Opel Astra H melyik motorral?
Sziasztok! Autóvásárlás előtt állok. A H Astra GTC ami a legszimpatikusabb a költségvetésemnek. Fiatalos megjelenésű, a márkához hűséges leszek.
A motorpalettából nem tudok dönteni, szívem szerint benzineset választanék, de a dieseles nyomaték olykor magával ragad és fogyasztás sem lenne utolsó szempont. Napi 80km-t teszek meg munkába járás gyanánt, országút és vidéki lakott területen. Tehát nem kell folyamatosan megállni, lámpázni.
A benzineseknél ami szóba jöhet az 1.4, vagy az 1.6, de inkább ez utóbbin gondolkodom.
Dieselből nem tudom melyik a jobb, a célnak talán meg az aprócska 1.3 is megfelelne. Dieseltől azért félek, mert kollégámnak 1.7es H Astrája van, vagyonokat költött az autóra (turbo, injektorsor, kuplung...stb), talán most rendben van, de kitudja meddig.
Elsősorban tanácsokat kérnék! :-)
Benzinesből az 1.4-est felejtsd el! Egy katasztrófa. Autópályán ha jön egy kis emelkedő és előtte nem tudsz lendületet venni 130km/h-nál 5.-ben padlógázon is lassul.
1.6-os már vállalható, de abból is az erősebbik Z16XER, 115 lóerős ajánlott. Sok típushibát már kiküszöböltek benne, ami a gyengébbik twinport motoros 1.6-osban még megvolt.
Az 1.8-as is elég jó, abból is az erősebbik 140 lóerős. De az viszonylag ritka.
Dízelből az 1.3-as szintén nem a legjobb. Az 1.9-essal sokan elégedettek, pedig az is ugyan úgy Fiat motor mint az 1.3-as. De a menetdinamikája elég meggyőző.
Nekem 1.7-esem van. 264.000km alatt a kopó alkatrészeket leszámítva semmit nem kellett rá költenem. Ez is már elég nyomatékos, lehet vele dinamikusan haladni nagyon jó fogyasztással. A 101 lóerős Z7DTH-nak az egyik legnagyobb előnye, hogy még nincs benne részecskeszűrő, amivel pl egy 1.9-esben, vagy az erősebb 1.7-esekben lehet szívni rendesen.
Szóval ha újra H Astrát vennék, kizárólag a 101 lóerős 1.7-es motorral venném. De halgass meg másokat is, aztán a te döntésed lesz, melyik motorral veszed... :)
Köszönöm a válaszokat!
Természetesen én is az 1.6i, avagy az 1,7cdti felé hajlok. A gyengébbik részecskeszűrőmenteset érdemes Chipelni? Fogyasztás, nyomaték és lőerő is vonzóbb lenne. Mennyire károsodhat ettől a tuningtól a motor? Egyébként 5-6 év használatban gondolkodom.
Gyengébbik DPF-mentes alatt a 101 lóerőst, vagy még a 80 lóerős DTL-t érted?
Turbódízelt szoktak chipeltetni. Referenciákkal rendelkező hozzáértőnél csináltasd mindenképp. Én nem vagyok híve. Nem egy versenyató, de azért tol rendesen ez a 240Nm is. Még nagyobb tempónál is ugrik szépen ha odalépsz neki.
Bocsi a késői válaszomért.
Igen, a 101Le-t nézegetem és azt szeretném ésszerűen, ténylegesen hozzáértő szakemberrel csiptuningolni (Rigotech). A nyomaték és lóerő is bőven elég, ami miatt elvinném az üzemanyagspórolás, bár tudom alapból nem fogyaszt sokat az autó. Mivel naponta ~100km-t megyek, így behozná az árát, ráadásul jobban is menne. :-)
Én hetente kétszer 250km-t ingázok vele. Hétfőn 250km autópálya, majd pénteken ugyan ez vissza irányba. Tehát lényegében ugyan annyit megyek vele én is mint te tervezed.
A tuningról nem akarlak lebeszélni. De én úgy voltam vele, hogy a hosszútávú tartósság érdekében inkább nem nyúlnék hozzá. Leginkább autópályán járok, 130-140km/h, tempomat. Így pályán nekem 5,8 körül fogyaszt sok ezer km átlaga alapján.
Országúton 90-100km/h-val 5 alatt elvan. Nem hiszem, hogy ebből tuninggal akár csak 1 litert is lehetne úgy faragni, hogy vagy a tartósság, vagy a koromokádás, vagy valami más rovására ne menjen. A gyárban is hozzáértő mérnökök tervezték a szoftvert, bízom benne. De ez csak az én véleményem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!