Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tegyek arrébb egy...

Hogyan tegyek arrébb egy bezárt autót?

Figyelt kérdés
Öcsém autója, golf 5 kombi. Már több mint egy éve az udvaromon rohad mozdulatlanúl, mert az öcsém kiment külföldre dolgozni, és azóta itt nálam eszi a penész. Az autó müködött amikor idehozta, tehát önerőből került ide, de mostmár útban van, de sajnos kulcsom nincs hozzá. Az utastérbe sem tudok bejutni, hogy legalább a kéziféket és a váltót kioldjam, hogy eltolhassam. Ami eszembe jutott, hogy traktorral elvontatom néhány méterre, de sajnos azt sem tujuk, hogy váltó 1. vagy R fokozatban van. Attól tartok, hogyha 1. fokozatban van, és hatrafelé kezdem vontatni akkor átugrik a vezérlés.

jún. 19. 21:09
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
#10 Minden normális ember így csinálja. Lejtőn/emelkedőn behúzzuk a kéziféket, de akkor is sebességben hagyjuk.
jún. 20. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:

11.

Nem. Lejtőn tesszük csak sebességbe. Minek kéne sík után sebességbe tenni, ostobi? Szerinted minek gyártanak az autókra kéziféket?

jún. 21. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
#12 Ugyanúgy feltehetném neked a kérdést, hogy ha használod is a rögzítőféket, mégis milyen logikus indokot tudsz adni arra, hogy inkább üresben hagyod, mint sebességben?
jún. 21. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 A kérdező kommentje:

"Vontatástól átugrik a vezérlés"😂


Láttál te már közelről autót?


Igen, láttam. Ami azt illeti még a müködési elvét is ismerem. Ellentétben veled.

jún. 21. 01:01
 15/30 A kérdező kommentje:

De miért lenne akár 1-esbe, akár R-ben? (Meg amúgy is látni az ablakon át, nem?)


Tolatva állt be az udvarra, és ilyenkor életszerü, hogy abban a pozícióban hagyja a váltót, nem még előtte kiveszi üresbe, aztán 1. És nem látni, hogy milyen pozícióban áll a váltó, mert ennél a modellnél ugyanott van az 1. és az R fokozat, csak hátramentben lefelé is kell nyomni váltókart.

jún. 21. 01:04
 16/30 A kérdező kommentje:
Amúgy épp tegnap vontattam el úgy, hogy két gerendát tettem a kerekek alá. Egy egész délután elcsesztem vele, hogy elrángassam 15 méterre, utólág már megbántam, mert nem ér ennyi vesződséget ez a xar kotala :D inkább törtem volna be az ablakot...
jún. 21. 01:27
 17/30 anonim ***** válasza:
0%

Kérdező!

Sablonokban, általánosságokban gondolkodsz, ez is azt mutatja hogy lövésed nincs az autó működéséről.


-átugrik a vezérlés ha vontatják.

Ez az autóskártyával játszó 10 éves vérpistike szövege.

-tolatva állt be, életszerű, hogy abba hagyja a váltót.

Nem, ez így nem életszerű, inkább ésszerűtlen.

-ugyan ott van az 1. és a R.

Tévedés, nem ugyanott van, csak hasonló irányban mozog a kulissza.

-"két gerendával vontattam".

Na most ezt magam elé képzeltem, és rámjött a röhögés.

-"egy egész délutánt elcsesztem, hogy elrángassam 15 méterre"

Ezek szerint belátod, logikátlanul cselekedtél, és még hatékonynak sem nevezhetünk.

Viszont az eset pozitívuma, hogy legalább van fogalmad az idő múlásáról a távolságmérésről, sőt, megfelelő önkritikával is szemléled a dolgaidat.

Ez jó! 😂

jún. 21. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:
"Tévedés, nem ugyanott van, csak hasonló irányban mozog a kulissza." Ha a kulissza hasonló irányban mozdul, az konkrétan azt jelenti, hogy a rúdon a fogaskereket fizikailag szinte ugyanott vannak. Nem poénból van az, hogy némely autón balra fel a rükverc, némely autón meg legjobbrább le, a váltószerkezetben is megvan a különbség a fogaskerekek elhelyezkedése kapcsán.
jún. 21. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:

13.

Mert miért jó az, hogy a feszít mindent? Az a fogaskerék fog nem arra hivatott, hogy megakadályozza az elgurulást vagy eltolást. Továbbá: indításkor az ember lenyomja a kuplungot, utána felemeli, annak is nagyon fog örülni sebességben. (Sőt pár évtizede, még be sem kellett nyomni a kuplungot indításkor, még szebb.)

Ez csak egy hülye szokás. Sebességbe akkor kell tenni az autót, ha mozgunk vele, a kézifék meg rögzíti álló helyzetben arra találták ki.

jún. 21. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:

#19 Legfeljebb biztonsági okai lehetnének, hogy ha elfelejted a kuplungot, nem kapar vagy nem ugrik meg az autó, de mai autó be sem indul kuplungnyomás nélkül, akkor sem, ha üresben vagy. Tudom, már kemény telek sincsenek, tehát a másik oldalról az sem érv, hogy befagy a kézifék. De basszus, elméleti tanfolyamon külön tanítják, hogy ha picit is lejt az út, irányítottságtól függően egyesben vagy rükvercben kell hagyni. Én behúzott kézifékkel simán kiállok a garázsból, pedig nem lelakott, agyonhasznált, amortizált autó.

Motorosok meg főleg tudják, hogy ha picit is lejt az út, emelkedő irányba állunk, hogy véletlenül se dobhassa ki a sztendert, és egyesben hagyjuk, mert annál jobb rögzítés sajnos nincs rajta.

Azt meg nem is értem, hogy "feszít mindent". Egyrészt nem feszít, mert ülj be egy leparkolt autóba, ami sebességben van, és dobd át kuplung nélkül üresbe. Simán fog menni, tehát nem hinném, hogy annyira feszül. Másrészt meg ha feszül is, nem feszül annyira, mint ami terhelés akkor éri, ha mész vele és nyomod a gázt neki. Konkrétan az erőátvitel a váltó dolga, arra van tervezve, ne mondd már nekem, hogy a sebességben parkolás tönkreteszi, akkor annak is tönkre kéne tennie, hogy rendeltetésszerűen használod az autót!

Én simán lendületből bekanyarodok az udvaromra, és simán akár kettesben is marad a váltó, amikor kiszállok belőle.

jún. 21. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!