Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Swift mk3 (1993-2004)...

Suzuki Swift mk3 (1993-2004) 1.0 vagy 1.3-assal szerelt motor jobb?

Figyelt kérdés

Minden érdekel. Javítás, megbízhatóság, fogyasztás szempontjából is.

Illetve melyik verziónál van az, hogy netán szíj szakadás esetén sem megy tönkre a motor, hanem teszünk rá egy másik új szíjat aztán kész is, illetve vannak-e gyenge pontjai?



2024. jún. 3. 19:29
 1/6 anonim ***** válasza:

Az 1.0 motor kb 0.5-1 literrel fogyaszt kevesebbet városban és vidéki 70-80km/h mellett, mint az 1.3-as. Pályán az 1.0 nagyon kevés, és városban is tiporni kell sokkal jobban mint az 1.3 8v-t, főleg 1.3 16v-t.


Viszont azt, hogy szíjszakadás esetén mi történik, nem tudom hova tenni. Baszki, cseréld ki a szíjat amikor megveszed és nem fog elszakadni. Ha a vezérléssel baj történik, bármilyen motor el tud hasalni. Ha annyira nincs lóvéd hogy egy Swiften egy vezérléscserét kifizess vétel után, akkor bérlettel jobban jársz.

2024. jún. 3. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

19 éves vagyok, 1 éve vásároltam magamnak egy 2002-es Suzuki Swiftet a jogsim megszerzése után. Az enyém, mint ahogy fentebb írtam, 2002-es 1.3-as sedan. Ha ajánlhatok valamit, körbejártam elég jól a témát és nekem azt mondták, hogy a lépcsőshátú (sedan) a jobb, mert van benne kanyar stabilizátor, úgyhogy én már csak ezért is a lépcsőshátút ajánlanám neked.

Kérdezted az 1.0 és az 1.3 motort. Nekem az ezressel nincs tapasztalatom, de 1-2 ismerősömnek akinek az van, szokta szidni. Városban teljesen oké, viszont autópályára kevés. Szerintem mindenféleképpen 1.3, azzal nyugodtan lehet autópályázni, vagy esetleg ha klímát szeretnél.

Az 1.3-asból 2 változat van, a 8v és a 16v. A 8v van nekem, ennek tipikus hibája, hogy eszi az olajat. Az enyém is eszi, de egyáltalán nem tragikus módon, sőt. 10.000 km alatt eszik 2 liter olajat, annyi meg simán belefér. A 16v-nak nem tudom van-e típushibája, de normál közlekedésre tökéletes a 8v is és több van belőle, elterjedtebb.

A fogyasztás nekem klíma nélkül 6 liter, klímával 6,5 liter.

Remélem segítettem, de bármit kérdezz nyugodtan, ha tudok segítek.

2024. jún. 3. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

1.3 8 szelepes a legjobb. Nyilván vezérlést kell cserélni és akkor nem szakad el. Nem egy nagy tétel. Olajat korukból fakadóan mindegyik hajlamos enni ez talán a 16 szelepesekre jobban jellemző. Nekem az 1.3 8 szelep ha kitapostam a szemét akkor is ilyen 6 liter körül evett országúton.

Ha hidegen hajtod a dugattyú teteje le tud törni. De ha rendszeresen karban van tartva és ésszel van használva kimegy a világból.

2024. jún. 3. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
2024. jún. 3. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Megbízhatóságban a valaha készített autók legjobbja. Legendás. Ennyi idősen viszont karbantartás nélkül ezek is tönkre tudnak menni. A fő problémájuk jelenleg a rozsda, a bekötési pontok kiszakadnak, életveszélyessé válhat, de máshol is szeret rohadni elég rendesen. Viszont ha jó állapotban van, akkor kimegy a világból.


1.0 városba, klíma nélkül jó választás, nem hajlamos komolyabb hibára, ez a lehető legolcsóbb. Gyengének gyenge, de városba nem kell erősebb. Ha ennél több kell, tehát akár klíma, akár ki akarsz menni országútra, autópályára akkor 1.3-at válaszd.


A vezérlés ezeken olyan, hogyha elszakad, felraksz egy másikat és megy tovább, mintha mi sem történt volna. Viszont olyan egyszerű konstrukció, hogy 3-5000 ft-ért megveszed a szíjat, otthon kicseréled youtube videó alapján és 10-15 évig nem lesz vele baj. Érdemes inkább cserélni, ne hagyjon ott valahol az út szélén.


Fogyasztás egyenesen arányos a teljesítménnyel, problémákkal, 1.0 fogyaszt a legkevesebbet, legolcsóbb fenntartani, 1.3 16v szereti enni az olajat ha nincs olaj cserélve elég gyakran, és ugye ez az a kategória autóból, ahol csak használják a kocsit. Ha 1.3 akkor inkább 8v.

2024. jún. 3. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 krwkco ***** válasza:

"Illetve melyik verziónál van az, hogy netán szíj szakadás esetén sem megy tönkre a motor, hanem teszünk rá egy másik új szíjat aztán kész is"

A nyolcszelepesek között elég gyakori az ún. non-interference motor. Ezeknél a szelep nem ütközik a dugattyúba, akkor sem, ha elszakad a vezérműszíj (vagy lánc). Rá kell keresni a neten, hogy ez az 1,3-as Swift ilyen-e.

A 16 szelepeseknél nem jellemző.

2024. jún. 3. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!