Telitankolás után rángat a 2006-os Yarisom, lefullad. Mi okozhatja?
Tavaly ősszel kezdődött, egyik nap teletankoltam az autót, utána viszonylag nagyobb távon, de városban mentem vele. Rángatott, majd a piros lámpánál, uresben lefulladt. Ezután hosszan mentünk vele pályán, a hiba teljesen megszűnt, a szerelő nem tudott mit kezdeni vele. 3 hónapig gondtalanul működött, majd megint kezdte. Rángat menet közben, fekezeskor esik az alapjarat, menet közben, álló helyzetben, uresben vagy sebessegben,lefullad az autó... Villamossági autószerelő nem talált semmi hibát. Elvittük egy másik szervizbe, átnézték, semmi hibakódot nem mutat. Mindenki csak felteszi a kezét, nem tudja, mi baja. 4 szervizben jártunk már vele, nem lettünk előrébb. Márkaszervízben cserélték a testkábélt, az sem oldotta meg. A hiba néha random elmúlik, majd telitankolás után újra jelentkezik. Járt már valaki hasonlóan? Ha igen, mi lett a megoldás? Ugyanitt, milyen szerelőt, szervízt javasolnátok, ahol segíthetnek? Elég tanácstalan vagyok már, nem tudom hova forduljak...
25 éves nő vagyok, elnézést ha nem túl szakszerű a kiárás, de nem igazán értek az autókhoz.:/
2006 1.3 benzines yarisrol van szó. Minden segítséget nagyon köszönök előre is!!
Igen, tuti! Nagyon odafigyelek, mindig 95-öset tankolok bele.
Megpróbálom a yaris csoportot, köszönöm
Az EVAP rendszer jó tipp. Ez egy aktívszénnel teli tartály, ami megköti a benzingőzöket. Időnként kinyílik egy szelep és a motor beszívja a gőzöket. Lehet, hogy ez a szelep nyitott állapotban beragadt és állandóan szívja a benzingőzt, ami alapjáraton túl dús keveréket okoz.
A másik lehetséges ok, hogy túltöltöd a tankot? Teljesen bedugod a pisztolyt és az első kattanásnál abbahagyod a töltést?
Nekem hasonló gondom volt , igaz dizellel.
Míg nem én levettem a tankot és kitakarítottam, mert volt benne nagyon sok kosz. Olyan valami volt ez mint ha filcet szedtem volna szét apró szálkáira. Hogy mikor került bele nem tudom , de soha többé nem volt azóta probléma vele.
De ez a tank levétel egy elég nehéz és kényelmetlen dolog.
Nekem valami hasonló jelenség volt tavaly.
Kölcsönkértem a Kia Ceed-et az unokatesómtól. Mondta hogy csak prémium benzint tankoljaK Shell vagy Omv kúton, de elfogott a lustaság és siettem, igy más kúton tankoltam de prémium benzint.
Kb. 30 km után olyan tünetek jöttek, mint amit te írtál. Megijedtem és a legközelebbi szervizbe mentem.
Rátették a számítógépre és a benzin rossz minőségét állapították meg. Mondtam hogy ez kizárt, mert prémiumot tankoltam.
Mondták hogy lehet pont akkor tankoltam a kúton, hogy már alig volt a benzin ott a tartályban és felszívhatta az állott benzint, mert a prémium benzint kevesen tankolják és sokáig áll a kúton és ugye én meg még a maradékot benyomtam és egyébként is ócska kút hírében áll, ahol tankoltam...
Ajánlottak valami oktánszám emelő adalékot, amit ott bele is öntöttek az autó tankjába.
Kb. 80 km után teljesen megszűnt minden rángatás, lefulladás és könnyen indult, mintha semmi sem történt.
Máig rejtély hogy pontosan mi is történt, de csak a benzin minősége volt xar.
A mostani autók nagyon kényesek a benzin minőségére.
Nekem Hyundai i40 van és csak Omv prémium benzint tankolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!