Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Zöldkártyára vinném az autóm....

Zöldkártyára vinném az autóm. Csak mérnek és kiértékelnek, vagy be is állítják az optimális működést/fogyasztást?

Figyelt kérdés
2005. februári Opel Astra H-ra mennyi a zöldkártya, és hány évre adják meg? Igaz az, hogy a vizsgálat alatt szanaszét forgatják üresben a motort?
2009. jan. 6. 10:00
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A zöldkártya kiértékelésen nem nagyon van lehetőség egy 3 éves autó "beállítására" hiaszen mindent a komputer intéz az autóban. Maximum rossz eredménynél tipped adhatnak, hogy mit kell cserélni(lamdaszonda, gyertyák, katalizátor..)


amúgy nem hiszem, hogy egy 3-4 éves autónál gond lehet.

Ja, és nem forgatják szét, nyugi!

2009. jan. 6. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Igen pörgetik a vizsgálat közben a motort. A beállítást nem tudom, de nem hiszem azt a szerviz szokta csinálni. Nem árt új pollenszűrű, és levegőszűrő zöldkártyázás előtt. Persze csak akkor ha mostanában nem cserélted. 2 évre fogsz zöldkártyát kapni. Tavaly 7280.- Ft volt a tétele. Nem tudom nem változott-e azóta.
2009. jan. 6. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
38%

zöldkártyát csakis 1évre adnak, arról, hogy nem lesz meg ne aggódj egy 2005-ös autó gond nélkül átmegy


amúgy max. 3000-es fordulatig szokták pörgetni, és egy kicsit ott tartani, attól baja nem lesz

2009. jan. 6. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim válasza:
100%

NEKEM MONDJUK LEPADLOZTÁK A KOCSIT EGY FÉL PERCRE AZTHITTEM VÉGE LESZ

DE A POLLENSZÜRÖNEK MONDJUK SEMMI KÖZE HOZZÁ

2009. jan. 6. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
ezért érdemes személyesen ott lenni, előtted kisebb eséllyel padlózzák le
2009. jan. 6. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

A zöldkártya ára attól függ, milyen motorral szerelték az autót. A vizsgálat során elvileg csak mérnek és kiértékelnek. Ha a határértékeken belül maradnak a mért értékek, akkor nem nyúlnak hozzá az autóhoz. Ha nem, akkor helyszíntől függően vagy beállítják, vagy érvénytelen a vizsgálat. Az érvényességről az alábbiakat írja az erre vonatkozó jogszabály:

"Minden soron következő környezetvédelmi felülvizsgálat időpontját, a 9. § (1) bekezdése szerinti igazolólap és a 9. § (2) bekezdése szerinti plakett érvényességi határidejét az elvégzett felülvizsgálat időpontjától számítva, a gépkocsi külön jogszabály szerinti környezetvédelmi osztályba sorolásától függően

a) 0, 1 és 3 osztályba sorolt gépkocsi esetében egy évben,

b) 2, 4 és magasabb osztályba sorolt gépkocsi esetében - a külön jogszabályban meghatározott közúti közlekedési szolgáltatásokhoz használt gépkocsi kivételével - a gépkocsi első használatbavételének évét követő

ba) 6 naptári éven belül két évben,

bb) 6 naptári éven túl egy évben,

c) a külön jogszabályban meghatározott közúti közlekedési szolgáltatásokhoz használt, 2, 4 és magasabb osztályba sorolt gépkocsi esetében a gépkocsi első használatbavételének évét követő

ca) 4 naptári éven belül két évben,

cb) 4 naptári éven túl egy évben,

d) egyéb üzemű gépkocsi esetében a beépített belső égésű motor, a használati mód és az első használatbavétel évét követően eltelt idő szerint, az a)-c) pontok alapján

kell meghatározni."

Tehát az autó 2 évre fogja megkapni a zöldkártyát. A mérés előtt a motoron ún. kondicionálás végeznek, ennek időtartama gyári előírás hiányában 120 s 2500-as percenkénti fordulaton. A vizsgálat az emelt fordulaton történő károsanyag-kibocsátás mérésével kezdődik, ekkor a gyári érték hiányában 2500-3000 közötti fordulaton tartják a motort 30 s-ig. Kondicionálásként alkalmaznak még ún. szabadgyorsításokat, ekkor a motor fordulatszámát egyenletesen emelik a gyártó által megadott értékig és ott tartják, majd hagyják alapjáratra visszaesni. Ha a gyár nem ad meg mást, ez 3 gyorsítást jelent a leszabályzási fordulatszámig, ahol 5 másodpercen át tartják a motort. Ha olyan helyen zöldkártyáztatsz, ahol szóról szóra betartják a szabályokat, akkor hiába vagy ott, neki akkor is kötelessége pörgetni a motort.

2009. jan. 6. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Tökéletes válasz! :D


És meleg motornál semmi kár nem számazik a néhány másodperces pörgetésből, egyébként is leszabályozna a piros zónát elérve.

2009. jan. 6. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Nem tökéletes, mert elírtam: a szabadgyorsításokat nem kondicionálásként alkalmazzák, hanem a füstölés mérésére. Logikus, hiszen kondicionálásként megfelelőbb a "hosszú" pörgetés, füstölni pedig kipörgetésnél szokott, vagy a hirtelen megemelkedő lambda miatt, vagy a gáz elvételekor. De ez majdnem mindegy is :-)
2009. jan. 6. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!