Most akkor a sárga "check engine" hibával tovább szabad menni?
Igen, általánosságban a sárga jelzénél még mehetsz, pirosnál tilos.
Ezeket részletesen leírja minden autó kézikönyve, érdemes legalább egyszer átnézni. Jármű specifikus dolgok is ebben vannak, pl hol találod a mankókereket, stb.
(Tudom, sok használt autónál nincs meg a könyv, de nem annyira nehéz megszerezni. Egy gépjármű veszélyes üzem.)
Ezt a faterodnak is ajánlom, mert 40 rugós kiadást én még piros lámpa esetén sem vállalnék anélkül, hogy beszélek előtte egy szerelővel.
Továbbmehetsz.
Általában piros jelzésnél nem mehetsz tovább, de ez sem igaz mindig, mert pl. ha nincs töltés, attól még elmehetsz a szerelőig.
Erre nincs válasz. A check engine ezernyi különböző dolgot jelenthet. Van ami az égvilágon semmi hosszútávú kárt nem okoz (mint az esetedben is), de van, ami esetében tényleg azonnal meg kell állni, mert minden megtett méterrel nő a jelentős anyagi kár esélye. Ilyenkor érdemes lenyelni a békát és trélert hívni, még akkor is, ha a végén kiderül, hogy csak valami apró jelentéktelen és veszélytelen dologról van szó. Sosem lehet tudni, úgyhogy jobb biztosra menni. Inkább fizess ki 40 ezret feleslegesen, minthogy a végén egymilliós motorfelújítás kelljen.
Mondjuk azzal a 40 ezerrel jól lehúztak. 3km felénk 5 ezer, max 10.
#7
"A check engine ezernyi különböző dolgot jelenthet."
Igen, de ezen kár matekozni. Önmagában csak azt jelzi, hogy menj szerelőhöz.
#9 Hát ilyet nem jelent, az biztos. Úgy még csak-csak igaz lehetne, hogy VIDD szervizbe. Ne menj, vidd. És pont emiatt k*rva fontos, hogy az ezer lehetőség közül mi miatt világít, mert nem mindegy, hogy egy ilyen kis jelentéktelen hülyeség, mint kérdező esetében is, vagy pedig, csak hogy egy példát mondjak, zárlatot kapott a dízel befecskendező, nem zár a szelep, ömlik a gázolaj a hengerbe, aminek a vége lehet:
1. Tele lövi a kipufogót gázolajjal és szétég a Kati és a DPF, milliós kár.
2. Átég a dugattyú, milliós kár.
3. Kitámaszt a gázolaj sűrítéskor és hajlik a hajtókar (minimum), milliós kár.
Egyáltalán nem igaz az, hogy a sárga lámpa mellett még nyugodtan lehet használni és kizárólag a piros lámpa rejt kockázatot. Már csak azért sem, mert manapság nem is létezik piros check engine. Manapság mindig sárga, mert a különbséget nem színnel jelölik, hanem azzal, hogy folyamatosan világít, vagy pedig villog. Terjesztitek itt a laikusoknak a piros lámpát, elhiszik, pedig nincs is piros check engine az autójukban. Én az éveim alatt még soha nem találkoztam piros check engine-nel, pedig "néhány" hibatárolót kiolvastam már és igen, volt jópár olyan is ami használat útján könnyen és gyorsan nagy kárt okozhatott volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!