Most akkor a sárga "check engine" hibával tovább szabad menni?
#10
Olyan példát is hozhatnál ennyi erővel, amikor nincs semmi hibajelzés, és mégis nagy a kár.
Ezt a kockázatot még a gyártó is bevállalja. Konkrétan egy angol 2013 Golf kézikönyvből (ezt találtam hirtelen):
"Ease off the accelerator. Carefully DRIVE to the nearest authorized Volkswagen dealer or authorized Volkswagen Service Facility. Have engine checked."
A piros check engine jelet kissé félre értetted.
"Ha világít a piros"
Piros mi? Csekendzsin?
"kb a legtöbbször továbbmenni se fogsz tudni mer leáll a motor. Pl egy vezérműszíj szakadásnál."
Igen, akkor indíthatatlan a motor az tuti, de mit süketelsz amúgy?
#11 Igen, a gyári kézikönyv 30 ezres olajcserét is ír, a kérdés csak az, hogy te is vagy-e olyan balek, hogy elhidd azt. Mert ha igen, akkor ez mindent el is mond a hozzáértésedről (vagyis hiányáról), ha meg nem, akkor milyen jogon hozod fel a kézikönyvet, mikor te magad sem hiszel neki?
A valóságnak hiszünk, nem a kézikönyvnek. A 21. században a kézikönyv nem használható valós technikai segítségnyújtáshoz. Nem arra van már, mint régen, amikor még a hengerfejezés menete is pontosan le volt írva. Ezek nem azok az idők. A kézikönyv már csak arra jó, hogy a paraszt megnézze hogyan működik a rádiója, meg ilyen szarságok. Arra támaszkodni technikai kérdésekben kb. olyan, mintha egy sebész a webbeteget olvasná egy beavatkozás előtt. Nem éppen a szakmai pontosság és megbízhatóság jellemző rá...
#14
Szóval minden check engine-re, motor leállit, és trailer?
ÖNMAGÁBAN problémát jelez, de ha megy az autó, vigye saját lábán.
#15 Ha biztosra akarsz menni, akkor igen, tréler. Konkrét példát írtam erre és még mindig nem érted, úgy látszik.
Azt nem vitatom és nem tagadom, hogy az esetek 90%-ában a check engine nem katasztrofális hibára utal, tehát statisztikailag nézve nagyon nagy az esély, hogy probléma nélkül el lehet vele menni ki tudja mennyit, a szervizig egészen biztosan. A baj csak az, hogy ha a statisztika nem jön be, akkor bőven millió feletti kárról beszélünk, ami elkerülhető lenne egy 5-50 ezer forintos trélerrel, ennek fényében pedig szerintem elég nagy hülyeség a statisztikára hallgatni a logika helyett. Persze mindenkinek szíve joga, hogy mit csinál, csak ha egy laikus érdeklődik jóhiszeműen, akkor legalább ne hazudjatok neki. Az, hogy biztosan nem lesz baja és nyugodtan (!) használhatja, az hazugság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!