Szituáció és autófüggő. Hang alapján válts, ne fordulatszám alapján. Ha már nagyon pörög, felváltasz, ha szenved, visszaváltasz. Benzines szeret pörögni, ezért inkább jobban pörögjön, mint alacsony fordulaton szenvedjen. Nagyon nem tesz jót az alacsony fordulat.
jún. 21. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
2/22 anonim válasza:
Ha erőlködik a motor, túl alacsony fordulatszámnál vagy. Kb ez az alapszabály. Ha nem tudsz egy padlógázzal gyorsulni, vagy csak nagyon lassan, akkor válts vissza.
Egyébként nagyon helyzetfüggő, majd ráérzel:)
Ha valami konkrétumot akarsz így kezdésnek, azt mondanám, hogy 1500 alá ne nagyon essen. Kicsit többet fog fogyasztani, de jobbat tesz a motornak. De nem vezettem még 1.4-es golf 4-et, szóval ez csak egy tipp a hasonló motoros autókkal való tapasztalataimmal.
jún. 21. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/22 anonim válasza:
Sima szívó benzines motor 2-4 ezres fordulat között érzi a legjobban magát. Túl alacsony se legyen a fordulat, mert úgy csak szenved és erőlködik a motor, a magasabb fordulat pedig többlet fogyasztást eredményez, és nagyobb motor hangerőt. 2-4 ezer között pont jó neki, 4 ezres körüli fordulaton egész dinamikusan is lehet vele haladni.
jún. 21. 01:33
Hasznos számodra ez a válasz?
4/22 anonim válasza:
Nincs ilyen fix fordulatszám. A terheléstől függ, hogy mi az "ideális".
Nagyjából az lenne a cél, hogy olyan fordulatszámon maradjon a motor a váltás után is, hogy maradjon elég nyomatéka.
Ha pl. 2-esben 2000-nél elváltod, akkor 3-asban beesik kb. 1400-ra a fordulatszám, ahol csak kínlódni fog, főleg ha mondjuk épp kigyorsítanál.
jún. 21. 02:33
Hasznos számodra ez a válasz?
5/22 Morzsi007 válasza:
Hideg motornál, főleg télen 2000 körül váltom el maximum, de nem padlózom, hanem szép finoman gyorsítok, egy emelkedőnél nem terhelem kis fordulaton a motort. Ha már meleg és gyorsítani akarsz, vagy előzni, akkor 4000-ig is forogjon vagy még tovább, mivel ez akkor adja le a max teljesítményt, és egy előzést a lehető leghamarabb be kell fejezni. Ekkor célszerű visszaváltani, hogy a fordulat 3000-3500 legyen, hogy legy ereje az autónak. Mivel a tiéd nem túl erős masina, alapból 2-es és 3-as fokozatban 1400 alá ne menj, 4,5,6-ba meg 1800 fölött tartsd nagyjából. De érezni és hallani fogod, ha már kevés vagy sok a fordulat, ahogy mondjàk.
jún. 21. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
6/22 anonim válasza:
Ahogy a forgalmi viszonyok indokolják
jún. 21. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
7/22 anonim válasza:
Én a sportmotoromon 13 ezernél váltok feljebb, mert afölött már nagyon hangos.
jún. 21. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
8/22 anonim válasza:
Ha tartósan 2000 körül váltasz, azzal szépen megölöd a motort.
Én 3000-nél váltok kettesben és hármasban, utána mar 3500-nél (normál közlekedés, nem előzés vagy hasonlók).
Nyilván több üzemanyagot fogyaszt így, de jobb a motornak, a váltónak, kb. mindennek.
jún. 21. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
9/22 anonim válasza:
Te 19/L, csináld úgy, amíg nincs rutinod és nem érzed, hogy hol van az a fordulat, aminél még nem üvölt a motor, de még nem is erőlködik, hogy a 2000-3000-es tartományban legyen a fordulat. Általánosságban egy 1.4 szívó benzines motornál ez megfelelő lehet. Aztán majd kitapasztalod! Ha nyomod, de nem akar menni, akkor visszaváltasz. Ha hangosan üvölt a motor, akkor felváltasz.
jún. 21. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
10/22 Morzsi007 válasza:
#8.
Az sem mindegy milyen autóról van szó.
Egy 60Le-s autónak 1500 kevés nem igazán van nyomaték, de egy 160L-es vígan elmegy 1500-assal is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!