Mit lehetne kezdeni 700km/1literes olajfogyasztással?
Egy 2001-es évjáratú, 1.9 tdi-ről lenne szó 110le. 380 ezres km állással...
Nemtudom elképzelni hova tünik ennyi olaj. A hengerfej, turbó nemrég volt felújítva.. mindig is fogyott valamilyen szinten az olaj, de ez amit már mostanába elnyel kezd kibírhatatlan lenni. Már csak a gyűrükre tudok gondolni mivel elég nagy kartergázzal működik a motor. Egy gyűrűcsere orvosolná a problémát? A motor teljesítményével valamint hangjával nincs semmi gond.
A gyűrűcseréhez úgyis szét kell szedni, akkor meg látni fogod (vagy a szerelő látja), hogy mit kell cserélni. Egyébként a hengerfej felújításkor kellett volna kilökni belőle a dugókat és megmérni. Akkor már nem lett volna nagy meló, most meg lehet kétszer dolgozni. Egyébként ritkán kell csak gyűrűt cserélni ilyenkor. A legtöbbször a dugók is oda vannak már és a csapágysor csere szintén kötelező.
A fúrás és főtengely köszörülés szintén opció lehet, a szétszerelés majd megmutatja.
Kissé kopottabb motornál a hengerfej felújítás szinte automatikusan magával hozza a magasabb kartergázt és a megnövekedett olajfogyasztást. Egy kompressziómérés szárazon és olajosan adhat némi tájékoztatást szétszedés előtt.
Agyonfőzte valaki a motorját, leragadtak a gyűrűk.
Talán még több hengernél sérült is a hengerfal.
Mindig ez a forgatókönyv.
Jó minőségű gyűrűkkel (Mahle) még sokat elmehet a motor fúrás nélkül, csak ezt kell kifizetni.
Kolbenschmitt, meg egyéb gagyikat nem érdemes belerakni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!