, benzinesre és dízelre... mindenféle motorra.
júl. 11. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

#4

Azért ez nem teljesen igaz. Szívómotor esetén a chiptuning gyakorlatilag csak a befecskendezés, ill. a keverékképzés szoftveres módosítását jelenti. Ezzel a gyakorlatban minimális teljesítménynövekedés érhető csak el. 3-5 százaléknyi. Persze ez sem feltétlen jó a motornak, de tönkremenni nem fog tőle, max 20 év helyett 18-at bír.


A másik pedig hogy a chiptuningot is lehet normálisan csinálni, amikor nem abból áll a művelet, hogy a turbónyomást, előtöltést stb. megemelik, aztán jóvanazúgy. Sok esetben nem csak szoftveres munkára van szükség. Az igazán profi tuningműhelyek pedig tuning alaktrészek beépítésével, a motortér esetleges átalakításával együtt végzik el a szoftveres módosításokat.


Az tény, hogy a legtöbb motorban gyárilag bőven van tartalék, egyrészt az úgynevezett biztonsági tényező miatt, másrészt pedig az egyre szigorúbb emissziós célértékek miatt. Egy kis mértékű chiptuning (pl. Stage 1) nem fogja jelentősen csökkenteni az élettartamot vagy a megbízhatóságot. Az más kérdés hogy ha ráteszel egy komolyabb "csipszet" a 20-25 éves, orrán-száján füstülő IV-es Golf PD TDI-re, ami 116 lóerőből csinál 180-at, akkor ott jó eséllyel tényleg repülni fog a motor.


(#2 voltam)

júl. 11. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 bAdamn ***** válasza:

#5 Hát ennek elég kötekedés szaga van...


"Szívómotor esetén a chiptuning gyakorlatilag csak a befecskendezés, ill. a keverékképzés szoftveres módosítását jelenti"


Igen, tekintve, hogy a fojtás 90%-a ezekkel van elérve. Erről beszéltem én is végig, hogy elektronikusan vannak limitálva és a chip tuning ezeknek a limitációknak a csökkentése. Nem tudom mi a problémád, mikor ugyanarról beszélünk.


"Persze ez sem feltétlen jó a motornak, de tönkremenni nem fog tőle, max 20 év helyett 18-at bír."


És mondott valami olyat, hogy ha egy szívóbenzines motorból kicsikarsz +10 lóerőt, akkor az rögtön azonnal tönkreteszi a motort? Mert én nem. Én csak azt mondtam, hogy csökkenti az élettartamot. Az, hogy mennyivel, az egy mocskosul bonyolult, ezer összetevős kérdés, amibe kár belebonyolódni.


"nem abból áll a művelet, hogy a turbónyomást, előtöltést stb. megemelik, aztán jóvanazúgy."


De. A chiptuning kizárólag ebből áll. Ezért hívják chiptuningnak. A chip az elektronikára utal. A chiptuning az 100%-ban szoftveres, azaz elektronikai módosítást jelent. De megint ott járunk, hogy én egy szóval sem mondtam olyat, hogy nem létezik a tuningnak egyéb formája. Igen, lehet mechanikusan is tuningolni. Valóban. Csak nem nincsen köze a témához, ezért nem hoztam fel.


Tehát:


1. Ne beszéljünk mellé.

2. Ne okoskodjunk feleslegesen.

3. Ne tegyünk úgy, mintha a másik mondott volna valami rosszat, miközben semmi olyasmi nem is hangzott el.


Köszi.

júl. 12. 05:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Persze. Élj ebben a tudatban, kivirág. Az nem baj, hogy butaságokat beszélsz.
júl. 12. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 bAdamn ***** válasza:
#9 Tudsz érvelni, cáfolni, bizonyítani? Nem. Akkor nincs miről beszélni. Szia!
júl. 12. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Tudni tudok, csak akkora bohóc vagy, hogy nem volt kedvem hozzá. De akkor lássuk. Válaszolni felesleges már erre, nem fogom elolvasni.


