Most szervizeltem az autómat. Hiányzott a műanyag elemekből néhány patent. Pár alkatrészt cseréltem, "ha már szét van szedve". Utána kialakult egy beszélgetés. Mi a helyes?
Az egyik álláspont az volt, hogy miért költöttem a patentekre, miért nem olcsóbb kuplung szettet vettem. A műanyag elemeket miért nem gyorskötözővel rögzítettem? A gyári állapotot úgy sem tudom tartani.
A másik álláspont szerint miért raktam vissza a gyári kinyomócsapágy rúgót, miért nem rendeltem olyan kuplungszettet, amiben a rúgó is jó?
A történet annyi, hogy kuplung csere volt, a szetben a rúgó nem ehhez a típushoz való volt. Már az előző tulaj is a gyári rúgót tette vissza kuplung csere után (a kuplung utángyártott volt, de a rúgón ott voltak a gyári jelzések).
Az autó 10 éves városi kisautó.
#10 Ember, tanulók. Az a dolguk, hogy kérdezzenek, meg hülyeségeket mondjanak, így lehet a legtöbbet tanulni és tanítani nekik. Gondolom volt tanár is, tanulók önmaguk nem csinálhatnak semmi ilyesmit az iskola műhelyében felügyelet nélkül, bent sem lehetnek.
Vagy te rögtön úgy születtél, hogy mindent tudtál? Akármit dolgozol, abban kezdettől profi voltál? Sosem voltak kérdéseid, sosem csináltál hülyeséget? Szánalmas a hozzáállásod...
Mi köze a patenteknek a kuplunghoz?
Én normálisan csináltam volna meg mindkettőt. Tehát, ha eltörtek a patentek, akkor rendelek, belerakom. Ha már a második kuplungot szolgálja ki a rugó, akkor megrendelem azt is és cserélem. Olcsóbb, mint újra levenni a váltót, ha a rugó feladja jó kuplung mellett
Az, hogy a rúgó nem stimmel beszereléskor derült ki. Akkor már késő volt másikat rendelni. Egy napot csúszott volna a munka. Legközelebb átvételkor már tudom ellenőrizni a rúgót.
A kérdésem kicsit általánosabb:
Hogyan tudom megtalálni az arany középutat, hogy "ennyit kár költeni egy 10 éves autóra" és a "mindenből legyen benne gyári" között. Eddig egyszerű volt, vittem a szerelőhöz és mondta, mit vigyek. Most én csinálom. A mély és alapos hozzáértés teljes hiánya nem akadályoz meg abban, hogy véleményem és kételyeim legyenek.
Nekem se kérdés, hogy ahova a tervező patentot tervezett, oda patent kell. A kérdés az, hogy mi az, amit egy öreg autótól már el kell fogadni, és mi az, amit meg kell javítani, ha meg kell javítani, illetve milyen gondossággal. Ha mindent a "gyári új állapotra" akarok visszaállítani, akkor a gatyám is rámegy. Ha hagyom lerohadni, akkor gyorsan kiesik alólam. Nyilvánvaló, hogy a helyes eljárás a kettő között van. De hol?
Az biztos, hogy az autó jobb állapotban van, mint egy éve, amikor vettem. Mivel én is tanulom az autószerelést, valószínűleg az év végére még jobb állapotba hozom, mert a tanárok "vadásznak" a valódi szerelési feladatokra. Ha hibát találok az anyag árban javítva lesz és még tanulok is vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!