Fél éve kereskedésből vásárolt autónál folyamatosan különböző hibák jönnek elő.Használhatatlan az autó.Mit tegyünk?
"Nem az első használt autó nálunk,eddig egyikkel sem volt ennyi probléma."
Ha szerinted ez a jellemző a használt autókra, akkor add el annyiért, amennyiért megveszik és vegyél másikat!
"pár napra vittük szerelőhöz olajcserére,aki teljesen átnézte."
OK, ezt így szokták. De egyetlen szerelőnek sincs röntgen szeme és műszer keze, hogy az "átnézés" megtalálja a még nem jelentkező problémákat. Az olajcserének meg mi köze a hibákhoz. Csak annyi, hogy úgy érzed, hogy törődtél az autóval és ez a gonosz autó nem hálálja meg. Érzelmi hozzáállás.
"fél év alatt 9 hiba,aminek a javítása többe kerül mint maga az autó ára."
Ez azt mutatja, hogy az autó rendbehozása meghaladja a szerelőd képességeit és lehetőségeit. Nem tőle kell várni a megoldást. Mástól.
"Nem gondolom hogy annak kellene a normálisnak lennie,hogy össz vissz 1 hónapot lehet használni egy használt autót,és utána álljon ott dísznek."
Igazad van. És milyen tanácsot vársz? A kereskedés nem fogja elismerni, hogy a hibák már eladáskor fennálltak. A Normálisságot Felügyelő Legfelsőbb Hivatalhoz akarsz fordulni?
Így jártál. Részvétem.
"és nem volt hibája az autónak próbaúton sem"
Tehát akkor az a problémád, hogy egy használtautó ami a vásárlás pillanatában jó volt később meghibásodott?
Amúgy a próbaúton is garantáltan szar volt a felfüggesztés, csak nem értesz hozzá.
Lehet itt most ragozni a dolgot, de amíg az autó pontos típusa, évjárata, motortípusa államtitok addig érdemben nem is lehet hozzá fűzni semmit ehhez.
Valószínűleg vettél egy szar állapotban lévő, műszakin áttolt autót csak teljesen inkompetens vagy a témában. Valószínűleg a szerelőd sem a legélesebb kés a fiókban.
Mit lehet tenni?
Én ha ennyit bele öltem volna már, akkor megcsináltatnék tényleg mindent rajta ami még függőben van, és akkor sokáig lenne egy megbízható autód (amitől függetlenük egy használtautó esetében bármikor elő jöhet bármi)
Hidrós dízel Citroenhez ajánlom Dunakeszin Bálint Gergelyt (PSA specialista), vagy Jászberényben a Krisztián Mobile Kft-t (Citroen specialista), vagy Budapesten Bethlen Gábort (Citroen C5 specialista).
Hidrós C5-öt úgy érdemes venni, hogy van még a zsebben 5-700 ezer a futómű felújításra, ez mondhatni normális ezeknél az autóknál. Viszont ha normálisa meg van csinálva, utána elmegy még 150-200 ezret hidrós probléma nélkül.
A HDI dízelek meg elég jók, bár ezekbe az autókba az 1.6 dízel alul van méretezve, nem olyan tartós mint egy C3-C4 méretű autóban. 2-3 literes HDI-vel érdemes venni (bár már mindegy, ha nem ilyen a motor), amik szintén jó konstrukciók, de idővel elő fognak jönni dízel betegségek, pont mint bármelyik 15-20 éves dízelnél.
A költség mentes C5-ök inkább 2,5-3 millió körül mennek, de 5 éven belül azokra is rá kell locsolni ~1 millió ft-ot. Valószínűleg vételárral az 1,8 milliós is legalább ennyibe kerül, mire rendben lesz. De ahhoz legalább nem kell hozzányúlni 5-10 évig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!