Auto vásárlásnál miért fontos hogy törött volt e ha rendesen meg lett csinálva?
Sose értettem miért vizsgálják a rétegvastagságot egy tizenéves autónál. 150-200 ezer kilóméter után előfordul hogy törve volt, akár parkolásból adódóan, termeszeti katasztrófa miatt( pl letört faág miatt motorháztető csere volt)
Vettem már autót 170 ezer kilóméterrel és már megvolt kicsit horpasztva a csomagtartó de ennek tudatában vettem meg és akkor is megvettem volna ha javitották volna és ezért kicsit drágább de piaci árnak megfelelően.
#10: De, ilyen mértékű dolgokat tudhatsz. Vagyis nyilván nem te, laikus, hanem a hozzáértő szerelő, aki észreveszi a nyomokat, hogy javítva volt komolyabban.
Pl. vannak műveletek, amiket nem tudnak gyári minőségben elvégezni a lakatosok, fényezők
#9
Nem igen van olyan öreg autó(15+) amin ne lennének sérülések.
Eza sérűlésmentességi tröténet csak fiatal, sokat érő autóknál lényegi szempont. Egy öreg autónál ez nem annyira lényeges mint azt a sok okos fotel szakértő tolja.
#11 Már ne haragudj, de ha azt mondod, hogy simán látható a "nyomokból", azzal csak azt bizonyítod, hogy kettőnk közül csak te vagy a laikus.
Az utascella nem látható, nem fogsz rajta látni semmilyen nyomot, mert az utascella be van burkolva. Ha az utascella sérült, azt soha sem fogod észrevenni, csak ha teljesen kibelezed az autót. Az utascella egyetlen látható (talán) része a lökhárító, de a modern autóknál már ez sem mindig igaz, sok esetben már azt sem lehet szemügyre venni bontás nélkül.
"150-200 ezer kilóméter után előfordul hogy törve volt, akár parkolásból adódóan, termeszeti katasztrófa miatt( pl letört faág miatt motorháztető csere volt)"
Egy értelmes vevő különbséget tesz a sérülés mértéke szerint.
Ha egy vagy néhány szomszédos elem behorpadt és kihúzták a horpadást, glettelték és fényezték, akkor lehetséges, hogy azon az elemen előbb lesznek festékproblémák vagy korrózió. De ez nems úloyos.
Ha húzópadra került az autó vagy vágással és hegesztéssel kellett karosszériarészt beilleszteni az utascellába, akkor az meggyengült. A heggesztett részeken kiégett az acélból a szén és az ötvözőanyagok, ezért elektrolitikus korrózió is beindulhat. Hasonló a helyzet, ha korróziós átlyukadás miatt kellett hegesztéssel foltozni.
Az első fajta javítás egészen más, mint a második. Ezért az értelmes tulajdonosok a javítás előtt lefényképezik a horpadást és megmutatják a vevőnek, ha megtalálja a vastagabb festékű részeket.
Ha gyári technológiával normálisan ki lett javítva, az nem baj. Csak ez kevésbé jellemző. Inkább szeretik az emberek sunnyogva a lehető legolcsóbban, legegyszerűbben megúszni, "eladásra jó lesz" jelmondattal! Így a lehető legolcsóbban, egy sufniban, a legolcsóbb anyagokkal, nem megfelelő rétegrenddel történik sokszor a javítás. Ha pl. a rozsdára ráfestenek, azt te azonnal nem fogod észrevenni. De pár hónap, pár év múlva jön majd a meglepi. ...amit te hibátlanként vettél. Akkor meg már mehetsz vele a sóhivatalba!
Tisztelet a kivételnek, de elég nagy az esély az ilyen átverésre. Ezért idegenkednek sokan a javított autótól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!