Régi diesel /TDI/ autómon, ha a légtömegmérő után bevezetek némi fals levegőt,tudok-e pár % fogyasztáscsökkentést elérni, vagy valami visszakorrigálja a beporlasztott üzemanyag mennyiséget?
Nem! A Diesel MINDIG!!! légfelesleggel. Kiveszed a szűrőt légtömeg mérőstül SEMMI! hatása nincs a befecskendezésre!
A légtömegmérő CSAK a motor aktuális légnyeléséhez való EGR visszavezetés mértékét befolyásolja!
A befecskendezett mennyiség csökkentése chiptuninggal lehetséges. (motoroptimalizálás), de ebben az esetben, teljesítmény csökkenés és a környezetvédelmi értékek romlása valószínű.
Régi adagolós dízelnél a fogyasztás csökkentés a halál pontosra beállított előtöltés, és a tökéletes állapotú porlasztók.
Ha a töltésmennyiség csavart is eltekerték, az is csak annyi, hogy adott gázpedál állásnál ott több anyagot fog kapni.
Bár nekem a 33 éves dízel opel franc tudja milyen állapotú, de kormoló motorral is minden esetben 4 litert zabál. Csak rátettem egy másik adagolót a lucas helyett, nem is állítottam rajta semmit, találomra, azóta beleraktam 50e km-t.
Lényeg a lényeg, a dízelnek ha nem nyomod, nem is fogyaszt.
Aztán ismertem olyat, aki ezekből is kihozott 9 liter fogyasztást.
Na szét is szakadtak a motortartók, meg összeakadt a vezérlése.
1966 óta piszkálja a fantáziádat de csak 2024-ben jutottál el oda, hogy egy ilyen oldal megkérdezd mekkora baromság ez az ötlet?
De röviden, nem. Azzal nem tudsz jobb fogyasztást elérni, hogy szándékosan idézel elő műszaki hibás állapotot.
Akkor már inkább gumi nélkül, csak felnin menj, sokkal kisebb a tapadás, ezáltal könnyebben gördül az autó, csökken a fogyasztás
Félreértetted a diesel-szegény keverék dolgot.
A dieselben nincs szegényíthető robbanó elegy. Semmilyen elegy nincs. A diesel csak levegőt szív be folytószelep nélkül, tehát minimális ellenállással teletölti a dugattyút, azt sűríti össze. Ebbe a sűrítés után felforrósodott levegőbe, tehát a hengerbe a gyújtás pillanatakor fecskendez bele a gázpedál állásának megfelelő üzemanyagot. Nincs gyújtógyertya, az üzemanyag a melegtől magától meggyullad.
A robbanás akkora, amekkora a befecskendezett üzemanyag mennyisége. A levegő el nem használt része pedig szabadon kijön a kipufogó gáz részeként.
Tehát a diesel mindig légfelesleggel megy. A folytószelep és a nagyobb kompresszió miatt nagyobb a hatásfoka.
A jó állapotban lévő porlasztók (amik hengerenként vannak és a hengerbe fecskendeznek, gyakorlatilag kb. a benzines autók gyújtógyertyái helyén) azért fontosak, mert ha gyorsan szétpermetezik az üzemanyagot, akkor az a dugattyú felső részén gyorsan el is fog égni, így a dugattyút rögtön a felső holtpontnál elkezdi lefelé tolni. Ha ez a permetezés nem tökéletes, akkor tovább tart az égés, a dugattyú közben lejjebb mozog és emiatt a robbanás erejének egy része csak a lefelé tartó út közben fog megjönni, így azonos üzemanyagmennyiségnél gyengébb lesz a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!