"A komolyabb, megbízható, becsületes chiptuningosok sok esetben nem is mennek egy bizonyos szint fölé, mert simán lehet, hogy kijön a garázsból, a tulaj nyom egy kövéret, aztán már repül is szét az egész motor, ezt meg el szeretnék kerülni. Mindez igaz szívóra és turbósra, benzinesre és dízelre..."


1. tévedésed. Szívó autóra nem lehet igaz, mert ott (mint már leírtam) olyan kis mértékben lehet alapból belenyúlni a motorvezérlőbe, hogy ha még el is mennek a falig, akkor is minimális növekedés lesz teljesítményben, ami nem veszélyes az autóra nézve. Tehát a konklúzió, hogy szívó üzemnél NEM tud megtörténni az a bizonyos motorrepülés. Ezért írtam ezután, hogy mit jelent szívónál a chiptuning, és mi a hozománya. Erre te elkezdesz vergődni, hogy te ugyanazt írtad (nem így volt).



"És mondott valami olyat, hogy ha egy szívóbenzines motorból kicsikarsz +10 lóerőt, akkor az rögtön azonnal tönkreteszi a motort? Mert én nem. Én csak azt mondtam, hogy csökkenti az élettartamot. Az, hogy mennyivel, az egy mocskosul bonyolult, ezer összetevős kérdés, amibe kár belebonyolódni"


2. tévedésed. Igen, pontosan azt írtad, amit most letagadsz, lásd az előző idézetet. Belebonyolódnod valóban kár, hiszen nem értesz hozzá.



"De. A chiptuning kizárólag ebből áll. Ezért hívják chiptuningnak. A chip az elektronikára utal. A chiptuning az 100%-ban szoftveres, azaz elektronikai módosítást jelent. De megint ott járunk, hogy én egy szóval sem mondtam olyat, hogy nem létezik a tuningnak egyéb formája. Igen, lehet mechanikusan is tuningolni. Valóban. Csak nem nincsen köze a témához, ezért nem hoztam fel."


3. tévedésed. Komolyabb tuning műhelyben egy turbó módosítást adott esetben csak a turbó fizikai átépítésével együtt csinálnak meg. És még lehetne sorolni a példákat. Az rendben van, hogy konkrétan ez nem szoftveres módosítást jelent, hanem mechanikai tuningot, de mivel egy bizonyos szint felett az egyik nem működik a másik nélkül, ezért kijelenthető, hogy a chiptuning nem csak az elektronikára terjed ki. Hisz nem tuning alkatrészek beépítéséről van szó, hanem a chiptuning lehetővé tételéről mechanikus átalakításokkal.


"de nem véletlenül mondja el minden normális chiptuningos, hogy csak saját felelősségre, mert mint írtam, a nagyobb teljesítmény nagyobb igénybevételt, tehát rövidebb élettartamot jelent"


4. tévedésed. Minden normális chiptuningos szakember garanciát vállal a munkájára. Nyilván itt szó sem lehet arról, hogy valami lefingott tyúkólat felhúznak irreális szintre. Csak normális munkákat vállalnak el, ebből következően garanciát is tudnak adni. A másik pedig az, hogy minden normális helyen diagnosztikával (ez nem csak a hibakódtároló kiolvasását jelenti), hogy megbizonyosodjonak arról, hogy a motor hibátlan, tuningolható állapotban van. Következésképp ami problémás vagy kockázatos lehet, azt nem csinálják meg abban a formában.


Volt még 1-2 apró h.lyeség ebben a néhány hozzászólásodban is, de beleuntam. Tévedsz, hiszen te kezdtél el kötekedni, aztán nagy mellénnyel beleállsz valami olyan témába, amihez nem értesz.


Mint te is írtad: Szia!

júl. 12. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!