Mivel tud többet egy Passat, mint egy ugyanazzal a motorral szerelt, hasonló felszereltségü korabeli Octavia?
"A névért fizetsz felárat, mert a nagy német "Volkswagen""
Mert mekkora név az, hogy "népautó". :DDD
Lehetne ennyi erövel "Massenproduktinoskarre" vagy "Einwegwagen" is.
"De hajszál pontosan ugyanaz a kettő."
Valahogy ezt mindig a skodásoktól hallom, a polcvágenesktöl nem.
"lengyel leányvállalat "Skoda"."
Csehnek is jó lesz az.
#3 "Mert mekkora név az, hogy "népautó". :DDD"
Ne nekem mondd, én csak leírtam, de nem mondtam, hogy egyet is értek ezzel, hogy a Volkswagen menő lenne.
"Valahogy ezt mindig a skodásoktól hallom, a polcvágenesktöl nem."
Hát akkor éljen, hogy az első kivétel lehetek, mert nekem egyik sincs, nem is kéne VAG.
"Csehnek is jó lesz az."
Ott a pont.
A passat nagyobb mint az octavia
A passat al a superB az ami egy kategoria
A passat nagyobb, független a hátsó kerékfelfüggesztése, jobb az anyaghasználata, illetve vannak olyan nyalánkságok benne mint a plugin hajtáslánc, vagy a 280 lovas tsi vagy a bitdi motor, de ha nem megyünk messzire ott a 190es és 200as tdi, octaviában olyan sem volt.
#3 Persze ezeknek szent meggyőződésük hogy az A4 meg az A6 is csak egy octavia túlárazva.😆
#8 Senki sem beszélt Audiról. Az Audi valóban magasabb színvonal. A Volkswagen nem. Az a gyáva és/vagy érvek nélküli ember ismérve, amikor kiforgatja mások szavait és eltorzítja azokat, hogy ezzel hülyeségnek állítsa be őket. Mi VW-ről beszéltünk, nem Audiról.
Octavia Mk4 vs Passat B8.
"A passat nagyobb"
10 centivel hosszabb a tengelytáv, valós hossza 6 centivel hosszabb, szélesség egyenlő, 1 centivel alacsonyabb. Az Octavia csomagtere 400 literrel nagyobb.
Tehát akkor mivel is nagyobb? Mit is ér el vele? Egyforma széles, szóval a komfort nem lesz jobb, a hosszabb tengelytáv egy nagyon minimális menetstabilitást jelent, a valós hossz csak karosszéria, semmit sem jelent. Eleve nem is lehet igazából nagyobb, mert ugyanaz a platform a két autó, MQB mindkettő. A Volvot meg lehet kérdezni, hogy a platform mennyire limitáló. Az első generiációs V70 után a második generációs sokkal kisebb lett a Volvo legnagyobb erőfeszítése ellenére, mert a Ford rájuk erőltette a saját platformjukat és ez teljesen lekorlátozta őket. A platform szabja meg a méretet, az pedig az Octavia és Passat esetében ugyanaz.
"független a hátsó kerékfelfüggesztése"
Ahogy az Octaviáé is. Régen nem az volt, már az. Mert ismétlem: UGYANAZ A PLATFORM! [link]
"jobb az anyaghasználata"
Szó szerint ugyanaz érkezik a Skoda gyárba, mint a Volkswagen gyárba. Aki ült már mindkettőben, az ezt alá is fogja támasztani.
"vannak olyan nyalánkságok benne mint a plugin hajtáslánc"
Ahogy az Octaviában is. :) [link]
"vagy a 280 lovas tsi"
Volt helyette 245 lovas TSI, ami az alacsonyabb önsúly miatt pont ugyanúgy szedi a lábát, mint a 280 lovas a Passatban.
"vagy a bitdi motor"
Ez valóban igaz, de itt is igaz ugyanaz, hogy a BiTDI 240 ló, az Octavia legerősebb dízele 200 ló. Igen, a BiTDI jobban fog menni, de a nagyobb önsúly még mindig elvesz az előnyből valamennyit, a végeredmény az, hogy a Passat sokkal drágább lesz, több a hibalehetőség (a 2.0 BiTDI köztudottan betegágy), mindezt egy minimális erőfölényért. Hát ez egy nagyon szar deal. Ettől egyáltalán nem lesz jobb a Passat, sőt, ennek fényében az Octavia sokkal jobb választás, ha valaki a két legerősebb dízel közül válogat.
"ott a 190es és 200as tdi, octaviában olyan sem volt"
190-es nem, 200-as bizony volt. [link]
Kicsit jobban tisztában kéne lenni a tényekkel, mielőtt bele szólsz a nagyok beszélgetésébe.
A plugin hajtásláncot azért nem vettem ide, mert a b9 passat még csak most jelent meg, kb még egy beállt motorpalettája sincs, még nem lehet alapul venni. Ellenben a b8 passat és az octavia 3-ról tudni nagyon szépen mindent, és azokat már így össze is lehet hasonlítani.
Szerintem életedben nem ültél egyikben sem. Az octavia érezhetően szűkebb és gyengébb az anyaghasználata, ráadásul kényelmetlenebb is. A 4es octavia lehet hogy megkapta az azt ordenáré szutyok 200as olajtemetőt, bár ettől tekintsünk el mert az octavia 3 kivezetése után kapta meg a 8.5ös passat és utána a 4es octavia, tehát a 3as amihez én hasonlítottam esélye sem volt megkapni(bár a 190est lett volna de nem kapta) de ha a 4est is idevesszük van belőle össz vissz 1db a hahun.
A BiTDI köztudottan NEM betegágy, hibátlanul mennek 4-500ezer km-eket, vw-es körökben ettől kisebb hülyeségért is rendeztek már nyilvános akasztást. Az erőfölénye pedig egyáltalán nem minimális, javaslom hogy próbáld ki, ha már a google nem a barátod.
A nagy súlykülönbség a passat és az octavia közt amiről beszélsz az kemény 60kg. Ráadásul a 280as és a 245ös tsi karakterisztikája sem megegyező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!