Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tegyek arrébb egy...

Hogyan tegyek arrébb egy bezárt autót?

Figyelt kérdés
Öcsém autója, golf 5 kombi. Már több mint egy éve az udvaromon rohad mozdulatlanúl, mert az öcsém kiment külföldre dolgozni, és azóta itt nálam eszi a penész. Az autó müködött amikor idehozta, tehát önerőből került ide, de mostmár útban van, de sajnos kulcsom nincs hozzá. Az utastérbe sem tudok bejutni, hogy legalább a kéziféket és a váltót kioldjam, hogy eltolhassam. Ami eszembe jutott, hogy traktorral elvontatom néhány méterre, de sajnos azt sem tujuk, hogy váltó 1. vagy R fokozatban van. Attól tartok, hogyha 1. fokozatban van, és hatrafelé kezdem vontatni akkor átugrik a vezérlés.

jún. 19. 21:09
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
"Továbbá: indításkor az ember lenyomja a kuplungot, utána felemeli, annak is nagyon fog örülni sebességben." Ezt nem teljesen értem, én amikor beülök egy autóba, még a fenekem nem érkezett az ülésre, már nyomom jobb lábbal a féket. Bekötöm a biztonsági övet, benyomom a kuplungot, beindítom a motort, és megyek is dolgomra. Motoron is behúzom az első féket, sztender visszadob, felülök, jobb lábam a hátsó fékre érkezik, első fék elenged, kuplung behúz, önindító megnyom, aztán kuplung+gáz, fogáspontnál elengedem a hátsó féket és megyek dolgomra. Nem tudom, mit kell ezen variálni meg balf*szkodni. Én biztos nem hagyok üresben járművet. Főleg nyilvános helyen nem.
jún. 21. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:

20.

Pl 1-es pont:

[link]

jún. 21. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

#22 Akkor itt két dolgot tegyünk tisztába. Károsítja az autódat, ha valaki meglöki vagy megtolja. Oké, csak mondjuk ha nem sebességben hagyod, hanem kopott kézifékkel üresben rögzíted, akkor meg nem az autód károsul ilyen esetben, hanem többet gurul és valakinek akár sérülést is okozhat. Nekem többet ér a biztonság, mint az autóm. Amit rendszeresen karban kell tartani.

És akkor itt jutunk el a második pontra. Hasonló az érvelésed és a tájékozatlanságod, mint azoké, akik szerint piros lámpánál ki kell dobni üresbe az autót, mert károsítja a kettőstömegűt meg a kinyomócsapágyat, ha kinyomott kuplunggal sebességben vársz. Csak megsúgom, hogy ha a kuplungban bármit cserélni kell, akkor az egészet cserélni kell, és a kinyomócsapágy akárhogy gyilkolod, ha normálisan vezetsz egyébként autót, nem fog hamarabb tönkremenni, mint ahogy elkopna a kuplungtárcsa, tehát igazából tök mindegy.

Ugyanez van a váltóval is. Lehet, hogy PICIT károsabb folyton sebességben hagyni. De ha betartod a rendszeres átnézéseket, szervizeléseket, ezek a kopó-forgó alkatrészek pont emiatt nem fognak gyakoribb és nagyobb költséget jelenteni neked. Úgyis akkor cseréled, amikor eljön az ideje, és nem megy tönkre nagyságrendileg hamarabb az ilyen gyakorlatok miatt - már ha nem alapból sz*r konstrukció az egész, de sz*r konstrukcióra meg hiába próbálsz vigyázni, az sz*r és kész.

jún. 21. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

#22!

Már az első mondatban megbukik a "magyarázat".

Ha vezérműláncos a kocsid ne hagyd sebességben.

Ezek szerint a szíjast lehet? 😂

jún. 21. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 A kérdező kommentje:
Ha 1. fokozatban van és elkezdem előrefelé vontatni lassan akkor még nincs túl nagy baj. Ha csúszós a talaj az autó alatt, akkor talán még meg sem fordulna a kerék. Akkor van baj, ha ellenkező irányba kezdem vontatni.
jún. 21. 13:29
 26/30 anonim ***** válasza:

23.

Most már csak az a kérdés marad, hogy egyáltalán akkor minek tesznek bele kéziféket? Nyilván az autógyártók hülyék és csak te vagy okos, mást már nem tudok elképzelni.

jún. 21. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:

Kérdező.

Egyre vadabb elméletekkel állsz elő.

Képzeld, egy Otto-motort visszafelé is lehet problémamentesen forgatni.

Bár továbbra is ott a lehetőség, hogy alúlról, egyetlen kézmozdulattal kilökd üresbe a kulisszát.

Ja persze, akkor nem lenne miről agyalni.😂

jún. 21. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 A kérdező kommentje:
Honnan veszed, hogy otto-motor, és nem dízel? Mondtam én olyat? amúgy ja...valóban 1.4tsi. Az otto motor nem egyenlő a kétütemü benzinnessel, amit mindkét irányba lehet indítani.
jún. 21. 14:40
 29/30 anonim ***** válasza:
#26 Hát, azt senki nem mondta, hogy ne használjunk kéziféket. Amint picit lejt az út, én is behúzom, nem kizárólag a váltóra bízom a rögzítést. Vagy például amikor kereket cserélsz, akkor a legsíkabb talajon is be kell húzni.
jún. 21. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
0%

#28.Látom még az olvasás is nehezedre esik.

Nem indításról volt szó, hanem forgatásról.

Van némi különbség a kettő között! 😜

jún. 22. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!