6 éve "motorozok" egy Aprilia RS50 hátán. Imádom, de az 50 köbcenti hátrányait és korlátait már kevésbé. Eldöntöttem, hogy feljebb lépek. Szerintetek megéri letenni az A1 jogsit, és 125 köbcentire váltani?
Főleg városon belül használnám, de időnként meglátogatám a 30 kilométerre lakó szüleimet, úgyhogy lakott területen kívül is szeretném, ha helyt tudnék állni, ami jelenleg 50 köbcentissel, és a 70-80 km/h-ás utazósebességgel nagyon nyögvenyelős. Egy 100-100 km/h kényelmesebb lenne, ezzel már bőven elégedett lennék.
Ilyen igényekkel van realitása a 125 köbcentinek, vagy mindenképp A2 kategóriában gondolkodjak? 125 köbcentivel lakott területen kívül, vagy szökőévente egyszer autópályán már lehet boldogulni? Vagy a 125 köbcenti annyival nem tud többet az 50 köbcentinél, hogy megérje?
Többet tud, de nyilván ott is vannak határok. De egy 125-ös pegasoval szerintem tudsz már majd haladni.
febr. 18. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 anonim válasza:
Szerintem az A1 jogsinak kb. csak akkor van létjogosultsága, ha még nem múltál el 18, vagy ha B125-öt csinálsz városi munkába járás megkönnyítése érdekében. Átlag 125-ös motorral én autóútra, autópályára biztos nem lennék hajlandó felhajtani például.
febr. 19. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 A kérdező kommentje:
Kétütemű motorokkal B125 kategóriában a 100-110 km/h-ás utazósebesség nem reális? Autópályára tényleg száz évente egyszer hajtanék fel, viszont lakott területen kívülre viszonylag gyakran mennék.
febr. 19. 00:28
4/12 anonim válasza:
A végsebesség a teljesítménytől függ (főleg). 11kW az A1 határa, az majdnem 15 lóerő. Egy kb. 13 lóerős motor végsebessége jellemzően 110 körül van, utazósebességnek reálisabb a 75-100 közötti. Persze függ attól is, mekkora ember vagy. Én ezt már főúton sem tartom annyira biztonságosnak, mert nincs benne annyi tartalék, hogy dinamikusan, minél gyorsabban letudd egy 90-nel haladó kamion előzését. A 125 köbcenti a városi rohangálásra tökéletes, városon kívül szenvedni lehet vele. Persze bevállalhatod, hogy ezt az aránylag rövid utat végigszívod vele, de értelmesebb egy normális motort venni inkább, amivel akár élvezheted is a motorozást, esetleg nem is csak azon a 30 km-es szakaszon. Ha 125-ösöm lenne, városon kívülre tuti tömegközlekedéssel mennék inkább.
febr. 19. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
4 évet motoroztam 125-ös 4t motorral, városba tökéletes, lakott területen kívűlre is használható, de kényelmetlen , kb 90-95 utazótempó 8 ezres fordulaton pörög és nincs tartalék már. ha teheted szerintem mindenképp a2 jogsi és 300 körüli motort vegyél ilyen célra
125 2t iszonyat sokat zabál ha folytatlan
febr. 19. 05:13
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 anonim válasza:
Én is azt mondom,hogy a lehetőségedhez képest a nagyobb jogsit csináld. Ha megvagy 24 éves, akkor egyből csinálhatod a korlátlant is, és hidd el, hogy utána nem csak a szüleidhez fogsz motorral menni, hanem vágysz majd arra,hogy túrázgass az országban. Nagyköbcentis géppel élvezetesebb a motorozás, mint egy kicsivel, szét se kell forgatni,hogy menjen a hangjáról nem is beszélve. 🙂
febr. 19. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 anonim válasza:
Ha meg tudod csinálni az A2 t is én a helyedben nem szarakodnék kisebbel. Egy A1 motor nem nagy előrelépés az 50estől meg papírosat nehéz találni és drágák.
febr. 19. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 anonim válasza:
Majom a köszörűn.
febr. 19. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
Lenne lehetőségem unokabátyám 250-es Burgmanját megvásárolni nagyon baráti áron. Azt mennyire ajánljátok inkább?
febr. 19. 09:00
10/12 anonim válasza:
Az nem motor, hanem robogó, de robogóban egyértelműen a Burgman az etalon. Amíg nem akarsz utast meg sok csomagot vinni rajta, a 250-es jó.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!