Olajcserét nem lehet elrontani?
Egyik haverom tegnap olajcserét csinált a kocsiján, azóta ment vele 20-30 km-t. Nagyon aggodalmas személyiségű a srác így megkért most reggel hogy nézzek már rá én is. Olajszűrőnél nem folyik, nívó maxon, motor hangja szép. Kb én is ennyit értek hozzá.
Szerintem ha valami nem lenne okés akkor 20 km alatt már rég észre vette volna, csapágyas lett volna a motor illetve olajnyomást jelezne nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pl olajleeresztő csavart légkulccsal behajtani 300nm-el 😂😂
Olajszűrőt (ha egyben van) szintén rátépni izomból.
Túl sok olaj.
Túl kevés olaj.
Nem megfelelő olaj.
Hidegen leengedett olaj.
Kb ennyi amit el lehet rontani
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bármi, így az olajcsere is elrontható.
Lehet az olaj kevés, sok, nem oda való, a csavar lehet túlhúzni, vagy éppen meg sem húzni, esetleg ferdén belekapatni. Az alátétje lehet repedt, kinyúlt. A szűrőt meg lehet roppantani meghúzáskor, gumitömítést szárazon lehet elnyalt, és még ezerféle probléma.
Ha egy ember kellően figyelmetlen bármit képes elbarmolni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
El lehet, pl olajbeöntő sapkát nem tekeri ki, akkor nem fog kifolyni rendesen az olaj mert a levegő nem nyomja le.
TÚl tépni lehet a csavart meg a szürőt.
Szivárgás nem valószínű. Esetleg még a régi szürő gumi gyűrűre ha rásült a blokkra akkor arra nem szabad felrakni az új szürőt mert két gumi tömítés lesz és elfolyik 1 perc alatt az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!