Műszaki vizsgán lekell szerelni a fedélzeti kamerát?
Nem. Magyarországon nem tilos a használata. Ügyfél autónál nem foglalkozunk vele, nem is problémáztak miatta soha, viszont sajátomból addig kihúztam a kábelt, szimplán azért, mert szerelőként én is tudom milyen szar, ha ott a kamera és tudom, hogy vissza tudják nézni. Az autószerelés (és bizonyára a műszaki vizsgáztatás is) egy olyan közeg, ami nem igazán a tulajoknak való. Random hülyeségek, személyes beszélgetések, szitkozódások, stb. Ez egy ilyen sport, de erről az ügyfélnek nem kell tudnia. És szar, ha ott a kamera, ami mindezt veszi. Bár nem biztos, hogy veszi, de az enyém is például motor leállítás után 20 percig még megy, meg sok kamera rázkódásra bekapcsol, tehát kb. soha ki sem kapcsol szerelés közben, mert folyton rázkódik.
Nem kell levenned, nem kell kihúznod sem igazából, de utóbbit azért mindenképpen ajánlom. Értékeljük mi is és a vizsgabiztosok is.
12 éva van kamerám. Vizsgára sosem szoktam leveni, vagy kikapcsolni. Még sosem szóltak érte.
Ha szervizbe viszem a kocsit, akkor is ott szokott lenni. Még nem vettem észre, hoyg kihuzigánlák tellőle a kábelet. Igaz, nekem meg soha nem jutott még eszembe hogy visszanézzem és azon élvezkedjek, azaz mások után hallgatózzak, kukkoljak.
#2 Ja, még egy példát írni akartam. Nem rég volt bent nálunk egy fiatal, drága autó, automata váltóban cseréltem olajat. Utána mocsok szarul ment. Letiltott, rángatott, nagyon hülye hangokat adott. Ezeket olajcsere után fel is kell tanítani, ami menet közben történik, addig ezek így viselkednek, teljesen normális. A váltónak adaptálódnia kell az új környezethez.
Na most... a gyártói előírás azt mondja, hogy géppel el kell indítani az adaptálási folyamatot, aztán szekvenciális módba kell kapcsolni és menet közben mindegyik fokozatban minimum 10 másodpercig háromezres fordulat fölött kell tartani. Na de mint írtam, nagyon szarul viselkedik ilyenkor az autó, szóval nagyon csúnya látvány (és hanghatás) volt. Ezt a folyamatot megcsináltam háromszor, akkor a járás kisimult. Ekkor át kell kapcsolni automatába és legalább 20km-t menni kell vele üzemmeleg olajjal, ilyenkor az automata váltások még lomhábbak. Ismétlem: gyári előírás! Nem örömautózás mások benzinjét égetve. Lement ez is, hibátlan minden. Másnap hőzöngve jön vissza, hogy megnézte a kamerán mi történt. Látta hogy milyen szarul ment, biztos elfelejtettem bele olajat önteni, ezért viselkedett így és nyilván tönkretettem a váltót, meg ráadásul utána kocsikáztam is vele. Panaszkönyvet akart, főnököt hívni, perelni, akart ő mindent. Mivel fejből én sem tudok minden procedúrát minden autóhoz (meg senki sem), ezért még előző napról ki volt nyomtatva a gyári leírás hozzá. Odaraktam az orra alá, mondom olvasd el. Aztán lenyugodott, elment.
Na, az ilyenekre (is) gondoltam, hogy sok mindent nem kell látnia az ügyfélnek és ezért szar, ha vesz. Ezért húztam ki én is a kamerámat, mikor vizsgára vittem. Az ügyfél kameráját kihúzni nincs jogom, de hidd el, értékeljük, ha te kihúzva adod át.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!