Mekkora fordulatszámnál érdemes váltani?
Golf IV 1.4-es benzines motorral.
Friss jogsis vagyok, két ezres fordulatnál javasoltak felváltást a barátok.Ti mit javasoltok?Mennyi fordulatszámnál “ideális” le és fel váltani?
19/L
Köszönöm előre is!
Előző kocsimon sem volt fordulatszám kijelző (opel astra f) jelenlegin sincs (prius 2). Asszony audiján van, de soha nem nézem, felesleges.
De tankönyv szerint 2000 felett váltunk fel, 800 alatt le, igyekszünk 1200-1500 körül tartani (ott már van benne erő, de nem hatalmas a fogyasztás)
#11
Ezzel csak gyilkolod a motort... Könyörgöm, 1.4 benzin is elforog 6000-6500-ig tiltás előtt, szerinted úgy találták ki a mérnökök, hogy te csak az alsó egyharmad tartományban használd?
A magas fordulatszám nem jelent nagyobb kopást a motornak, hiszen a kenése exponenciálisan jobb magasabb fordulaton.
Még egy dízelnél se váltók 1500 alatt, nem hogy kis benzinesnél... Hihetetlen h milyen hülyeséget irkáltok. :D
13
Maradjunk annyiban, hogy egy 20 éves golfot faék motorral nem az fog kinyírni, hogy 1800on vagy 2200on pörög a motor...
#13 Önmagában nem gyilkolja a motort azzal, hogy normálisan vált és nem pörgeti folyamatosan amikor tök felesleges.
"Amúgy nem tudom milyen autó az, ami 400-at esik vissza váltás után... Ezres fűnyíró esetleg."
Vagy mondjuk 1.4-es Golf...
#13
Milyen pörgetés? 3000 szerinted pörgetésnek számít egy motornál? Tökmindegy hány köbcenti... Én ezt komolyan nem hiszem el. :D
Ti még sosem bicikliztetek? Próbáljátok meg négyes/ötös fokozatban felmenni egy dombon. Nem fog menni, szenvedés lesz. A motor is nagyjából ezt éli át. Pontosabban a főtengely, a hajtókar csapágyak, a kettőstömegű (ha van) stb. Sokkal nagyobb mechanikai kopást szenvednek az alkatrészek, mert nincs megfelelő kenés az alacsony fordulatszám miatt. Ennek pedig az az oka, hogy az olajpumpa belső tengelye is lassan forog, nem tudja felépíteni a megfelelő olajnyomást.
Nekem is ugyanolyan drága a benzin, és nem is mondom h egy év alatt tönkremegy egy alacsony fordulaton használt autó, de nem tudom h miért lett divat Magyarországon nyugdíjas módra váltani és azon remegni, hogy 100 km alatt megspóroltál 1500 forintot.
A traktorokat kell alacsony fordulatszámon használni, nem az autókat. Én a magam részéről láttam már széttört főtengelyt, ami pontosan amiatt történt, mert évekig nagyi módjára volt használva az autó.
Termesztésén hidegen célszerű alacsonyabb fordulatszámon váltani, de amint felmelegedett az olaj, hadd menjen. Konkrétan erre lett tervezve az autó.
Kb. hasonló kategória, aki évi 2x kapcsolja be a klímát, hogy spóroljon vele és nehogy elromoljon. Közben meg pont ezzel csinál rosszat, hiszen nem járatja át a klímakompresszort, elkoszolódik az egész rendszer, a kenőanyag nem jut el a tömítési pontokra stb.
Nem prédikálok tovább, két perc alatt bárki utánaolvashat a témának, pofonegyszerű járműdinamikáról beszélünk.
Egyébként járműmérnökként végeztem Miskolcon...
“Ezzel csak gyilkolod a motort... Könyörgöm, 1.4 benzin is elforog 6000-6500-ig tiltás előtt, szerinted úgy találták ki a mérnökök, hogy te csak az alsó egyharmad tartományban használd?
A magas fordulatszám nem jelent nagyobb kopást a motornak, hiszen a kenése exponenciálisan jobb magasabb fordulaton.
Még egy dízelnél se váltók 1500 alatt, nem hogy kis benzinesnél... Hihetetlen h milyen hülyeséget irkáltok. :D”
Tényleg nagy tudású lehetsz, ha azt mondod 2000-nél elváltasz, gyilkolod a motort. Természetesen nem dombnak felfelé, hanem sima úton. Az megint más, ha lepadlózod 1800-nál, mert komolyabb gyorsításra készülsz. Az nem jó, erre írtam a visszaváltást. Ne keverjünk dolgokat. Egyelőre sima feljebb kapcsolásról volt szó. Egy 6-os váltónál 3,4,5,6 között nem sokat esik vissza a fordulat kb ahogy írtam. 1-2 és 2-3 között nagyobb a különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!