Hogyan kezdjek el motorozni?
18 évesen fél éves b-s jogsival szeretnék elkezdeni motorozni 50cc motoron.
Milyen felszerelés szükséges (bukósisak, még valami?), van-e konkrét motor amit ajánlotok?
Mindenképpen váltós motort szeretnék, enduro, supermoto kategóriában nézegettem (generic trigger sm50, derbi senda, aprilia sx50, stb). Főleg munkába járásra lenne használva (napi 5km), és néha játszani vele a duna parton.
4-500 ezer forint a keret, ennyiből minden költséget beleszámítva el lehet kezdeni értelmesen?
A tuningolás nem nagyon izgat, egy-két év múlva tervezem letenni az a2 jogsit.
Köszönöm a segítséget.
Gondold át, hogy elég-e neked az 50 köbcenti. Egy 50cm3 motor egy 95-100kg és főleg annál nehezebb ember alatt már 40-50km/h-nál többet kényelmesen nem tud menni (kényelmesen = nem rémesen erőlködve és fogyasztva), alapból sem tud olyan utazótempót egy komolyabb motor sem, amivel bátran lehet országúton, autóúton közlekedni. Városba okés. Van a B125 jogsi, ami gyorsan lerakható és 125cm3 motorra jogosít, ami már használhatóbb, és maguk a motorok nem sokkal drágábbak.
Egyébként igen, tudsz venni pl Derbi Senda, Aprilia RX típusokat ennyiért jó állapotban, ezek tartós AM6 blokkos motorok. Pl [link]
Bukósisak nyilván alapkövetelmény, és érdemes belőle legalább egy alsó-középkategóriát megcélozni kis motorhoz is, az igazán olcsó gagyi sisakok nem sok mindentől védenek, csak a hiánya miatti bírságtól.
Én nem vagyok a legrelevánsabb példa, mert 14-15 évesen Simsonnal rövidgatyában pólóban sisakkal csutkán verettem mindenhova, nekem sosem lett bajom. De alapvetően érdemes legalább térd- és könyökprotektort beszerezni kismotorhoz is, azzal is lehet csúnyát esni, és később is jó lehet még.
Amennyiben senki nincs aki megtanítana motorozni, akkor esetleg beiratkozhatsz egy ilyen kezdő tanfolyamra , ahol megtanítják neked a motor kezelését
Motor választásban érdemes eldöntened, hogy mennyire fontos neked a terepezés, mert ha supermotos, vagyis utcai kerekekkel veszel, azzal inkább ne menj terepre. Nekem Aprilia SX50-esem van, és ezekkel a gumikkal elég bizonytalan terepen, arra ott az RX50. Ha motort nézel, akkor mindenképpen tuningmenteset javaslok, és szerintem nem baj ha be van kötve a különolajazás is, illetve ha pasztázást látsz, akkor azt a motort inkább hagyd ott. Én 2 éve 350ezerért vettem, de még legalább egy 100-ast ráköltöttem.
Ruházatban szerintem érdemes venned egy cordura kabátot és nadrágot. Azon felül, hogy benne vannak a protektorok, még valamennyire vízálló is, és jól jön ha munkából hazafele esőben kell hazajönnöd, (30km-t simán kibír nekem átázás nélkül) és persze kesztyű, csizma se árt ha van, mert segédmotorral is lehet nagyot esni. De nem muszáj újat venned, sok keveset használtat árulnak a neten mindenből.
Később ezeket kérik is majd az A2-es tanfolyamon
Bukóból gondolom cross sisakot vennél. Nem tudom, hogy létezik-e belőle olyan amiben van bogárháló, ez az álladnál egy háló. Nekem nem volt benne, és 10-ből 8X mindig bejött egy légy motorozás közben. Igaz nekem plexis ilyen sisakom volt , mert szemüveges vagyok, de esőben ez is jól jött.
Szia, én is pont most lettem robogós😊300 ezerért vettem a motort, a protektoros kabát 50 volt (női, a férfi cuccok lehet drágábbak, nem tudom), a bukósisakom olyan ami az állat is védi és napszemüveg is van benne, 60 ezer körül van de ezt kaptam, olcsóbban is vannak sisakok de szerintem érdemesebb ilyet venni, vettem egy láncot is hogy ki tudjam kötni a mocit ez volt 15 ezer, telefontartót 5 ezerért találtam, még ponyvát fogok venni azok vannak 10 ezer körül, meg kesztyűt mert reggelente hideg van, szerintem más nem nagyon kell. Éves biztosítást kötöttem rá, ez volt 9000. Nadrágot is vehetsz, de nem muszáj, ez opcionális.
Külön előképzettség ehhez nem kell, legalábbis én a hirdetőnél vezettem először motort, mentem vele pár kanyart a kisutcákban, másnap meg már átvezettem egész Bp-n a nagy forgalomban. Igaz nekem van több éves autós tapasztalatom is. Nem para, de arra figyelj, hogy mozgó kocsik közt ne cikázgass, mert hirtelen sávot válthatnak és lehet nem vesznek észre. Ha áll a sor, akkor viszont nyugodtan elmehetsz köztük. Használhatod a buszsávot is. Kb. ennyit kell tudni.
Felszerelés függ attól hogy hogyan, mire használnád a motort. Ha nem feszegeted a te és a motor határait szerintem egy zárt sisak elég, de pl ha terepeznél vele sokat, oda érdemes legalább alsótest védelem pl csizma és térdvédő.
Amiket felsoroltál motorok teljesen jók kezdésnek és abba a budgetbe is bőven beférnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!