Az olajteknő leeresztő csavarját valóban nagyon könnyű félre kapatni?
A sűrű menet miatt némelyik típusnál előfordulhat. Anno a Lada leeresztőt az otthoncserélő balfékek rendszeresen félrekapatták.
Az is előfordult, hogy túlhúzták és a megnyúlt menetek miatt már nem lehetett rendesen visszatekerni.
Olajos menetbe egy csavart jópár fordulatnyit be tudsz tekerni úgy, hogy az ujjad hegyével hozzáérsz. Félrekapatni pedig úgy tudod ha ferdén belepróbálkozol, érzed h nem megy, erre elkezded szerszámmal tépni.
Tehát azért kell hozzá némi mentális labilitás. Átlagos lelkivilággal nem fogod tudni elrontani.
"Az olajteknő leeresztő csavarját valóban nagyon könnyű félre kapatni?"
Az olajleeresztő csavarnak finom menete van és viszonylag nagy átmérője. Ezért könnyebb félrekapatni, mint egy átlag csavart. Ezt úgy lehet elkerülni, mint bármelyik másik csavarnál: A csavart a felületre merőlegesen kell tartani. Finoman tekered visszafelé és közben enyhén nyomod az olajteknő felé. Amikor a két menet vége találkozik, akkor egy kicsit meg fog zökkenni befele. Ilyenkor kell irányváltással megkezdeni a betekerést. Ha ellenáll, nehéz tekerni, akkor vissza az egész és ismétlés.
Nekem egy 2007-es Civicem van,első két olajcserémet csináltam rajta,semmi nehézség nem volt ezzel kapcsolatban,érezni ha mellékapna akkor újrapróbálod.Nincs kizárva mondjuk hogy előtte túlhúzták és megnyekkent a menet de ezt is érzi az ember ha gond van.
Sőt én trehány voltam,nem akartam nyomatékkulcsot venni és kézzel húztam rá a szűrőt és a csavart,úgy rendesen de nem széthúzva.Nem szivárgott sehol,a második cserénél azért rá kellett feküdni hogy meginduljon de semmi baja nem lett.
Normálisan megcsinált autónál feleslegesen nagyon meghúzni. Toyotám van, ha két ujjal erősen meghúzom már nem ereszt semmit, tök száraz marad. Elég befogni a dugókulcsot és kicsit szuklóból.
Japán autók ilyenek. Szépen megmunkált felületek vannak. Nincs az opeloknál szokásos alátétcserélgetés se.
"Japán autók ilyenek. Szépen megmunkált felületek vannak. Nincs az opeloknál szokásos alátétcserélgetés se."
33 éves opelom van bzmeg, és még nem hagytam el az olajat belőle, sőt, nem is fogy.
Kiváncsi vagyok a tojodát 497 ezer km-rel ennyi idősen milyen állapotban lesz...
Amúgy elég, ha fémreszelék, koksz megy a híresen megmunkált felületeid közé, máris ereszteni fog.
Amúgy az opel a balfékek csavar-túlhúzását úgy oldotta meg, hogy még alulról se tudod agyonbikázni a csavart.
Másik, hogy az olajteknő olyan nehéz, mint neked a dojoda, van benne anyag.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!