Egy négyütemű motor mikor kopik meg? Ha kisebb vagy ha magasabb viszkozitású olajat tesznek bele az előírtnál?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mindkét eset rossz. A lágyabb olajat túl könnyen kinyomja a csapágyakból, a sűrűbb meg nem tud megfelelő térfogatárammal áramolni.
Attól is függ milyen motor. Egy lada motor lehet hogy évekig elmegy sütőolajjal is, de egy modern motor már kevésbé tolerálja az ilyet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha a gyári előírásnál "hígabb" olajat használsz akkor főleg magasabb fordulatszám melett nem lesz elegendőa kenés, nem lesz megfelelő olajfilm ott ahol kell hogy legyen igy a fém a fémmel surlódik és elkopnak az alkatrészek.
Ha a gyári előírásnál "sűrűbb" olajat használsz akkor az olaj nem jut el minden olyan helyre ahova kellene igy szintén nem lesz megfelelő a kenés és kopik a motor.
ergo, a gyári előírást be kell tartani, mert különben a motor élettartalma jelentősen romlik
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdés, milyen motor.
Ha egy "régenmindenjobbvót"-ot ismételgető debil gyk-s tag szerinti mai motor, műanyag láncfeszítőkkel, celofán vastagságú motorblokkal, spagetti vastag csapágyakkal, annak tökmindegy, mert ígyisúgyis letérdel 2-300e km alatt.
Se a hígat, se a sűrűt nem fogja tolerálni.
Egy 30 éves pl opel motornak meg tökmindegy, mert a 60 lóerejét a túlméretezett alkatrészeivel elviszi sokáig. mondjuk a 0/20-as olajtól terhelésre járatva valószínű megkotlik az is. Az nem olaj, az egy szemét, hulladék motorokba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem inkább az a kérdés, hogy ki az a buggyant elme, aki ilyesmivel leállna kísérletezni?
Illetve -ha meg van a végeredmény- hogyan tudja összehasonlítani, hogy a "másik" olajjal mi lett volna?😮
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!