Miért nullázódik le az óra csoport a Renault Mégane 1
autómban?
Figyelt kérdés
Időközönként azt veszem észre, hogy menet közben teljesen lenullazodik az óra csoport. Leesik a fordulatszámmérő, a km óra mérő, kivillan az összes visszajelző, mintha akkor adnám rá a gyujtast. A napi számláló ilyenkor mindig lenullazodik. Változó az előfordulása, van amikor 100 km megyek és nem veszem észre, van amikor 10 km belül megcsinálja 2x. A menetteljesítményen egy pillanatra sem vehető észre. Legfeljebb onnan látom hogy megint csinálta hogy pár km van a napi számlálóban. Tapasztalatok már ilyen problémát? Azt gondolom H valami elektronikai probléma van, de hol és hogyan javítható?
Nagyon úgy hangzik, mintha az óracsoport időnként elvesztené a tápfeszültséget vagy a földet.
Lehet érintkezési hiba a biztosítéktáblában, törött vezeték, elvált forrasztás az óracsoportban, laza vagy koordeálódott földelés.
2024. ápr. 8. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
Isten hozott a franszia verdák világában...:D
2024. ápr. 9. 02:56
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 A kérdező kommentje:
Ahh, az a durva H szeretem. És még a következő gondolat is egy Grand Scenic.
Egyébként pöccre indul, ég nem befolyásol semmit, legfeljebb a szemem bántja.
2024. ápr. 9. 19:07
4/5 anonim válasza:
21 éves autó, miről beszélünk? Ennyi idős korban bármelyik típusnál előfordulhat. A sok hőciklustól mikrorepedések keletkeznek a forrasztásokban, amik néha egy-egy pillanatra szakadást idéznek elő. De persze ja, biztos azért szar, mert francia. Kérdező, először ellenőrizd, hogy tiszták-e a csatlakozók, és hogy jól vannak-e csatlakoztatva. Fontos, hogy a zárak jól rögzüljenek. Ha ezek rendben vannak, akkor újra kell forrasztani a fő csatlakozók lábait, ezek kapják a legnagyobb mechanikai terhelést. Ahogy az első is írta, nagy eséllyel egy pillanatra kiesik a táp vagy a test, és ez okozza az adatveszést. A csatlakozók újraforrasztásával az esetek többségében a probléma megoldódik, Fordoknál például rutin művelet. Ha esetleg így is rossz marad, akkor marad a bővebb hibafeltárás, de akkor már inkább megéri venni egy bontott óracsoportot.
2024. ápr. 9. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
Nekem a híresen megbízható 2008-as Honda Accordomnál volt többször is ugyanez. (Honda-mániás vagyok ennek ellenére azóta is.) Japán autó-rajongóként is kiállok a Renault mellett, és nem értem, miért kell egyből fikázni a francia autókat egy bármilyen idősebb autóval előforduló probléma miatt.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!