Az opel és a citroen dízelmotorjai megbízhatók? (Ha igen, de van olyan köztük ami nem, kérlek azt is írd le)
Attól függ, hogy új vagy régi.
Mert az újakban ugyan az van.
A régebbi eresztésből az 1.6 CDTI-t (suttogó dízel) messzire kerülném, az egy rakás s..r, és akkor még finoman fogalmaztam.
Ez volt az Opel első és utolsó common rail motorja (amit ők fejlesztettek) de nem sikerült.
Opelnak egyedül az f astrában az isuzu, meg a régebbi 1.6 szívódízel volt még jó. Amiket utána csinált, elrontotta az isuzu-t is, meg a saját gm-jét is.
Nem egy strapabíró darabok voltak, kismillió hibalehetőséggel.
A hdi franciák azok jók, talán még az 1.9dci is.
Nem általánosítanék, saját tapasztalatból írok:
Citroenből csak céges kocsikat használtam. 2.0 és 2.2 Hdi motor. Nekem nem volt vele semmi bajom. De kollégám volt már hogy lerohadt vele az út szélén. Már nem emlékszem mi volt a gond. Meg ez tulajdonképpen csak egy eset volt. Tehát rossznak aránynak nem mondanám. Vezetni szerintem kellemes.
Opelből volt több is saját:
1.7 CDTI: Z17DTH-ként. Már relatív modern, erős, nyomtékos dízelmotor, jó fogyasztással. És a szó jó értelmében spártai igénytelenséggel. Mindent kibír, a világból kimegy. 118e km-rel használtan került hozzám, 360e km-ig használtam. A motort megbontani nem kellett. Ami meghibásodás volt: vízcső kidörzsölődés, turbócső elöregedett és kihasadt, generátor-önindító felújítás. Egyik sem hatalmas dolog, az út szélén soha nem hagyott.
1.6 CDTI: B16DTR-ként: A sutyorgástól azért messze van. A bódé hangszigetelése jó. Menet közben nem sok minden szűrődik be a motor felől. De ha nyitott motorháztetővel egymás mellé állítanánk alapjáraton ketyegve az 1.7-est és az 1.6-ost szerintem hangerőben nem lenne nagy különbség. Olasz eredetű Fiat-GM motor. Semmi gond nincs vele, csak annyi, hogy a vezérlésben a láncfeszítőt nem jól tervezték meg és visszafolyhat az olaj. Ez meg okozhat gondokat. Később erre egy visszafolyásgátló lemezt építettek be, ami ezt teljesen kiküszöböli és nincs vele probléma. Ha ez utólag garanciaidőn túl történt, akkor sajnos zsebbenyúlós a történet, mert nagyon sok mindent kell bontani, köszönhetően annak, hogy valamilyen számomra felfoghatatlan okból a vezérlést a váltó oldalra rakták. Ezt leszámítva semmi gond vele. Takarékos, erős, robbanékony motor. 350 Nm nyomatékot már 1500-as fordulattól lead. A két turbó összedolgozása miatt turbólyuk nincs. Elég csak lehelni a gázpedált és repíti az autót. Ebből a szempontból én szeretem. 6 éve van nálam egy ilyen. A generátort már jobb helyre rakták, meg erősebb is. Más motorikus problémám nekem nem volt vele.
"És egyébként milyen jók ezek a dízelek pl. egy hondához képest?"
Ahogy írtam, nálam az 1.7CDTI és az 1.6CDTI is tette a dolgát. Olajcsere, tankolom és megy. Dinamikával, fogyasztással is elégedett voltam. Üzemanyagrendszerrel, turbóval, amitől a legtöbben rettegnek, egyikkel se volt soha semmi bajom. Igaz soha nem a kínálat aljáról vettem öreg, sokadik tulajos, lestrapált darabokat. Nem tudom ehhez képest egy Honda mivel tud többet. Kávét főz? Az Opelnek megvan az az előnye, hogy elterjedt. Sokan értenek hozzá. Az alkatrész is vagy eleve ott van a polcon, vagy másnapra ott van.
A HDI motorok közül a FAP előttiek kifejezetten megbízhatók, főleg a régi 2.0 90 lovas. Talán még a FAP-osak is, nem voltak rosszabbak mint bármelyik más a piacon, talán még kevesebb is volt a gond a FAP-al, mint a konkurens DPF-el. Én adblue-s HDI-t már nem vennék, mondjuk más euro 6-os motort sem.
Opeléknél az 1.7-ről hallani ezt-azt, nálunk is megfőtt egy céges Astraban az autópályán 120-as tempónál. Az 1.9 talán jobb motor, kevésbé érzékeny, kicsit erősebb, valamivel tartósabb.
De bármelyiket meg lehet venni, ha volt gazdája lényeges különbségek nincsenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!