Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Másfél millióig milyen autót...

Másfél millióig milyen autót ajánlotok, ha kizárólag pályázásra lenne használva?

Figyelt kérdés
Városon belül nagyrészt séta/tömegközlekedés párti vagyok, viszont elég gyakran ingázom Győr és Szeged között. Hogyha tényleg szinte csak pályán tervezem használni, akkor sem érdemes dízel fele nézegetni?
2024. jan. 27. 20:53
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
De, erre kifejezetten diesel való.
2024. jan. 27. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
55%

Leginkább diesel. Apró probléma, hogy nagy távolságokra, biztos üzemű, dieselt nehéz kifogni ezért a pénzért.

Teljesítményben 100 pacit (74kW) illene tudnia és jobb, ha nem valami nagyon mini autó, inkább közepes méret.

2024. jan. 27. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
31%
DEhogynem, erre dízelt. VAG TDI, az a karosszéria, ami egyébként megfelel
2024. jan. 27. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Olyat vegyél amiben jól érzed magad, és jó vezetni, illetve kényelmes.
2024. jan. 27. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
1.6 focus tdci, 2.0 mondeo tdci
2024. jan. 27. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%
Egy roncs swift egy közepes pedelek áráért.
2024. jan. 27. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
0%

[link]


Ez jó választás lehet. A benzines is elvisz ugyan oda, ahová a dízel. Nem muszáj 160-al menni, ugye most sokan fognak jönni a fogyasztással... Holott senkinek sincs otthon egy külön persely, hogy ennyit spóroltam a benzineshez képest....ja és még turbó sincs benne.

2024. jan. 28. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
valami öreg 1.9 tdi fosvágen az ami erre a legjobb
2024. jan. 28. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
91%

Valami TDI, HDi motoros autó legyen.


Igazábol a francia autók a rossz hirnév miatt olcsobbak, viszont nem feltétlenül rosszabbak, mint a VAG bármelyik autója. Nyilván 1-1,5M-ért idös darabokat fogsz majd ki. Ha nem szeretnél a rozsdával bajlódni, akkor Citroën-Peugeot vonalat javaslom. (207-307-407 vonal vagy a C4-C5 széria). Ezeknél az az autòknâl a bajuszkapcsolo problémás lehet ennyi idösen. Vagy nem füt, mert a radiátor vagy a vmi relé elköszönt.

Ha lehet vmi 2.0 vagy 2.2 HDi-t vegyél (bár az inkább csak 407-ben lesz) mert megbizhatòbb, mint az 1.6 HDi-k. 1.6HDi volt a legmagasabb motorizáció a 207-ben és a legkisebb a 407-ben, vagyis kis tulzással mindenbe is tették. A kettes Focus is HDi motorokkal dolgozik, vmint a V és az S 40-es Volvo is.



Volt egy változtatás az 1.6HDikben ugyan is 2 föproblémája volt a 90 és a 110 loerös, 16 szelepesnek:

1. elbaltázott tervezés: a turbo kevesebb olajat kapott a szar olajpumpa miatt. Ez kb 150 ezernél ledobja a turbót magârol kenési elégtelenség miatt. Ilyenkor városban simán megy az autó, autópâlyân aligha. Hibaüzenet: „Antipollution fault“. Vagyis kb bármire rá lehet huzni ezt a hibát. Ki kell olvasni vagy tapogatni. Megoldás: gyàri technologia szerinti olajozocsö, olajvisszafolyo csö, turbo, tömitések, olaj le, olajteknö le, olajpumpa csere, vezérléscsere…blablabla. Nekem volt, én megcsináltattam, lentebb leirom miért.

2. alacsony olajnyomás miatt keletkezö vezérmütengely törés. Nyilván összeesik a rendszer de tuléli a motor. Ilyenkor megnézik a csapágyakst is, de ez esetek java részében a motorban mindig van elegendö olajnyomás, szoval a turbot és vsgy a vezérmütengelyt nyirja ki csak a rendszer, a csapâgyak tulélik.


Ez javitotta a PSA. 92 és a 112 LE-s verzio csak 8 szelepes lett, viszont megjelent a FAP és vagy az Adblue rendszer.


Az erösebb és a gyengébb motor ugyan az. Semmiben nem térnek el, egészen a turbóig. Még az turbóhütö is ugyanaz mindkét modellen. Szoval igy lehet a 90 vagy a 92 lovasat erösebbé tenni.


Igazábol nem egy mumus az 1.6 HDi, föleg a 90LE verzió. Nem eszik sokat egy 207 méretü bodéban, nincsen hozzá kettöstömegü lendkerék, nincsen DPF, viszont csak euro 4-es motor. (A 110, vagy a ráncfelvarrott 92 vagy a 112LE-s variáns euro 5-ös és mind kettöstömegüvel, DPF-el, az ujabbak Adbleuval vagy Fappal megáldott megáldott darabok).



Nekem egy jol felszerelt 207sw-m van. 1.6 HDi, 90LE-vel. Egy tonna számlával vettem. Az autó mindig csontnélkül átmegy a müszakin, pedig senkinek nem adok pénzes boritékot. Titka az, hogy költök rà, igy a fék-futómü-kormány elemekkel soha nem volt baj, olajcsere nâlam félévente van. Rozsda sehol (mondjuk garázsban áll) gyári a fényezése mindenhol, sehol egy karc, az utastérben az idö vasfoga sem látszik, mert a kopott ülések is cserélve lettek, mindig tiszataság van bent.

A turbo nekem tönkrement, a javitás az majdnem az autó értékébe, majd 1M forint volt. De minek dobjak el egy olyan autót, ami rendben van, egyben van? Ha vennék egy másikat, kezdhetném elöröl az egészet, minden kis apróságot visszacsinálni.


Én autópâlyázom 90%-ban. Egy ut nâlam 300km-nél kezdödik. Csak prémium üzemanyagot tankolok, 130-150 között közlekedem vele (a jo minöségü gumik és fékek miatt). Ha egyedül vagyok, 130-nál télen, fütéssel 5 litert eszik, ha van bent 4 fö és a csomagok, akkor 6 literre növekszik ez a fogyasztàs.


Még egy dolog: nem azért nem irtam a VAG modellekröl, motorokrol mert szarok lennének. Igen is jó motorok és autók. Csupán én a francia vonalat ismerem. Persze lehet, hogy a kérdezönek egy V40-es volvo lenne a legjobb választás. Ez utobbi a 2-es Focus alapjaira épül és valahogy a Volvo sem akar rohadni…

2024. jan. 28. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

9-es vagyok:


Francia autóval csak olyan szervizbe megyünk, ahol ismerik a francia autókat. Különben jön a szerelötöl a szar franciázás, a tákolás és a sorozatos átverés.

2024. jan. 28. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!