Tesla Model S akumlátor mennyit bírhat?
"Hahun nézegetem őket de egyet sem találok 200+300+ ezer kilóméterrel "
Valamit nagyon rosszul keresel. Jelenleg 28db van 200 000km fölötti futásteljesítménnyel.
"és nem pedig évtizedekre megbízható és használható termékeket fejleszteni."
Melyik gyártó tervez jelenleg évtizedekre autót? Amit a nép egyszerű gyermeke is meg tud venni, és mondjuk 20 év múlva még azt lehet rá mondani, hogy az autó?
"Tesla Model S akumlátor mennyit bírhat?"
Erről több statisztika is van. Pl:
125000 mérföldnél (=200 ezer km) 90% körüli az akkukapacitás. Megjegyzés: a gyári (WLTP) fogyasztási adat elektromosnál is annyit ér, mint bármilyen más autónál.
Mellesleg nem igazán a km számít, sokkal inkább a töltés mennyisége (hányszor van töltve), a töltés milyensége (mennyire van fullra töltve/lemerítve, milyen gyorsan van töltve), illetve a hőmérséklet. Persze van összefüggés a km-rel, de mivel mindenki más utakra használja, ezért maximum átlagban lehet beszélni róla. A kor hasonló okokból önmagában szintén csak minimálisan befolyásolja az elérhető akkukapacitást.
"Nézz utána mennyibe kerül egy komplett kerék szett Tesla-ra... úgy hallottam 800k forint körül"
Ez amúgy hogy jön ide? Maga a gumi 100k/db körül van (prémium minőségből is), ami nyilván ugyanekkora méretnél meg fog egyezni.
"Használt elektromos autót venni garanciás időszakon kívül (ugyanis ekkor adják csak el), mindig lutri!"
Ez milyen autó esetében nincs így? Megveszel egy 10 éves Golfot, és sosem lesz vele gondod? Vagy egy Toyotát? Melyik használt autó nem lutri??? Melyik új(!) nem az???
"Újat venni meg hülyeség, mert kb sohasem térül meg, kivéve ha éjjel nappal utazgatsz és napelemről töltöd..."
Nem, még napelemről töltve sem térül meg kb soha egy elektromos autó. Jelenleg. Használtan sem. Mellesleg a legtöbb ember éjjel tölti az autót, így napelemről nehéz: nem lesz neki több tíz kWh-s saját akkuja, amibe eltárolta a napi energiát, a szaldós elszámolás meg kb a múlté. De amúgy azzal sem... Főleg ha még az értékvesztést is beleszámolod.
"Ezért nincs gazdaságos aksicsere sem"
Az elektromos autóknak valóban az akku a kritikus pontjuk, mondhatni az a legkritikusabb. Egy benzines/dízel autónak meg a motor. Egy 10 éves benzinesben ugyanúgy nem fogsz motort cserélni (új motorra), ha baj van vele, mint egy 10 éves villanyban akksit, mert nem lesz gazdaságos.
Nem, nem vagyok villanyautó megszállott (csak tapasztalatból reálisabb képet látok). Mégcsak nem is az elektromos autózást tartom a jövőnek. Viszont egy olyan opció, ami bizonyos embereknek megfelelő, sőt: tökéletes, és lényegesen jobb választás, mint bármelyik belsőégésű motoros autó. Szokás még a hatótávot bevonni: igen, az elektromos autóval 300km-t mész egy töltéssel, és a töltés hosszú idő. Nos, ebből ami igaz: fél perc sincs felrakni töltőre, annyi sincs levenni onnan, a kettő között meg vagy alszok, vagy dolgozok. Te a kúton tankolsz, sorban állsz, 5-10 perc. Én a villannyal elmegyek többezer km-t úgy, hogy összesen 5-10 percet foglalkozok a "tankolással". Te ezalatt 1-2 órát élsz fel. Igen, ha hosszú útra megyek, akkor átülök a belsőégésűbe, mert arra meg az való. Mint ahogy nem villával eszem a levest, úgy a megfelelő úthoz a megfelelő autót választom. Ez utóbbit gyakran elfelejtik az emberek.
#5: "Melyik gyártó tervez jelenleg évtizedekre autót? Amit a nép egyszerű gyermeke is meg tud venni, és mondjuk 20 év múlva még azt lehet rá mondani, hogy az autó?"
2002-es Toyota Corolla-m van és tényleg sohasem hagyott cserben. Néha nem árt az olajcsere, stb, de semmi sem ment tönkre. Szóval 2002-ben olyan autót gyártottak ami bő két évtizeddel később is tökéletesen működik!
És nem csak a Toyota gyártott ilyen autókat, akkoriban még más gyártók is képesek voltak olyan autót gyártani, amik nem 5 max 8 év használatra voltak tervezve.
Igen, tudom, jó esetben az elektromos autó is működőképes lenne hosszú távon, ha nem lenne ugye az aksi, ami ha bekrepál akkor sehová sem mész vele, sőt, úgy kell elszállíttatni a háztól ha szeretnéd javíttatni.
Sőt, ha használtan akarod venni, többnyire a nyugati határ mellett árulnak ilyesmit, jó eséllyel szintén trailer-el kell elhozatnod az ország másik felébe, főleg ha már csak 100 km-t tud megtenni az aksi miatt...
Nézzünk szembe a ténnyel, Európában az elektromos autó luxus cikk. Köze nincs a zöld hullámhoz, egyszerű hülyítés és biznisz. Ellenben a kínai piaccal, ahol kis méretű (tehát NEM böhöm városi terepjáró), olcsó/megfizethető elektromos autókat árulnak, ami pont arra való, amire szeretnénk, a városban szennyezés nélkül, csendesen közlekedni.
Persze ugyanezen kínai cégek európában már csak 20+ millióért gyártanak városi terepjárókat :) Hányinger!
"Ez amúgy hogy jön ide? Maga a gumi 100k/db körül van (prémium minőségből is), ami nyilván ugyanekkora méretnél meg fog egyezni."
Ennek azért nézz utána, mert nem megy fel rá akármilyen szabvány gumi, tesla gumikat kell rá tenni, és azok bizony 200k körül vannak. Nem én találtam ki, a gumis mondta, mert kb előttem távozott a tesla-s hölgy, aki szeretett volna nyári szettet a kocsira és hát 800k körül jött ki. Tehát még a gumi is luxus áron van ezekre az autókra. És nem csak a Tesla, hanem pl a BMW is! A luxus autókon minden karbantartási művelet extra díjas!
És hogy jön ez ide? Ha megtérülés számolsz, azt is figyelembe kell venned, hogy a kopó alkatrészek mennyibe kerülnek...
"Egy 10 éves benzinesben ugyanúgy nem fogsz motort cserélni (új motorra), ha baj van vele"
Csakhogy a 10 éves benzines motorral jó eséllyel semmi baj nem lesz :) Kivéve ha valami rossz hírű, selejt gyártó termékét veszed, vagy eleve nem rendeltetés szerűen használod. A 10 éves aksival viszont már biztosan lesz problémád!
És az elektromos autónál sem az autó 90%-ával van baj, nagyon szépen egyben vannak, csak az aksi, a szoftveres hibák, és ugye a maradék 10% ami ha bekrepál, akkor se előre se hátra.
A tankolással igazad van, valóban kényelmesebb az elektromos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!