Jól gondolom, hogy a kis fogyasztású, megbízható dízelek ára drágulni fog az üzemanyagárak miatt?
Ilyenekre gondolok: részecskeszűrő, adblue és kettőstömegű nélküli autók.
Jó példa erre pl: Yaris, auris 1.4 d4d motorja 5 sebbességes váltóval 2008ig, ezekben még nem volt semmi költséges/gyakran elromló alkatrész.
Jöhetnek itt, hogy a dízel így meg a dízel úgy, de 1millió km feletti futást bontatlan motorblokk mellett csak egy dízel üzemű autó tudja.
Mivel folyamatosan fejlesztik a biodízelt, ami ugye nem káros, így egy régebbi pl ilyen autó tökéletes lehet ehhez az üzemanyaghoz. Mivel bio ezért károsanyag tartalma nem lesz, így se részecskeszűrő, se adblue nem fog kelleni.
"folyamatosan fejlesztik a biodízelt, ami ugye nem káros"
"Mivel bio ezért károsanyag tartalma nem lesz, így se részecskeszűrő, se adblue nem fog kelleni."
Hát nem éppen. A gázolaj bio tartalma lerakódhat az üzemanyagrendszerben. Az elégetésével meg szinte ugyanazok a károsanyagok keletkeznek, csak annyi különbséggel hogy mivel növényből állítják elő azt a károsanyagot juttatja vissza amit egyszer megkötött a légkörből. A részecskeszűrő a korom miatt kell ami a biodízel elégetésével is keletkezik, az adblue pedig a nitrogén-oxid miatt ami szintén.
Nem lesznek ezek drágábbak, egyre idősebb autók lesznek és egyre több hiba jön elő bennük. Ezek inkább szükségautók maradnak.
Ezek már elég öreg autók, nem fognak drágulni.
Hiába egyszerű konstrukció, a másik legnagyobb gond a rozsdásodás.
Egy régebbi jól összerakott benzines is elmegy 1milliót bástya nem csak a 250d adagolós merci. De nyilván nem a mai benzin motorokról beszélek. Csak ráadásul még egyszerűbb is. Láttál már dízeles fűkaszát?
https://www.youtube.com/watch?v=toRabAY3XAY
"részecskeszűrő, adblue és kettőstömegű nélküli autók..."
Ezek jellemzően 20+ éves konstrukciók. Főleg a kettőstömegű. Egy nem harmatgyenge CR-dízelben már alapból ott van. De nem is értem miért kellene tőle rettegni. Nem olcsó a cseréje, de gyakorlatilag kopóalkatrész. Kicseréled és újabb 200.000 km-ig nincs vele gond. Hát igen, nem csere előtti lelakott használt példányokat kell venni, mert akkor valóban nem öröm, ha rögtön vétel után ezzel kell foglalkozni.
Visszatérve, kötve hiszem, hogy az öreg dízelekből lehet majd meggazdagodni. Oké, hogy a biodízel lehet karbonsemleges, de korom, nitrogén-oxidok akkor is képződnek.
Írom ezt úgy, hogy imádom a dízelek karakterisztikáját. Jelenleg is két dízel autóm van.
A kisfogyasztású megbizható dieselek kihalnak lassan.
Akinek van ilyen autója az meg nem adja el
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!