Megéri szalonból új autót venni egy pár éves (4-7 között) használttal szemben?
Autóváltás előtt állunk. Két kicsi gyerekünk van, jelenleg egy 17 éves kombi Chevrolet Lacetti a családi autónk. Sok problémánk van vele, elektronikailag sem 100%-os, amúgy meg elvisz A-ból B-be. Szeretnénk lecserélni, de ha már vennénk, akkor egy jóval fiatalabbat, korszerűbbet. Nézegettünk márkától függetlenül is a fenti korosztályban használt autókat, de ár-érték arányban borzasztóan drágálljuk a kínálatot. Hitelt mindenképp kéne felvennünk hozzá. Legalább 10 évre terveznénk az új autóval, emiatt is számít a vásárlásnál a kor.
Szemezünk az új Suzuki S-Cross autókkal. Fontos nekünk a nagy csomagtartó, és mivel elég sokat autózunk, napi szinten a gyerekekkel, és gyakran nagyobb távokra is (hétvégente nagyszülőkhöz, évi 2x távolabbi belföldi utakra is megyünk, később terveznénk külföldre is alkalomadtán), mindenképp egy biztonságosabb, megbízható típust keresnénk. Szimpatikus biztonsági okokból a SUV, magasabban vagyunk benne, mint a sima személyautókban.
Ebből is baromi drága a használt autó kínálat, ezért is gondolkozunk újban. A családban viszont le akarnak beszélni róla, mondják, hogy nézzünk inkább 6-7 éves használt kombikat, mert "jóaz", és a szalonból kihozva úgyis kapásból 1M-val csökken a kocsi értéke (ami, tekintve, hogy 10 évre tervezünk minimum, számomra irreleváns).
Akinek már volt több autója, annak mi az objektív véleménye? (akár a típus választást illetően is, esetleg másikat ajánlva?)
Maximum 9M Ft-ig vállalnánk be, ha vadi új az autó, használtan értelemszerűen ennek a töredékét.










Ha nem volt extrém használattal leamortizálva, akkor a legjobb aprólékos munkával felújítani azt a 17 éves autót, mert abban már nem fognak kibukni csúnya gyártáshibák.
Közeli hozzátartozómmal, nulla autós tapasztalattal vettünk egy 12 éves külföldi Renault Cliót 2013-ban. Akkor max. 12 évre terveztük, de most ezt a határt megint kitoltuk minimum 10 évvel - mert olyan szuper ez a kocsi!
A francnak kell egy "modern" - vagyis 10 év alatt javíthatatlanra kopó - "szupertakarékos" motorú, tervezetten eldobós ipari hulladék!





Legalább te tisztában vagy a dolgokkal 12-es. Azért ezt itt hagyom a kérdezőnek is.










#14 (20:38) - az nem "fapados", hanem egy modern gyártáskultúrával készült személygépkocsi, melynél még nem értek rá belőni a javíthatatlan elhasználódást!
A karosszéria nem rohad, a motorja strapabíró, az elektronikája viszonylag egyszerű. Az üléseken ma is hibátlan a poliészterhuzat, mely alatt még tökéletesen rugalmas a poliuretánhab. Az egyetlen hibás beltéri anyag az ABS/PC kopolimer, melyből a légbefúvórácsok és egyéb apróságok készültek. Ezek sajnos hullanak szerte mint a rosszul bekevert gipsz, de szerintem ezt se rossz szándékkal tették bele, csak nem ismerték az újfajta műanyag hosszútávú öregedési tulajdonságait. A poliamidból készült motortéri gépalkatrészek rettegett kiöregedésével még nem találkoztam, bár a szívószál-falvastagságú poliamid benzincső (rugalmas átkötés a motorra) egy bűntény - az az egy már biztos.
A lényeg az, hogy egy idő után minden autóval foglalkozni kell, csak az nem mindegy, hogy mennyit és menyibe kerülnek a pótalkatrészek. Ilyen szempontból egy használt BMW bizony maga a kénköves pokol!





A SUV-ok eleve drágábbak még többet is fogyasztanak a tömeg miatt is, ha ez számít. Használtpiacon elvannak szállva az árakkal, újakról meg inkább ne is beszéljünk. Mi is egy ideje tervezünk egy kisebb kocsit venni második autónak, a régit lecserélni. Nehéz ügy. Használtban gondolkodunk 6-10 évesben.
Írtad, hogy hitelre vennétek, 10 év az nem kevés idő, az új autó 2-3 M-val is drágább lehet, mint egy 3-4 éves ugyanolyan autó, OK a garancia, de minden évben szervizbe kell vinni a kocsit átvizsgálás, olajcsere, stb, aminek a díját is vegyétek figyelembe, különben ugrik a gari, és kötelező lenne a Casco, ami megint csak évi 100-150000 Ft.
Szóval a helyetekben, mivel hitelre vennétek, anyagilag jobb lenne nektek egy pár éves használt, legalábbis én ezt választanám.
Az, hogy 4 év alatt tettek bele 120000 km-t, még mindig jobb lehet, mint 15 év alatt 150000 km-t, utóbbinál rengeteg indítgatás, rövid távra használat jellemző.





Azért 16-ot kiegészíteném, amellett, hogy egyetértek az ajánlásával:
1. Ha nincs garancia, akkor is erősen ajánlott az autóban évente olajat cserélni + átnézetni
2. Egy 3-4 éves autó esetén is melegen ajánlott casco-t kötni, ugyanis akár egy kisebb parkolói baleset vagy ráfutás is simán végződhet millió feletti számlával





17
Igen, évente olajcsere vagy 10-15000km-enként mindenképpen. Csak azért írtam, mert hivatalos szervizben drága mulatság, lehet vinni ismerős szerelőhöz is vagy kicserélik maguk, ahogy én is és sokan mások, így olcsóbbak ezek a dolgok és legalább nyomon követhető a dolog.





Köszönöm az eddigi válaszokat!
Meddig ragaszkodnak a szakszervizhez?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!