Rosszat tesz a kuplungnak ha behúzott kuplunggal gurulok lejtőn?
Valóban nem tesz jót, ugyanis az üzemanyagba van keverve az olaj, mivel motorfék esetén a kerék tartja fenn a motor forgását, nincs fogyasztás, így olajzás sem történik, jól ki lehet vele végezni a hengert. Enyhe lejtőn még elmegy, ha időnként adsz neki kis gázfröccsöket, egyébként valóban behúzott kuplung.
Üresbe nem tenném, mozgó járművet nem szokás, mert autónál gyakorlatilag elengeded a kontrollt a tonnás gyilkológép felett, motorral meg saját magadra nézve is életveszélyes. Nyugodtan menjél behúzott kuplunggal, hogy csak egy pillanat legyen kiengedni, ha neadjisten valami miatt manőverezni kéne, ne kelljen még váltogatni is.
Nekem az lenne a kérdésem, hogy egyáltalán hogy merül fel, hogy a behúzott kuplung árt a kuplungnak? Azért van, hogy behúzd és kiengedd. Egy kuplungbovdennek bőven ki kell bírnia azt, hogy huzamosabb ideig be van húzva a kuplung. Kinyomócsapágy nem amortizálódik jobban, mint maga a kuplungtárcsa, és ezeket úgyis együtt kell cserélni, amikor eljön az ideje. Sokan vészmadárkodnak, hogy a huzamosabban behúzott/benyomott kuplung a csapágyat károsítja, mert pillanatnyi használatra van tervezve, de ez szimplán nem igaz. Kinyomócsapágyat azzal lehet idő előtt tönkretenni, ha folyton kuplungkészenlétben vagy (ami motoron amúgy a holtjátéka miatt amúgy sem annyira problémás, csak értelmetlen), egyébként ha minden piros lámpánál is folyton behúzva tartod, akkor sem fog hamarabb tönkremenni, mint mikor a tárcsát amúgy is cserélni kéne.
Tehát nyugodtan mehetsz behúzott kuplunggal, semmiben nem fogja befolyásolni, hogy mikor mit kell szervizelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!