Zöldkártyára vinném az autóm. Csak mérnek és kiértékelnek, vagy be is állítják az optimális működést/fogyasztást?
A zöldkártya kiértékelésen nem nagyon van lehetőség egy 3 éves autó "beállítására" hiaszen mindent a komputer intéz az autóban. Maximum rossz eredménynél tipped adhatnak, hogy mit kell cserélni(lamdaszonda, gyertyák, katalizátor..)
amúgy nem hiszem, hogy egy 3-4 éves autónál gond lehet.
Ja, és nem forgatják szét, nyugi!
zöldkártyát csakis 1évre adnak, arról, hogy nem lesz meg ne aggódj egy 2005-ös autó gond nélkül átmegy
amúgy max. 3000-es fordulatig szokták pörgetni, és egy kicsit ott tartani, attól baja nem lesz
NEKEM MONDJUK LEPADLOZTÁK A KOCSIT EGY FÉL PERCRE AZTHITTEM VÉGE LESZ
DE A POLLENSZÜRÖNEK MONDJUK SEMMI KÖZE HOZZÁ
A zöldkártya ára attól függ, milyen motorral szerelték az autót. A vizsgálat során elvileg csak mérnek és kiértékelnek. Ha a határértékeken belül maradnak a mért értékek, akkor nem nyúlnak hozzá az autóhoz. Ha nem, akkor helyszíntől függően vagy beállítják, vagy érvénytelen a vizsgálat. Az érvényességről az alábbiakat írja az erre vonatkozó jogszabály:
"Minden soron következő környezetvédelmi felülvizsgálat időpontját, a 9. § (1) bekezdése szerinti igazolólap és a 9. § (2) bekezdése szerinti plakett érvényességi határidejét az elvégzett felülvizsgálat időpontjától számítva, a gépkocsi külön jogszabály szerinti környezetvédelmi osztályba sorolásától függően
a) 0, 1 és 3 osztályba sorolt gépkocsi esetében egy évben,
b) 2, 4 és magasabb osztályba sorolt gépkocsi esetében - a külön jogszabályban meghatározott közúti közlekedési szolgáltatásokhoz használt gépkocsi kivételével - a gépkocsi első használatbavételének évét követő
ba) 6 naptári éven belül két évben,
bb) 6 naptári éven túl egy évben,
c) a külön jogszabályban meghatározott közúti közlekedési szolgáltatásokhoz használt, 2, 4 és magasabb osztályba sorolt gépkocsi esetében a gépkocsi első használatbavételének évét követő
ca) 4 naptári éven belül két évben,
cb) 4 naptári éven túl egy évben,
d) egyéb üzemű gépkocsi esetében a beépített belső égésű motor, a használati mód és az első használatbavétel évét követően eltelt idő szerint, az a)-c) pontok alapján
kell meghatározni."
Tehát az autó 2 évre fogja megkapni a zöldkártyát. A mérés előtt a motoron ún. kondicionálás végeznek, ennek időtartama gyári előírás hiányában 120 s 2500-as percenkénti fordulaton. A vizsgálat az emelt fordulaton történő károsanyag-kibocsátás mérésével kezdődik, ekkor a gyári érték hiányában 2500-3000 közötti fordulaton tartják a motort 30 s-ig. Kondicionálásként alkalmaznak még ún. szabadgyorsításokat, ekkor a motor fordulatszámát egyenletesen emelik a gyártó által megadott értékig és ott tartják, majd hagyják alapjáratra visszaesni. Ha a gyár nem ad meg mást, ez 3 gyorsítást jelent a leszabályzási fordulatszámig, ahol 5 másodpercen át tartják a motort. Ha olyan helyen zöldkártyáztatsz, ahol szóról szóra betartják a szabályokat, akkor hiába vagy ott, neki akkor is kötelessége pörgetni a motort.
Tökéletes válasz! :D
És meleg motornál semmi kár nem számazik a néhány másodperces pörgetésből, egyébként is leszabályozna a piros zónát elérve.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!