Van olyan elektromos autó ami garantáltan városon belül 450-500km-et eltud menni 1 töltéssel?
9:.EV-t otthon is lehet tölteni. Ha nem, akkor jelenleg nem sok értelme van azt venni. Nem kell überelnie a benzines autót, nem az a dolga. Majd talán az az idő is eljön, de még nem tart ott a technológia. Viszont teljesen élhető kompromisszum az emberek jelentős részének.
Régen a telefont is csak hetente kellett tölteni, most naponta. Mégis szinte mindenkinek okostelefonja van.
#11 "Ha nem, akkor jelenleg nem sok értelme van azt venni"
Fején találtad a szöget, jó reggelt kívánok! Az EV városba való, mert városon kívüli közlekedésre kvázi alkalmatlan a rövid hatótáv miatt. Tehát városba való. A kérdező is városról beszélt. A baj csak az, hogy városokban az emberek 95%-a panelban lakik, ahol nem kivitelezhető az otthoni töltés. Tehát ahová való, ott nem megoldható a praktikus töltés. Ahol megoldható a praktikus töltés, oda nem való. Ez egy feloldhatatlan ellentmondás és tökéletesen bizonyítja/bemutatja az EV problémáját.
"Nem kell überelnie a benzines autót, nem az a dolga."
Tehát egy technológiai újításnak nem kell többet nyújtania az elődjénél? Mégis milyen logika ez? Soha a történelemben nem történt semmi olyan újítás, ami ne javított volna az elődjén. Annak nincs értelme, akármiről is legyen szó. Miért venne valaki bármiből is újat, ha az az új az pénzbe kerül és a pénzért cserébe még rosszabbul is jár? Ez valami next level mazochizmus, amire csak kőkemény agymosással lehet embereket rávenni. Mintha azért fizetnél valakinek, hogy tökön rúgjon.
"az emberek jelentős részének"
5%-ot (maximum) én nem nevezek jelentős résznek.
"Régen a telefont is csak hetente kellett tölteni, most naponta"
Most is elég pár naponta, ha normális telefont veszel normális méretű akksival, illetve nem használod megállás nélkül, hanem csak telefonálásra, mint a régi telefonokat. Tehát UGYANAZZAL a felhasználással a mai telefonok is kibírnak UGYANANNYIT, azaz semmivel sem rosszabbak. Ami miatt kevesebbet bírnak a valóságban, az az extra felhasználás. Ez, ahogy te is utaltál rá, egy kompromisszum. A baj csak az, hogy az elektromos autó nem kompromisszum. A kompromisszum azt jelenti, hogy valamit valamiért. Telefon esetében az internet, GPS, vásárlás, stb. a markodban van, cserébe rövidebb az üzemidő. Ez kompromisszum. Az elektromos autónál nincs olyan, hogy "valamit", csak olyan, hogy "valamiért". Egyoldalú. Negatívuma van, pozitívuma nincs. Ez így nem kompromisszum. A valamiért nem kapsz semmit.
#13 500+km-es minden, csak nem valós az átlagembernek.
#14 A gyártók már rég máshol járnak a színfalak mögött. Persze árulják még őket ezerrel, mert a paraszt nem látja a fától az erdőt, de MINDEN releváns jel megkérdőjelezhetetlenül arra utal, hogy a jövő a szintetikus üzemanyag, szóval marad a belsőégésű motor (még ha hibrid is), a haszontalan hulladék EV meg megy a lecsóba.
Ha megpukkadsz, akkor is. 😉
Városba ez teljesen felesleges, mert 2-3 nap se megy ennyit senki.
Talán egy taxis , de az se egy nap alatt.
Minden nap meg feltudja tölteni.
12: "Fején találtad a szöget, jó reggelt kívánok! Az EV városba való, mert városon kívüli közlekedésre kvázi alkalmatlan a rövid hatótáv miatt."
Egy modern EV simán elmegy 300 km-t valós körülmények között. Ez egy átlagos felhasználónak bőven elég egy napra, majd éjszaka fel tudja tölteni. A modern autók és töltők akár fél-egy óra alatt képesek feltölteni az autót, így ha nem elég egy napra a hatótáv, akkor sem bukik sok időt az ember.
"A baj csak az, hogy városokban az emberek 95%-a panelban lakik, ahol nem kivitelezhető az otthoni töltés."
Ez részben igaz, mert az otthoni töltés nem megoldott. Töltőállomások viszont sok helyen vannak, így akár még egy bevásárlás alatt is jelentős mennyiséget tudsz tölteni az autódba. Persze ez drágább, mint otthon tölteni. A lényeg, hogy ahol a parkolás megoldható, ott a töltés is az lesz.
"Az elektromos autónál nincs olyan, hogy "valamit", csak olyan, hogy "valamiért". Egyoldalú."
Ezt meg nem is értem, hogy gondolod. A belső égésű motorok nem fenntarthatóak. Véges energiaforrást égetnek el, borzasztó hatásfokkal, lokálisan szennyezve a levegőt. Az EV-k lokálisan nem szennyeznek semmit, sokkal jobb a hatásfokuk, a villamos energiának pedig egyre nagyobb része megújuló eredetű. Már most is környezetkímélőbb technológia, és a jövőben egyre inkább az lesz. A karbantartási igényük kisebb, egyszerűbb a felépítésük, kevesebb hibalehetőséggel, és csendesebbek.
Ezen kívül az EV-k még erősen fejlődő szakaszban vannak, így egyre jobbak és egyre olcsóbbak lesznek. Pár éve még megfizethetetlen kategória volt, és lassan elérünk oda, hogy versenyképes árban lesznek a hagyományos autókkal szemben. Igaz, ez a gyakorlatban Magyarországon úgy alakult, hogy a belső égésű is megfizethetetlen kategória lett.
15: Ez a szintetikus üzemanyag szerintem az olajlobbi kapálózása. Semmi értelme. Rohadt drága és energiaigényes az előállítása. Ahhoz, hogy karbonsemleges legyen, megújuló energiával kell előállítani. Na most ahelyett, hogy ezt az energiát egy elektromos hálózaton keresztül a fogyasztóhoz továbbítanád, inkább építesz nagy vegyi üzemeket, ahol majd jó szar hatásfokkal csinálsz belőle szintetikus üzemanyagot, amit aztán ismét jó szar hatásfokkal elégesz egy autóban. Ráadásul ezzel a lokális környezetszennyezés, mint pl. a NOx vagy a korom, ugyanúgy megmarad. Gyors utánaolvasás alapján ennek körülbelül ötöde a hatásfoka az EV-khez képest.
Ez maximum olyan speciális területeken jelent megoldást, mint a repülés vagy a hajózás. Kétlem, hogy ennek az autózásban lesz létjogosultsága.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!