Opel Astra H Z16LET vagy Z19DTH motorral?
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy H Astra TT-t, avagy kabriót, mindenképp 6 sebességes váltóval szeretném, mivel ismeretségi körben van 1.6-os Z16XER motorral szerelt változat 5ös váltóval, tudom hogy pályán szétforogja az agyát egy 130-140es utazó tempónál is. 6os váltóval a TT-ket 1.6T azaz Z16LET és az 1.9CDTI azaz Z19DTH változatokat szerelték, illetve a 2.0T motorosakat, de ez utóbbi már nem opció számomra, mivel nem szeretném ha a benzinkutat kellene utánam akasztani. :)
Mivel gyakran használnám csak városban, úgy hogy akár csak 10-15 kilométert megyek egyszerre az autóval, néha havi 1-2 alkalommal pedig hosszabb távra is használnám, illetve nyáron egy Horvátország oda-vissza lenne a cél, kb maximum 10-15 ezer km egy évben, így az 1.6T felé húz a szívem inkább.
A kérdésem a típust jobban ismerők felé irányulna, minden érdekelne a fentebb említett két motorról, milyen esetleges hibái lehetnek, melyik ajánlottabb inkább, melyiket ajánlanátok nekem az általam leírt felhasználás mellett stbstb.. Amikről tudok hogy gyakran előfordulhatnak ezeknél a motoroknál, az az összes benzines Ecotec motort érintő olajfogyasztás, valamint a 16 szelepes Z19DTH motor műanyag szívósorában elkopó csappantyúk, aztán nyilván mind a két motor kettőstömegűvel, turbóval szerelt, plusz a dízel magasnyomásúval, porlasztókkal, amikkel tudtommal nem szokott baj lenni, de ha mégis, tud költséges lenni.
Előre is köszönöm a segítő szándékú, érveket, hozzászólásokat! :)
Fokozatok száma nem jelent feltétlenül hosszabb áttételt. Összességében szerintem nem ez lesz a te autód, de kifejtem.
Dízel fronton vagyok ismerősebb. A befecskendező rendszer kiváló, nagyon tartós, olcsó a felújítás is, mert egyszerű, és bontottan sem drága, mert nem keresik túlzottan. Szívósor csappantyú kiiktatás javasolt, vannak rá készletek, nem nagy tétel, csak túl kell rajta esni (hogy ne legyen belőle később baj). Turbó ha vigyáznak rá és normálisan van használva, illik 3-400 ezer km-t mennie. Lendkerék árakat nézd meg, ez egy gyakori motor, ritkán típusokhoz simán tud kétszer drágább is lenni. 10-15 km hosszú út már elég tud lenni egy dízelnek, de ha ez dugóban araszolást jelent, akkor lehet problémás hosszabb távlatban.
1.6T nem egy diadalmenet, 4. henger dugattyú hiba, hengerfej repedés, stb.
Drága dolog inkább a 6 fokozatú M32 váltó hibája tud lenni, F40 váltóval kell keresni (talán dízel létezett azzal), vagy olyat, amiben fel van már újítva az M32. Talán még utóbbi egy reálisan elfogadható fenntartást ígérő lehetőség, csak ki kell fogni...
Az M32 váltó csapágy problémájáról tudok, viszont nem egy horror összeg ezeket felújítani, illetve felhasználók beszámolói alapján gyakori olajcserével, és olaj túltöltéssel lehet bőven hosszabbítani ennek az élettartamát. Viszont az 5 és 6 sebességes váltók között van legalább 5-600 fordulatkülönbség egy 130-140es tempónál ha jól láttam, ami komfortban és fogyasztásban sem kevés különbség szerintem. Nyilván a fogyasztásbeli különbséget hamar visszahozza ha rá kell költeni a váltófelújításra, viszont utána ha a fentebb írt módon odafigyel rá az ember akkor több százezret el tud menni.
Az 1.6T hibáiról amiket írtál részben tudok, viszont nem találtam róla konkrét leírásokat, így nem tudtam informálódni jobban ez ügyben. Valószínűleg azért mert egy ritkább motorról beszélünk, nincs sok belőle. De ha valaminek van ilyennel tapasztalata azt mindenképp szívesen olvasnám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!