Vw Passat B 5.5 1.9 PDTDI AVF 6 sebesség 4 motion. Tippek, tanácsok?
Most adtam el az első autómat, 1.6 benzin kis helyes, kezdőnek jó volt. Viszont a második a fentebb említett Passat, viszont ez már dízel, és ez nekem teljesen idegen terület. Az első autómon a kötelezőket, és alapokat én csináltam, minden gond nélkül, és semmi rosszat nem tapasztaltam. Itt a Passatnál szeretnék tippeket/tanácsokat kérni, mivel amikor ránéztem az olajra, meglepődtem. Szurok fekete, de megnyugtattak, hogy a dízel ilyen is lesz, és az a lényeg hogy nem vizes/darabos, hanem szép a kenése, csak szurok fekete.
Az érdekelne hogy ennél van-e értelme a dupla olajcserének. Az 1.6 opelen amikor megvettem csináltam ilyet, hogy a dexos 2 specifikus hozzá való olajból vettem egy olcsóbbat, és azzal elmentem 800-1000km-t és utána cseréltem le a normális olajra, ezzel is alaposabban kijáratva a motort. Ugyanezt megcsinálnám a jelenlegivel, annak van-e értelme, az érdekelne engem. Sokan mondták hogy az olajválasztásnál figyeljek a PD-re mert oda viszont nem mind1 milyen olajat veszek.
Minden egyéb más tanácsot szívesen fogadok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Dízelnél pont fordítva van az olajozás, itt besűrűsödik az olaj a korom miatt. Ezért is lesz hamar fekete. Nálam 500km után már teljesen.
Benzinesnél rizikósabb, mert szép lassan elfelejt kenni az olaj.
Felesleges öblítgetni, jó olajszűrő kell, és valami normális olaj.
Lehetőleg ne 5/30-at rakj egy turbódízelbe...
Hegymenetben képes felmászni 5.-ben 60-nal is, csak éppen esztergálja majd hozzá a főtengelyt, ha vékony olajat raksz bele.
Volt itt olyan, aki nem fogta fel még ezt akkor sem, amikor kikönyökölt neki a hajtókar. meraszerelőaztmondta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mi értelme silány olajjal járatni?
Ha nincs baja, legyen?
Egyébként egy jó tanács, bár így utólag nem sokat ér.
Ha ennyire kevés a pénz autóra, akkor nem érdemes erőltetni a 4 motion-t, nem csak azért, mert elromlik az összkerék, ami alapból teljesen felesleges az emberek 99,9%-nak az élet 99,9%-ában, de a futómű felújítása, karbantartása is lényegesen időigényesebb és pénztárcaterhelőbb is.
Szóval én a hajtást meg a futóművet nézetném meg egy hozzáértővel először, ha már úgyis ott van a szokásos vezérléscsere és hasonlók miatt az autó
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6: Onnan, hogy egy B5.5 Passat-ról van szó.
A mai világban az 1M alatti autó kevés anyagi forrást jelent.
Sajnos ez van
Húúha. Akkor szólok a főnöknek hogy 4.0 B5.5 azt mutatja hogy anyagilag problémás háttere van, még régebbi is mint az enyém 2 évvel :O Jobban megérteném, ha azt mondtad volna hogy 1.9 miatt, mert az tényleg igásautó, és nem mellesleg közel 2m-s 1.6 cabrióról váltottam erre, szóval sehogy sem logikus az állításod.
Bocsi ha picit bunkón válaszoltam, nem fogalmazok túl jól, de akkor sem tudok ezzel egyetérteni, mert nem az autó típusa határozza meg, hanem a ráfordított keret. Vehetek én b5.5 passatot 4 millióért is, meg vehetek éppen csak járóképes B7 A5-t 700.000-ért is. Utóbbinál látszódna hogy van anyagi forrás, csak azért amilyen autó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8: Szerintem nincs értleme ragozni, 20+ éves autókról beszélünk.
Nehogy belinkeld azt a túárazott, kamufelújítottat, mert az nem releváns
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!