Hogy kell használni a manuális váltót egy tiptronic váltós autóban?
Jelenleg egy 3-as BMW-t vezetek, ami alapvetően automata váltós, de van lehetőség átváltani manuálisra is. Elvileg annyit kell tennem, hogy a kart elfordítanom a D jelnél balra (ez a sport mód), azután fel vagy le, és ekkor átvált manuálisra.
Viszont eddig nem mertem ezt kipróbálni. Mi történik, ha pl. a városban épp 50-nel megyek, amikor átváltok manuálisra? Ebben az autóban nincs pedál, amivel válthatnék, vagyis nem értem, ez hogyan működik.
Ha 50 után csökkentem 30-ra a sebességet a gázpedállal, akkor a manuálisra beállított sebességváltó-karral mit kell csinálnom?
A kuplung ugyanúgy automatikus. Te csak lökdösöd a váltót, a többit intézi magától.
Nem engedi, hogy hülyeséget csinálj. Ha pl. 120-nál vissza akarsz váltani 2-esbe, azt nem fogja végrehajtani.
Nem lehet lefulladni vele.
De amúgy legnagyobb felesleges funkció a kocsikban ez. Az automata váltó tökéletesen váltogat fel le, akár több fokozatot is ha előzöl.
Céges dsg pályán lazán visszaváltott 140nél 3-asba mikor előzni akartam.
Egy értelme van ténylegesen ennek a módnak:
A hülyegyerekek el tudják vinni kettesben tiltásig, hogy jó zavaró legyen a hangja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!