Ha egy használtautó sík úton, szélcsendben el tudja érni a gyári végsebességét, akkor ez azt jelenti, hogy megvan még mind az összes gyári lóereje?
"Ha egy használtautó sík úton, szélcsendben el tudja érni a gyári végsebességét, akkor ez azt jelenti, hogy megvan még mind az összes gyári lóereje?"
Nagyjából igen.
Nagy sebességnél a légellenállás dominál. Ezt az erőt az alaktényező, a felület (amik nem változnak a jármű élete során) és a sebesség négyzete határozza meg. Meg a levegő sűrűsége, de feltehető, hogy nem utazol el az optimális tengerszintfeletti magasságra a méréshez.
Szóval, ha a gyárban az autó valós képességei alapján állapították meg a végsebességet és az autó ezt most is tudja, akkor megvan benne annyi lóerő, mint amennyivel a névleges végsebességet meghatározták.
És erő*sebesség=teljesítmény.
Szerintem eleve az a bibi az elméleteddel, hogy nem tudjuk mennyire reálisak azok az értékek, amiket a gyár megad gyorsulásra, hiszen pont az a baj, hogy ők minden kikozmetikáznak, és laborkörülmények közt mérnek. Lehet a gyorsulási adat is csak fékpadon lett mérve, így zéró légellenállással, vagy ha tesztpályán, akkor kevés üzemanyaggal, túlfújt gumikkal, és kipakolva mindent az utastérből , hogy minél könnyebb legyen.
Az elv amúgy jó, mert létezik erre alkalmazás, Log Dyno amiben ha megadod az autód pontos paramétereit, és ő kiszámolja mit tud.
"Szerintem eleve az a bibi az elméleteddel, hogy nem tudjuk mennyire reálisak azok az értékek, amiket a gyár megad gyorsulásra..."
A kérdésben és a válaszomban nem szerepel a gyorsulás.
#6 És honnan veszed, hogy a hozzászólásom neked szólt? Alapesetben nem a kérdező kérdésére válaszolunk? ;) Ha magadra veszed az már régen baj :D
Teljesítmény meg inkább gyorsulásban jelentkezik, ahogy a 2-es hozzászóló is írta. A videóban lévő programmal is ezt nézték, nem a végsebességet.
"És honnan veszed, hogy a hozzászólásom neked szólt?"
Abból gondoltam, hogy elméletről írtál. A kérdező egy kérdést tett fel, amit nem neveznék elméletnek.
De legyen ... Módosítok: A kérdésben nem szerepel a gyorsulás.
Így jobb? Továbbra sem válasz a gyorsulás a kérdésre.
A volt 2-es hozzászólás már eltünt valahova. De az sem a kérdésre, vagyis a végsebesség és a teljesítmény közötti összefüggésre válaszolt.
#9
"még mindig megvan a 2-es hozzászólás, aki leírta,hogy kisebb teljesitménnyel is el lehet érni ugyanazt a végsebességet"
Amibe tévedett.
Ahogy leírtam a 3-as hozzászólásban a fizikai hátteret: a végsebességgel történő egyenletes haladáskor a motor teljesítménye szinte teljes egészében a sebességgel négyzetesen növekvő légellenállás leküzdésére fordítódik. Ha nincs meg a névleges végsebességhez szükséges teljesítmény, akkor az autó ezt a sebességet sem elérni, sem tartani nem tudja. Semennyi idő alatt sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!