Hogyan tegyek arrébb egy bezárt autót?
11.
Nem. Lejtőn tesszük csak sebességbe. Minek kéne sík után sebességbe tenni, ostobi? Szerinted minek gyártanak az autókra kéziféket?
"Vontatástól átugrik a vezérlés"😂
Láttál te már közelről autót?
Igen, láttam. Ami azt illeti még a müködési elvét is ismerem. Ellentétben veled.
De miért lenne akár 1-esbe, akár R-ben? (Meg amúgy is látni az ablakon át, nem?)
Tolatva állt be az udvarra, és ilyenkor életszerü, hogy abban a pozícióban hagyja a váltót, nem még előtte kiveszi üresbe, aztán 1. És nem látni, hogy milyen pozícióban áll a váltó, mert ennél a modellnél ugyanott van az 1. és az R fokozat, csak hátramentben lefelé is kell nyomni váltókart.
Kérdező!
Sablonokban, általánosságokban gondolkodsz, ez is azt mutatja hogy lövésed nincs az autó működéséről.
-átugrik a vezérlés ha vontatják.
Ez az autóskártyával játszó 10 éves vérpistike szövege.
-tolatva állt be, életszerű, hogy abba hagyja a váltót.
Nem, ez így nem életszerű, inkább ésszerűtlen.
-ugyan ott van az 1. és a R.
Tévedés, nem ugyanott van, csak hasonló irányban mozog a kulissza.
-"két gerendával vontattam".
Na most ezt magam elé képzeltem, és rámjött a röhögés.
-"egy egész délutánt elcsesztem, hogy elrángassam 15 méterre"
Ezek szerint belátod, logikátlanul cselekedtél, és még hatékonynak sem nevezhetünk.
Viszont az eset pozitívuma, hogy legalább van fogalmad az idő múlásáról a távolságmérésről, sőt, megfelelő önkritikával is szemléled a dolgaidat.
Ez jó! 😂
13.
Mert miért jó az, hogy a feszít mindent? Az a fogaskerék fog nem arra hivatott, hogy megakadályozza az elgurulást vagy eltolást. Továbbá: indításkor az ember lenyomja a kuplungot, utána felemeli, annak is nagyon fog örülni sebességben. (Sőt pár évtizede, még be sem kellett nyomni a kuplungot indításkor, még szebb.)
Ez csak egy hülye szokás. Sebességbe akkor kell tenni az autót, ha mozgunk vele, a kézifék meg rögzíti álló helyzetben arra találták ki.
#19 Legfeljebb biztonsági okai lehetnének, hogy ha elfelejted a kuplungot, nem kapar vagy nem ugrik meg az autó, de mai autó be sem indul kuplungnyomás nélkül, akkor sem, ha üresben vagy. Tudom, már kemény telek sincsenek, tehát a másik oldalról az sem érv, hogy befagy a kézifék. De basszus, elméleti tanfolyamon külön tanítják, hogy ha picit is lejt az út, irányítottságtól függően egyesben vagy rükvercben kell hagyni. Én behúzott kézifékkel simán kiállok a garázsból, pedig nem lelakott, agyonhasznált, amortizált autó.
Motorosok meg főleg tudják, hogy ha picit is lejt az út, emelkedő irányba állunk, hogy véletlenül se dobhassa ki a sztendert, és egyesben hagyjuk, mert annál jobb rögzítés sajnos nincs rajta.
Azt meg nem is értem, hogy "feszít mindent". Egyrészt nem feszít, mert ülj be egy leparkolt autóba, ami sebességben van, és dobd át kuplung nélkül üresbe. Simán fog menni, tehát nem hinném, hogy annyira feszül. Másrészt meg ha feszül is, nem feszül annyira, mint ami terhelés akkor éri, ha mész vele és nyomod a gázt neki. Konkrétan az erőátvitel a váltó dolga, arra van tervezve, ne mondd már nekem, hogy a sebességben parkolás tönkreteszi, akkor annak is tönkre kéne tennie, hogy rendeltetésszerűen használod az autót!
Én simán lendületből bekanyarodok az udvaromra, és simán akár kettesben is marad a váltó, amikor kiszállok belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!