Mondanátok olyan gyártójat, akik egyértelműen bajban vannak?
Mindenki nagyon tudja itt a jövőt, ugye mi itt mindannyian a jövőbe látók, autószerelők, profi futballisták országa vagyunk.
Lássuk már be - FINGUNK SINCS.
Az elektromos autók igenis felszálló ágon vannak, eltűnni attól még nem fognak, HA mondjuk a hidrogén technológia, vagy a szintetikus üzemanyag teret nyer a piacon. Lehet, hogy több választási lehetőségünk lesz majd, mint a dízel vs benzin volt sok évtizeden keresztül.
Cserébe a hibrid üzemanyag nem téveszme, persze biztosan jobban tudod, mint a Porsche, meg még sok másik ilyen apró semmirekellő autógyártó. Már létezik, már kapható, már van róla ezer információ, csak egyelőre a termelés nem tud hozzávetőlegesen sem elegendő ellátást biztosítani, ami van az meg kva drága és leginkább versenyeken, versenyautókban tervezik felhasználni jelen állás szerint. A szintetikus üzemanyagról érdemes olvasni, mert az ötlet nem rossz, sőt, kva jó, csak a megvalósítás egyelőre igen nehéz. Elektromos autó pedig már van, elhiszik az emberek hogy ezzel megmentik a Földet (ugye megint - nem olvasunk utána, nem értünk hozzá igazán, csak a Laci azt mondta tegnap a kocsmában úgyhogy az úgy van és kész), az elektromos lobbi nagyon erős, tehát most épp az megy, jól el lehet adni.
"Lássuk már be - FINGUNK SINCS."
Aki nem csukott szemmel jár a világban, annak nagyon is van fingja. Természetesen most még bőven zabálják az emberek az EV-t, illetve a szintetikus üzemanyag nem is áll készen, tehát most még eszük ágában sincsen a gyártóknak azt híresztelni, hogy "ne vegyél EV-t, mert úgyis kifutnak hamarosan". Most még nyilván az a céljuk, hogy vegyék őket. Ha a felszínt nézzük, ezt látjuk. A titok nyitja, hogy nem csak a felszínt kell nézni, hanem a hátteret is és elgondolkodni azon, hogy mi miért történik. Ez az, amit az EV-sek nem tesznek meg. Hogy ez szándékos, vagy önkéntelen, azt isten se tudja, de akkor is így van.
Tény: A Toyota a legelső volt a piacon, aki a mindennapokban is használható, életképes módon közelített az elektromosság irányába, mégsem tartott sokáig a lendületük és ők konkrétan már maguk mögött is hagyták az egészet, nem foglalkoznak vele. Mégis miért, ha az EV a jövő? Mert nem az EV a jövő.
Tény: A Formula E sorozat jelenléte kizárólag az EV-k fejlődéséről, fejlesztéséről, illetve népszerűsítéséről szólt. Kezdetben ennek megfelelően egy csomó márka indított csapatot, hogy az emberek lássák az EV-s jelenlétüket és építsék a bizalmat. Olyan márkák, mint a Renault, Audi, DS (Citroen), BMW, Mercedes, Cupra (Volkswagen)... a legnépszerűbb márkanevek. Közülük nagyon sokan már ki is léptek. Mégis miért, ha az EV a jövő? Mert nem az EV a jövő.
Tény: az F1 az elmúlt pár évben komoly bajban volt, mert a gyártók nem látták értelmét a csatlakozásnak. Ferrari, Mercedes, Renault és kész. A hibrid-éra még visszahozta a Hondát, de rövid időn belül ki is szálltak, így maradt újra ismét csak három gyártó. Nyílt titok (NEM csak találgatás), hogy a 2030-as évek folyamán szintetikus ICE hibridekre fognak átállni, aminek az alapköveit már a 2026-os szabályciklus lefekteti majd. Ennek fényében a Honda ismét csatlakozni fog, továbbá jön még a Ford és az Audi is. A Porsche is jött volna, de a Volkswagen csoport csak egy márkát akar az F1-be. Illetve a Cadillac is csatlakozni szeretne, bár politikai rák miatt ők egyelőre vissza lettek utasítva. Így ugrottunk 3 gyártóról odáig, hogy 6 gyártó fix, 2 pedig jönne de nem tud. Mégis miért, ha az EV a jövő? Mert nem az EV a jövő.
