Mi okozhatja az alábbi hibajelenséget?
Adott egy Mazda 6 GH (2008, 2.0D, 140 LE) típusú autó, amely a következő hibákat produkálja:
Gyorsításkor az autó sokszor megtorpan, illetve elkezd rángatni. A turbó kapcsolásakor (kb. 2 ezres fordulat környékén) megjön az autó ereje valamelyest, de nem az igazi. Az autó több hibakód olvasón is volt, nincs konkrét hiba jelzés. A hiba elhárítása érdekében a következő beavatkozások történtek:
- Turbó felújítás
- Üzemanyag nyomás különbség szenzor csere
- DPF, EGR tisztítás
- Légszűrőház csere
- 2 db porlasztó csere
- Üzemanyag szűrő csere
- Vákuum csövek ellenőrizve lettek, sehol nem lyukas és nem is szakadt.
- 10 ezrenként olaj csere szűrőkkel!
Az autó folyamatosan prémium üzemanyaggal van tankolva!
A gyenge teljesítmény mellett a fogyasztás is legalább 0,5 literrel magasabb a kelleténél.
Aki esetleg találkozott már ilyen vagy hasonló hibajelenséggel, legyen szíves megosztani velem, hogy merre induljak el a továbbiakban.
Köszönöm szépen!
#9
Te aztán nagyot értesz hozzá 🤣🤣 nem egyben van a porlasztó és az injektor, hanem konkrétan ugyanaz az alkatrész.
#Kérdező:
Valószínűleg vmilyen jeladóval kapcsolatos probléma lesz. Elsőnek én az üzemanyag nyomásszabályzó és nyomásérzékelő szenzorokat cserélném. Ezek a közös nyomócső két végén találhatóak. Emellett még érdemes lenne átnézni a coolert és annak a csövezését, nem-e lyukas valahol.
Emellett érdemes még légszűrőt cserélni (ha a házzal nem történt meg) ill. kitakarítani a légtömegmérő házát, fojtószelepét.
Ha van benne MAP szenzor, még az jöhet szóba.
Ha ezek sem oldják meg, akkor mindenképp vidd el egy dízel szakihoz. Bár őszintén szólva a legjobb lépés már most ez lenne. Győrben vagy Kiskunmajsán tudok ajánlani helyet.
#13: A diagnosztika szerint az üzemanyag adagolásával voltak gondok. Hol több, hol kevesebb üzemanyagot adott a motornak. Ekkor lett cserélve a nyomás különbség jeladó, de nem oldotta meg. A csőrendszer végig át lett nézve, minden rendben.
Légszűrő is cserélve lett (egyébként is cserélve van minden olajjal együtt).
Győr nekem sajnos 250 km innen. :(
Bp mellé vittem el szakemberhez, bízva abban, hogy ott rájönnek a hibára. Aki esetleg Mazda tulajdonos, biztosan ismeri is őket.
Kérdés mindenki felé:
Esetleg a részecskeszűrő tud-e ilyet okozni hibát okozni? Tavaly egy hosszabb autópályás út során eltömődött, lefolytatta a motort, ekkor kellett tisztítani. Utána jó darabig problémamentes volt. Gondoltam erre is esetleg, nem-e az produkálhat ilyet. Fontolgatom, hogy kiüttetem belőle az EGR-el együtt. Tudom, ennek mennyi hátránya van, de előnye is van számos. Mit gondoltok?
#16: Igen, sajnos így hallottam én is.
Tehát akkor végülis hosszú távon megoldás lehet a DPF kiiktatása?
Friss műszaki van rajta, így majd’ 2 évig nem lenne ezzel probléma! 😀
Viccet félre téve… A motorban okozhat bármi gondot a DPF eltávolítása? Miben változik az autó viselkedése?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!