29 éves féltengely, hibátlan, hogy lehet?
F astra, a gumiharangon 1995 van a kördátumon, a bilincsei jó rozsdásak már, de a gumiharang, csukló teljesen hibátlan.
Bontós adta, hogy ez jó.
Egy autón hivatalosan a féltengelyek nem kopóalkatrészek!
Tehát elviekben az autót ki kell szolgálja az eredeti alkatrész.
De ez csak akkor igaz ha megfelelően karbantartották(vigyáztak rá, cserélték a porvédőt stb...) meg persze a gyártó se sport ki semmit belőle.
Rengeteg autó fut az utakon ami idős és még a gyári féltengely van benne, igazából maga féltengelycsukló az ami inkább tönkre tud menni, de az is inkább akkor ha a porvédő szétmegy.
Ugyhogy simán lehet használható állapotban egy 29 éves féltengely
De amugy az f astrához szerintem adnak utángyártott új komplett féltengelyt 20-30 ezerért, le merném fogadni:)
Nekem is van 30 éves kocsim 300.000+km-rel 4 éve cseréltem az összes porvédőt, már repedeztek és az eggyik eresztett. A csuklók kopottak és van egy pici lógásuk,nem olyan feszesek mint egy új(akkor volt pontosan). Na azóta ment vagy 50-60 ezret és még mindig nem kopog/recseg.
Ha nem kapartat valaki, vagy alászedett kormánnyal nem nyomja neki, egy féltengely simán kiszolgál egy autót.
A féltengely hibák 90+% a gumiharang nem kicserélése, és vagy a tudatos/tudatlan túlterhelés következménye.
Hát, én ilyen peugeot 206, meg swift féltengelyekhez voltam szokva, már előre köszöntek a bontóban, boltban, amikor mentem.
Csak kerékagyat kerestem az F astrához, a bontós rámsózott egy fél elejét futóművel. Féltengely volt 5 ezer.
Na a kerékcsapágy viszont annál jobban szét volt hullva, én azt hittem ezeknek búgni kéne. Csak annyi volt a tünet, hogy rázott a kormány, de se nem búgott, zörgött, semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!