A1B Jogsi - Átba##ás? 15 vizsgaútvonal?
Kötelező gyakorlat: 3 óra (kb. 30 ezer forint)
Eddig az oktató azt mondta, hogy 10 óra alatt senki sem fog levizsgázni.
Erre most 7 vizsgaútvonalból 15 lett.
Egy sz#ros A1B jogsiért, aminek elvileg az lenne az értelme, hogy olcsó és gyorsan kész van, most fizetni kell közel 200 ezer forintot (csak a gyakorlatért). Így jobb esetben minden vizsgaútvonalat legalább egyszer kipróbáltál, de talán az sem fér bele, ha nem tudsz szabadságot kivenni.
Nyilván az oktatónak sem célja, hogy 3 óra után elengedjen, de ez így már túlzásnak tűnik időben és pénzben is.
Ennek így mi értelme van? Lehúzás az egész? Állambácsi nem gondolkozik? Máshol B jogsival vezetnek 125cc motort. Románia, Ausztria, Belgium...
Ki kellett adnom magamból, de ha valakinek van ésszerű érve, ami segít megemészteni ezt az egészet, azért hálás lennék! Most ott tartok, hogy van egy KRESZ vizsgám és elment kicsit a kedvem az egésztől.
Tegyük föl, annyit mond a vizsgabiztos:
X. parkolóból indulva, menjen el pályaudvarig az Y. és a Z. utcák érintésével. Ha megoldod jó, ha nem, akkor bukta.
Mit kellene ezen gyakorolni?
Jah' és választ vársz arra hogy miért kerül annyiba?
Amiért ennyi egy liter tej, amiért annyi egy színházjegy, és amiért amannyi egy jó cipő.
Szóval ennyi az ára.
Különben ha lehúzásnak tartod, akkor kerül el.
(egyszerűbb mint siratni magad)
Egyébként kérdező, pár érdekesség: Olaszországban B jogsid nem is lehet 18 éves korodig, és utána 1 évig 95 lóerőnél többet nem vezethetsz. Németországban és Hollandiában 18 éves korodig hiába van B jogsid, nem vezethetsz, ha az anyósülésen nem ül valaki, aki felnőtt és van B jogsija. Belgiumban, Dániában, Hollandiában, Görögországban az AM, A1, A2 jogsiknak mindnek 2 évvel magasabb a korhatára, mint nálunk.
A B125 2013 óta egy EU-s kezdeményezés, és az volt a javaslat, hogy annak lehessen, akinek van 2 éve B jogsija és legalább 7 órát tanították, gyakoroltatták, és aztán le is vizsgázott belőle. Ettől persze minden tagállam kedvére eltérhet, a franciák mondjuk pontosan ezt csinálják, nem fogom egyesével megnézni az országokat, amiket felsoroltál, de a franciáknál ez van. Te meg itthon abban a pillanatban, hogy 17 évesen megvan a B jogsid, már csinálhatod is a rövidített A1-et. Luxemburgban meg pl. abszolút nincs is rá lehetőség, ha már a fejlett nyugatról beszélünk.
- Sokan írták, hogy mit számít hány útvonalon kell menni. Erre írtam, hogy vannak olyan utak, ahol az emberek 99%-a benéz valamit, mert sz_rul van kialakítva.
A városomban is van egy kereszteződés. Onnan tudom, hogy valaki nem helyi, hogy benézi és egyenesen próbál menni, amikor neki csak jobbra lehetne. Takarásban van a tábla és az útburkolati jelek is teljesen lekoptak.
- A nyelvtannácikat üdvözlöm! Akinek ennyi fölösleges energiája van, hogy a világ leglényegtelenebb dolgán rugózik, az megérdemli, hogy észrevegyék. :)
Aludtam rá egyet. :D
Megveszem a kötelező védőfelszerelést.
Megcsinálom a kötelező 3 óra gyakorlatot.
Veszek még 2-4 pótórát, ha szükségesnek érzem.
Vizsgázok.
Ha bukta van, akkor mérlegelek. Ha olyan ürüggyel próbálnak megbuktatni, mint amit az előzőekben leírtam, akkor fellebbezek.
Azon is elgondolkodtam, bár lehet ez nem megengedett, hogy felcsapatok egy GoPro-t magamra a vizsgához. Ha sikerül, akkor fasza, majd egyszer visszanézem. Ha elrontottam valamit, akkor sokszor visszanézem. Ha értelmetlen baromság miatt buktatnak, akkor is ott a videó.
Jól látja #16!
Be kell gyakorolni a vizsga-köröket, aztán akár merre is lenne dolgod, egész életedben csak azt a 7 előre megírt útvonalat használd. 😛
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!