Fiat Punto 1.2 16V kuplung csúszás, városon belül csúszik, hosszútávon meg jó, miért?
Városon belül persze sok a kapcsolgatás, aztán emiatt egyre jobban csúszik, főleg 1-esben való induláskor is észrevenni, valamikor kicsit csúszik valamikor kicsit olyan darabosan megy.
De érdekes főúton megyek vele 100-150 km-t és utána ha meg kell állnom pl. piros lámpánál utána szépen elindul egyesben.
Városban 30 perc cirkálás után már előjön a hiba, főúton 1-1.5 óra múlva is jó. Mitől csinálhatja ezt?
Új kuplungszett van benne, kinyomócsapággyal együtt.
ha kopott a kuplungtárcsa akkor előbb terhelésnél csuszik. amikor egynletes sebbességel mésza kkor persze hogy nem csúszik. gyorsításkor viszont csuszik, és nemsokára elindulni sem fogsz tudni
El kell menni az autoszerelőhöz egy kuplungcserére, addig amig még a saját erejéből el tud menni az autód...
Új a kuplungszett.
1 hónap után el kezdett csúszni.
Nem hiszem, hogy elkopott volna.
Mindig kb. ezres fordulattal indulok el tehát mégcsak nem is csúsztatom a kuplungot durván, normálisan használtam mindig is.
Az a fura, ha féktisztítóval megfújom a kuplungtárcsát felülről, alulról egy db.-ig picit jobb aztán megint kezdődik elölről, lehetséges, hogy olaj szivárog bele valahonnan?
Vagy munkahengerem haldoklik?
Szerintem valami szorul, bowden vagy a munkahenger és ezért lassan megy vissza.
EZért csinálhatja ezt az 1.-ben inkább, meg indulásnál.
Mert ha a tárcsa és a szerkezet miatt csúszna akkor nagyobb fokozatokba csinálná.
Én most kuplungolok egy Cliót, emelkedőn után minden esetben csúszott. Valószínű akkor felmelegszik az egész, meg más a rapadás.
Huzamosabb ideig nem csúszott.
Szétszedés után kiderült, teljesen 0-ra volt kopva a kuplungtárcsa, már a szegecsekig.
A kinyomócsapágy meg majdnem átette magát a szerkezet laprugóin.
Olaj nem nagyon tud rámenni a tárcsára.
Legalábbis én még nem láttam olyan, bármilyen hulladék motor esetében sem.
Van egy érzésem koma, neked nem cseréltek ki semmit az autón. :(
De biztos, hogy ki lett cserélve, onnan gondolom, hogy utána annyira vajpuha lett tőle a kuplungom, nagyon könnyű volt benyomni a pedált.
Most már picivel keményebb de még mindig puha mint kuplungcsere előtt.
"Az a fura, ha féktisztítóval megfújom a kuplungtárcsát felülről, alulról egy db.-ig picit jobb aztán megint kezdődik elölről, lehetséges, hogy olaj szivárog bele valahonnan?"
Az bizony lehet. Vagy a főtengelyszimmering vagy a váltó felől. Lehet, hogy országúti menetnél a folyamatos magas fordulat kiszórja a "kuplungharang" szélére az olajat és nem jut a tárcsára. Vagy a menetszél is csinál valamit azon a résen, ahol az önindító bemegy. Ha be tudsz nyúlni valamivel és olajos lesz, akkor sajnos le kell venni a váltót és a gyanús szimmeringet kicserélni.
(Egyébként jó ötlet volt, hogy féktisztítóval befújtál és így kerested, hogy hol a hiba. :-) )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!