BMW E39 520D M47 motorról mika tapasztalatok, véleményetek? 136le
Mik a tapasztalatok?
Megbízható? Mennyire költséges a javítás?
Nekem az első BMW-m lenne amit vennék.
Hát. Nekem van/volt több E39-em is. A valaha készült egyik legjobb BMW széria (top3-ban benne van szerintem) és az M-es motorok szintén a valaha készült legmegbízhatóbb konstrukciók között vannak. Elég csak megnézni bármelyik tematikus listát, Totalcaron is van ilyen például.
Maga a 20D-t hajtó M47D20 egy adagolós motor (tehát nem közös nyomócsöves rendszer). Ez elég nagy mumus sok ember szemében, mert bár nyilván egy kiforrott és jó konstrukció, de mégiscsak régi technológia, és nagyon érzékeny tud lenni a karbantartás hiányára. Ezt meg kívülről sajnos nem fogod tudni megállapítani (max ha már hangja van, de ez elég ritka eset). Egy ilyennek a felújítása több százezer forint. Vagy veszel bontottan, de ami igazolhatóan felújított és garanciás, az se lesz olcsóbb.
Ezenkívül, típushibája nem igazán van ezeknek a motoroknak. Ha megadod neki az alap karbantartást és dolgokat, tényleg kimennek a világból. És az E39 széria esetében ez nem csak lózung. Vezérlés minimum 500.000 km-ig bírja minden típusnál, motort bontani sem szoktak 700.000 - 1.000.000 kilométeres futásteljesítmény alatt. Manapság harmad ennyire tartósak az autók kb.
Amire viszont fel kell készülnöd, az két dolog.
1. Korából adódóan bármi jöhet egy ilyen autónál. Pénzben ez nem feltétlen hatalmas összeg, de vagy tudsz otthon szerelni, vagy kell egy nagyon jó (lehetőleg maszek) szerelő. Úgyhogy az első lépés az legyen, hogy keresel egy ilyet. BMW E39 Hungary csoportban érdeklődj majd a lakhelyed alapján.
Ez alatt nem feltétlen motorikus problémákra kell gondolkodni... Sajnos már abban a korban vannak, hogy jönnek a kb. megmagyarázhatatlan elektromos hibák is. Teljesen normális dolog, hogy szét kell szedni a biztosítéktáblát, feszültséget mérni a kábeleken vagy épp zárlatos gyújtáskapcsolót cserélni. És ezek elég finom problémákat tudnak okozni.
Vétel után az legyen az első, hogy keresel egy szerelőt és elviszed hozzá. Egyrészt olajcsere és összes szűrő cseréje (gázolajszűrő is!). Másrészt érdemes lecserélni az összes szíjat (apróságokkal együtt), kartergáz rendszert esetleg a vízpumpát. Át kell nézni az összes víz- és levegőcsövet. Meg hogy nem engedi-e valahol az olajat. Mindenből gyári vagy magas minőségű utángyártott alkatrészeket vegyél, az olcsó dolgokkal csak a szívás lesz. Kidobott pénz.
2. Ez a motor elég gyenge egy 1700-1800 kilós kasztnihoz. Azt hogy te majd lámpától lámpáig versenyzel, el is lehet felejteni. Lomha, lassan meginduló lesz. (E46-ba is tették ugyanezt a motort, ott egy fokkal jobban muzsikál.) Ettől függetlenül normál közlekedésre, utazáshoz jól lehet használni. De pont emiatt, egy jól karbantartott 20D elég nagy érték, mert általában nem kerül hülyegyerek tulajokhoz, csak akik normálisan használják és figyelnek is rá. Persze ez csak az átlag, kivételek mindig lesznek. Ezért is kell átnézni alaposan, mielőtt megveszed.
Összességében, egy jó konstrukció, de a kora miatt oda kell rá figyelni, és mindig legyen tartalékba pár százezred. Előbb-utóbb kérni fogja.
Nagyjából ennyi. Nyugodtan írj, ha van még kérdésed.
8.08, most annyira feldobtad a napomat, hogy hihetetlen! Minden kérdésemre választ kaptam, egyszerűen kijár a tiszteletem neked! Nagyon szépen köszönöm!
Bárkinek akinek van hasonló tapasztalata, kérem válaszoljon! Köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!