Mi a véleményetek egy házhoz rendelhető autómosóról?
Jelenleg a Budapesti Gazdasági Egyetem, Digitális Marketing szakán vagyok végzős hallgató, és egy tárgy keretein belül ki kellett találni egy vállalkozás ötletet. Az általam tervezett vállalkozás a BakElit Autókozmetika lenne, ami házhoz rendelhető autómosást kínálna a fogyasztóknak B2C és B2B piacon egyaránt (tehát magánszemélyeknek és céges flottáknak is). A fő profilunk a BakElit Nanotechnológia lenne, ami környezetbarát és hatékony tisztítást biztosít víz felhasználása nélkül.
Érdeklődnék, hogy mi a véleményetek a vállalkozás modelljével kapcsolatban? Szerintetek volna-e kereslet erre Magyarországon? Hajlandóak lennének-e az emberek a minőségért, kényelemért és környezetbarátabb megoldásért többet fizetni?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Főleg flottás, céges autókhoz lehet megfelelő megoldás, de nagy befektetést igényel. Halandó ember nem hiszem, hogy meg tudná fizetni ezt.
Egyetemi ötletnek tökéletes.
Lehetetlen lenne gazdaságosnak lenni. Autóápolást illetően négy embertípus létezik:
1. A teszkó mellett a nagynyomásúval lecsapatja a sarat egy ezresért.
2. Otthon neki áll az udvaron szivaccsal, melegvízzel.
3. Időközönként elviszi egy autókozmetikáshoz.
4. Soha nem is mossa az autót. Évente talán egyszer ő is beáll a teszkónál, de igazából autóápolásról nem lehet beszélni ebben az esetben.
A 4. emberfajtát nyilvánvalóan soha nem fogod megszólítani.
Soha nem fogsz tudni olyan olcsón dolgozni, hogy versenybe szállj a teszkós mosóval, így az 1. embercsoportot is elvesztetted.
Az 1. és 4. emberfajta az autósok 80%-át teszik ki. A piac 80%-a már ki van lőve és még egyetlen ügyfeled sincs.
A 2. embercsoportból már TALÁN sikerülne mazsolázgatnod, ha a marketing megfelelő, de a sikerráta még a legjobb esetben is nagyon-nagyon alacsony lenne. Aki otthon mossa az autót, az vagy azért teszi, mert minimális pénzből próbálja szépen tartani az autóját, vagy azért, mert szereti maga tisztítgatni, ápolgatni. Így vagy úgy, egyik sem fog érdeklődni irántad.
És akkor maradt a 3. csoport. Náluk lehetne esélyed, de a siker még itt sem garantált. Például sokan úgy viszi kozmetikába az autót, ahogy szerelőhöz is: reggel lerakják, elmennek dolgozni, délután felveszik készen és hazamennek. Hét közben nincs otthon senki, szóval az ügyfeleid hétvégén zaklatnának munkával, azaz 5 napon keresztül lógatnád a lábadat és 2 nap alatt kellene kitermelni nem csak hogy a kiadásokat, de még a profitot is. 2 nap. Melyik cég vagy vállalkozás képes heti 2 nap munkával megtenni ezt? Nagyon kevés...
Csak a hangsúlyosítás kedvéért, nézzük már meg, hogy autós berkeken belül milyen szolgáltatásokból létezik kiszállás: gumiszerelők, szélvédőjavítók, kulcsmásolók és autónyitók, stb. Na mi tűnik fel neked, mi a közös ezekben? Az, hogy mindegyik olyan problémák megoldásával foglalkozik, amik mozgásképtelenné teszik az autót, így a kiszállásos megoldás az egyetlen opció. Ellenben kiszállásos tankolók, klímatöltők, olajcserélők, stb. vagy nem léteznek, vagy csak nagyon kis számban, ez pedig nem véletlen. Nincs rájuk nagy igény. Az autómosás is ebbe a kategóriába tartozik.
Nem látok benne olyan hatalmas piaci rést. Lehet hogy van aki megfizetné ezt a szolgáltatást, de nem hiszem, hogy tömeges igény lenne.
Én az "elmenős" önkiszolgáló autómosókat sem szívesen veszem igénybe. Hiába megyek végig minden programon részletesen, akár többször is, nem lesz makulátlanul tiszta az autó, inkább csak az út mocskának nagyjábóli lecsapatására jó, ha épp nincs időm, vagy a hideg idő miatt kedvem vele itthon foglalkozni.
Ha makulátlanul tiszta autót szeretnék, még a falcok legeldugottabb zugában is, akkor itthon mosom az autómat. Vannak hozzá eszközeim. Igazság szerint ha egy szombat délután nincs egyéb programom, még szívesen is csinálom, nem nyűg.
Azért vaskos felárat nem fizetnék, hogy valaki idejöjjön és helyettem megcsinálja. Úgy, hogy az illetőnek az egy munka, tehát közel sem biztos, hogy olyan aprólékosan, lelkiismeretesen fogja elvégezni, mint én magamnak. Persze ez csak az én véleményem. Lehet én vagyok csak fordítva bekötve és ezzel nagyon kilógok a sorból.
Budapesten tilos közterületen kocsit mosni.
Szóval, a vállalkozásod csak maganteruleten tud majd legálisan üzemelni.
Ezzel bukod a potenciális vevői felét minimum.
Sztem rossz ötlet.
Egy fillért nem fektetnék ilyen cégbe.
Különben volt ilyen próbálkozás, és nem lettek népszerűek.
Barátnőm egy multinál dolgozik egy budapesti irodaházban. Ott elég sokan igénybe veszik valamelyik cég hasonló szolgáltatását. Amíg ők az irodában dolgoznak, addig valaki elviszi a kocsijukat, kívül belül kitakarítják és aztán visszaviszik nekik a parkolóba.
Szerintem leginkább azon múlik, hogy sikerül-e a megfelelő célközönséget megtalálni és megfelelően megszólítani - akiknek van rá pénze és hajlandók is fizetni érte, mert egyszerűbbé teszi az életüket annyival, mint amennyit meg tudnak spórolni rajta, ha kihagyják.
A multis rabszolgák pont ilyenek: jól keresnek, van rá pénzük és valószínűleg a szabadidejük fontosabb nekik, ezért áldozni is hajlandók rá, hogy egyel kevesebb gondjuk legyen munkaidőn kívül.
Ráadásul nagy mennyiségben dolgoznak egy helyen a különféle irodaházakban, így viszonylag költséghatékonyan lehet hirdetni is nekik (mindegyik céget megkeresed az ajánlatoddal az adott irodaházban) és a munkavégzés is viszonylag hatékonyan végezhető, mert ha egy parkolóban áll 10-20 ügyfeled, akkor az egyik kocsival végeztél, már mehetsz is a következőhöz, ami ugyanabban a parkolóházban áll, így nem kell nagyon ingáznod az ügyfelek között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!