Egy négyütemű motor mikor kopik meg? Ha kisebb vagy ha magasabb viszkozitású olajat tesznek bele az előírtnál?
Mindkét eset rossz. A lágyabb olajat túl könnyen kinyomja a csapágyakból, a sűrűbb meg nem tud megfelelő térfogatárammal áramolni.
Attól is függ milyen motor. Egy lada motor lehet hogy évekig elmegy sütőolajjal is, de egy modern motor már kevésbé tolerálja az ilyet.
Ha a gyári előírásnál "hígabb" olajat használsz akkor főleg magasabb fordulatszám melett nem lesz elegendőa kenés, nem lesz megfelelő olajfilm ott ahol kell hogy legyen igy a fém a fémmel surlódik és elkopnak az alkatrészek.
Ha a gyári előírásnál "sűrűbb" olajat használsz akkor az olaj nem jut el minden olyan helyre ahova kellene igy szintén nem lesz megfelelő a kenés és kopik a motor.
ergo, a gyári előírást be kell tartani, mert különben a motor élettartalma jelentősen romlik
Kérdés, milyen motor.
Ha egy "régenmindenjobbvót"-ot ismételgető debil gyk-s tag szerinti mai motor, műanyag láncfeszítőkkel, celofán vastagságú motorblokkal, spagetti vastag csapágyakkal, annak tökmindegy, mert ígyisúgyis letérdel 2-300e km alatt.
Se a hígat, se a sűrűt nem fogja tolerálni.
Egy 30 éves pl opel motornak meg tökmindegy, mert a 60 lóerejét a túlméretezett alkatrészeivel elviszi sokáig. mondjuk a 0/20-as olajtól terhelésre járatva valószínű megkotlik az is. Az nem olaj, az egy szemét, hulladék motorokba.
Szerintem inkább az a kérdés, hogy ki az a buggyant elme, aki ilyesmivel leállna kísérletezni?
Illetve -ha meg van a végeredmény- hogyan tudja összehasonlítani, hogy a "másik" olajjal mi lett volna?😮
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!