2.7 tdi v6 Quattro tiptronic vagy a 2.0 pd nem tdi vagy a 2.4 v6 benzin a legjobb választás? Fenntarthatóság,és olcsó szervizelés , megbízhatóság és élet tertam alapján?
Ebben a korban, ennyi kilométerrel bármikor be tudja nyelni a vételárat mind igazából, ne ugorj bele az elsőbe amit meglátsz, hívj átvizsgáló szakembert mielőtt egy fillért is az eladó kezébe nyomsz.
Kezdésnek összes TFSI és FSI benzines motort kihagynám. Nem sok marad, 2.4 V6 és 4.2 V8...
2.4 V6 benzin talán vállalható még, ha mindenképp 6 hengeres benzinest szeretnél, de megvan az ára. Ez a motor az olajat szokta zabálni, keress olyat ami már fel lett újítva és akkor viszonylag jó választás lehet. Mondjuk lehetőleg gázszettel, mert zabálja a benzint is, csak az nem hiba :D Vezérlés nem sokkal bonyolultabb történet, mint a 4 hengeres motoroknál, persze ne arra számíts hogy olcsóbb. Ami viszont fontos, hogy ehhez (2.4) Multitronic automata járt, szóval csakis kézi váltóval nézd. Ha már számít a fenntartási költség, elsőkerék-hajtás előny. Szívócső befecskendezés, nincs koromlerakódás.
2.0 PD itt mindegyik Siemens/VDO elemes, szóval nem igazán tudsz jól választani olyan szempontból, hogy ha egy porlasztó letérdel, akkor mindenképp drága lesz. PD elemek kábelkötege, tandem pumpa tömítés, PD elem tömítések gyakori hibák. Olajpumpa hatszög tengelye odafigyelést, plusz karbantartást igényel mindenképpen. Plusz DPF lehet még gond.
2.7 V6 TDI ugyanaz a móka, mint a 3.0 V6, minimális a különbség. Hátul van a vezérműlánc, ilyen korban már cserés, motor kiszedéssel jár, nagyon melós. Porlasztók (amiből 6 van!), amiatt dugattyú hiba. Nameg szintén DPF, ha van. Akad még néhány nyűg mindegyiknél, lehetetlen teljes listát írni. Na és ott van (fölöslegesen) az automata és a Quattro hajtás, többet fogyaszt miattuk a kocsi, szervizelni kell őket, és ha elromlanak akkor nem olcsó a javítás (2.7 talán első kerekesként volt Multitronic, és összkerekesként kapott Tiptronic váltót, ha muszáj az automata akkor sajnos kb csak utóbbi lehetőséget ajánlanám, 3.0 V6 TDI volt legalább gyárilag DPF nélküli, egy nyűggel kevesebb).
2.0 CR TDI lenne dízel fronton az ésszerű döntés, hatszög tengely itt is cserélendő - de tartósabb, magasnyomásút ilyen kor/km után már mindenképp megéri felújítani mielőtt ledarálja magát, EGR hibák gyakoriak viszonylag, és a porlasztó ebbe sem olcsó.
A4 B6/B7 nem játszik esetleg? 1.8T motort ajánlanám abból, kizárólag kézi váltóval. Létezett belőle Quattro, de fenntartási költségek és hibalehetőségek miatt inkább első kerekeset néznék. Gyakoribb hibák: trafók rendszeresen hullanak, turbó repedés előfordul, kormos olajlerakódások képződnek és eltömíthetik az olajpumpa szívókosarát (vétel után karter le, szívókosár elpucol/kicserél, kész).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!