Ezek a féktárcsák mennyire okésak?
2024. jan. 24. 12:14
1/11 anonim válasza:
Hát ebből honnan mondjuk meg? A hátsó valószínűleg szarul dolgozik, de a tárcsa csere előtt meg kell oldani a problémát. De ebből nem derül ki semmi.
2/11 anonim válasza:
Az első okés. Úgy látom a hajlékony fékcső is rendben van. Meg a rugótányér is.
3/11 A kérdező kommentje:
Elvileg elől a fékpofákat, hátul a tárcsákat kell cserélni
2024. jan. 24. 12:24
4/11 anonim válasza:
A hátsó az nem jó, csak jó félig ér hozzá a betét.
5/11 anonim válasza:
Nekem is így rozsdásodott a tárcsa aktív felülete. Nem csak hátul, elöl is. Pedig műszakin nem volt gond a fékhatással. Direkt rá is kérdeztem, de azt mondták jó az. Én nem tudtam tovább elnézni, cseréltem a komplett garnitúrát. Az újnál már nem tapasztalom ezt a jelenséget. Igaz a nyergeket is szétszedtem, tisztítottam, zsíroztam a mozgó alkatrészeket.
6/11 anonim válasza:
Fékpofa dobféknél van, tárcsásnál fékbetét. Első jónak tűnik, bár a belső oldalát nem látjuk, hogy félre van-e kopva. Hátsónál valamiért rosszul érintkezik, de ott is először egy fékbetét cserével kezdenék, plusz meg kéne takarítani mindent és újrazsírozni.
7/11 anonim válasza:
#6 Ha erre ráraksz egy új betétet, beleég a rozsda és rögtön mehet is a kukába. Kisebb felületi rozsdát még elbír a betét, pl. ha szimplán 1-2 hét alatt ráül a pára, de az ott már vastag réteg.
8/11 anonim válasza:
#7 meg kell kicsit reszelgetni a rozsdát és máris nem ég bele...
9/11 A kérdező kommentje:
Ezt hogy értitek, hogy rosszul érintkezik a hátsónál? Hogyan tudom ezt megnézni, és ez mit eredményez? Hogyan látjátok képről?
2024. jan. 24. 19:42
10/11 anonim válasza:
#9 A féktárcsa fél felülete rozsdás, ez azt jelenti, hogy azon a részen nem érintkezik a fékbetét a féktárcsával, így nem csiszolódott folyamatosan a fékezésektől. Azt a rozsdát szerintem csiszolva le lehet szedni, akkor nem fog felemásan érintkezni a fékbetét és akár még használható lesz a tárcsa egy ideig. Ezt általában felszabályzással szokták megcsinálni, amit egy milliméter pontosságú gép végez, mindenhol egyenesre csiszolják a féktárcsa felületét. Ennek az a feltétele, hogy max. csak felületi rozsda legyen rajta, mert ha átrozsdásodott teljesen, akkor belül is rozsda lesz fém helyett, aminek a fékezési ereje nem megfelelő és a rozsda érdes felülete megmarhatja a fékbetétet, így nem bírna sokat a fékbetét sem, ezért inkább olyankor cserélni szokták a féktárcsát is a fékbetéttel együtt. Ahogy most van, tulajdonképpen fele fékezési erő van csak, ugyanis csak a fékbetét fele érintkezik a tárcsával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!