Tény: hasonló trend látható a WEC-ben is, de még az F1-nél is sokkal dominánsabban. F1-hez hasonlóan ők is a hibridre fektetik a hangsúlyt. A 2010-es évek végére egyedül a Toyota maradt az LMP1-es (hibrid) kategóriában. Aztán egy új szabályrendszerrel és eltökéltséggel a hibridek mellett mostanra megváltozott a szituáció. A Toyota nyilván maradt és csatlakozott a Porsche, BMW, Alpine (Renault), Ferrari, Lamborghini, Peugeot. A WEC testvérszériája az amerikai IMSA, ugyanezzel a szabályrendszerrel és ott még megtalálható az Acura (Honda) és a Cadillac is. Tehát itt pedig 1 gyártóról felugrottunk 9-re. Mégis miért, ha az EV a jövő? Mert nem az EV a jövő.
Tudok még párat mondani, de nem látom értelmét. Ezek megcáfolhatatlan tények és rettentő beszédesek. Persze csak akkor, ha az ember fülel és figyel arra, amit mondanak. Aki nem ért hozzá, vagy nem érdekli, vagy szándékosan letagadja ezen tények jelzésértékét, azoknak egészségükre, engem nem zavar, hogy ők mit hisznek, viszont a tényeket megváltoztatni akkor sem tudják.
A jövőt nem tudhatjuk. Elképzelések vannak.
A hibrid inkább átmenet és jó alternatíva, amíg az elektromos még gyerekcipőben jár. Támogatások nélkül pedig nem is veszik az emberek, ez nyilvánvaló. Németországban miután megszűntették a vásárlási támogatást, 80%-al esett vissza az elektromos autók vásárlása.
A robbanómotorosokat sem lehet még leírni, elég jól haladnak a szintetikus üzemanyag kísérletek. Ha rövid időn belül (10-15 éven belül) olcsóbbá tudják tenni, akkor akár az elektromos autók végét is jelentheti.
Csakhogy ez nem igaz. :)
A kényelmesség nem attól függ, hogy valami elektromos vagy sem.
A megbízhatóság sem igaz, sőt... De ugye ez is a minőségtől függ, nem attól, hogy elektromos vagy sem.
Olcsóbban fenntartható? Majd meglátjuk. Viszont az elektromos megvétele azonos kategóriában jóval drágább, mint a robbanómotoros autó.
A legnagyobb hátrány viszont egyértelműen a hatótáv és a "tankolás". Ezekben igencsak el van maradva az elektromos a robbanómotorostól. Az elektromossal ha nem 110-el mész az autópályán, hanem 150-el, drasztikusan csökken az amúgy is kicsi hatótáv. Hidegben szintén jobban fogynak az aksik. Egy benzinessel vagy dízellel leugrani a horvát tengerpartra nem nagy dolog, 1 vagy nagyobb autóval 0 tankolással megúszod. Az elektromossal ez sokkal bonyolultabb. Aztán ha sorban állás van a töltőállomáson, akkor több órát is elvesztegethet az ember, míg egy robbanómotorossal max. 5 perc egy tankolás.
Mint írtam, ahol megszüntették a vásárlási támogatást, ott drasztikusan visszaesett az elektromos autók iránti kereslet. Németországban 80%-al. Ez nem azt mutatja, hogy olyan nagyon jók lennének...
A HA dolgokat pedig én is mondhatom. HA olcsó lesz a szintetikus üzemanyag, akkor az elektromos autóknak befellegzett. Persze ettől legalább olyan messze vagyunk, mint az általad említett hatalmas hatótávtól és a pillanatok alatti feltöltéstől fillérekből.
És akkor még bejön a politika is. Gondolod, hogy ha csak elektromos autó lesz, akkor nem fogják felemelni hirtelen az áram árát? :D Ez mindig így ment. Régen kevés volt a dízel, olcsó is volt. Minél több lett, annál drágább lett, majd le is hagyta a benzin árát. Ugyanez lesz az elektromossággal. Ez jól bevett stratégia a pénzembereknél. Szoktasd rá, ha nem akar rászokni, reklámozd, adj rá kedvezményt, támogatást, amikor már sokan használják, kezd el megvonni a kedvezményeket, ha pedig már szinte mindenki azt használja, emeld meg jól az árát. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!