Alsó cső meleg,felső forró,de miért?
Milyen autó? Meg mi egyáltalán a problémád?
Elég nehéz úgy segíteni, ha még azt sem tudod leírni, hogy mi a problémád és mivel van problémád. Orvoshoz is úgy mész, hogy nem mondod meg neki mi a panaszod?
"Alsó cső meleg,felső forró,de miért?"
A felső azért forró, mert a motorokat 100 fok körüli üzemi vízhőfokra méretezik. Az alsó meg azért csak meleg, mert a hűtőfolyadék átment a hűtőn és leadta a hő egy részét.
Na a sok okos. Utolsót leszamitva, Ő tudott értelmeset írni.
Második. Azért nézegetem,mert 100 fok körül van a vizhofok. És 90 körül kell lennie,kézikönyv szerint is. 100 fokos víz az sok.
Első. Te meg,hogy ha nem találod a problémát,akkor szerintem ott van nálad.
Ötödik. Az lemaradt,hogy már kettőt beleprobaltam.
Hatodik. Annyira együgyű vagy. Nem is konkrét megfejtésre voltam kíváncsi,hanem tippekre. Ha neked az tényleg nem probléma,hogy 100 fokos a hutoviz akkor koccolj innen szerintem.
#7 Köszönöm, pont ezt próbáltam elérni, hogy konkrétan leírj valami hülyeséget. Tehát akkor...
1. 100 fok az egyáltalán nem sok, hiszen a rendszer nyomás alatt van, 110 fokig semmi sem történik.
2. Minden létező motorban magasabb a hűtővíz csúcshőmérséklete 100 foknál. Igen, ez teljesen normális. A legtöbb autóban csak azért látsz kevesebbet a műszerfalon, pl. 95 fokot, mert a hőjeladó nem a blokkban található, ahol a csúcshőmérséklet kialakul, hanem hengerfejben, termosztátházon, vagy a hűtőn, ezeken a pontokon meg már alacsonyabb a hőmérséklet. És ezért fontos a kérdést normálisan feltenni, mert autónként változik, hogy hol a jeladó és ezáltal mennyit mér. Az összes Opel benzinmotornál, néhány BMW motornál, meg bizonyára másoknál is, amit fejből nem tudok, a jeladó relatív mélyen található, ezért a visszajelzett érték normál körülmények között 102 fok. Igen, például az én Opelemnél is a normális, gyári, egészséges üzemi hőfok a visszajelző szerint 102 fok. 100-102 között szokott ingadozni, pont ahogy az összes többi is. A hűtőventilátor 107 fokon kapcsol csak be. Úgyhogy igen, a 100 fok egyáltalán nem probléma, úgyhogy ha nem haragszol meg, akkor nem "koccolok innen".
3. Még azt sem voltál képes leírni, hogy melyik csövekről beszélünk. A hűtő csöveiről, vagy a fűtés csöveiről? Nagyon nem mindegy, jelentősen befolyásolja a szituációt, hogy miről is beszélünk. Hűtő esetében az a jó, ha az egyik hidegebb, mint a másik. Fűtőradiátor esetében az ellenkező igaz.
A végeredmény az, hogy hülyén írtad le a kérdést, totál értelmetlen, segíteni nem lehet rajtad, pedig szívesen megteszi itt bárki, de neked nem lehet segíteni, mert patkányként viselkedsz. Mondhattad volna azt is, hogy "bocs, nem tudtam hogy ezek fontos információk", aztán leírhattál volna még 1-2 dolgot és kaphattál volna normális válaszokat. Nem, te inkább patkánykodsz. Hát akkor forrjon fel a fostalicskád, remélem a semmi közepén fog megtörténni, éjszaka. :D
100 fokos hűtővíz önmagában nem probléma. Az a valóságban lehet 120 is, a blokk körül még több. A műszerfalon kijelzett adat csak tájékoztató jellegű.
100 körül jelzik általában, hogy meleg a rendszer, de ha ezt tartja, akkor nincs gond.
Milyen autó ez?
Mióta használod?
Tartja a 100 fokot dugóban is, vagy jelez, hogy túlhevült?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!