Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire tudsz azonosulni a...

Mennyire tudsz azonosulni a gyártók fejlesztéseivel?

Figyelt kérdés
Tehát az autók folyamatosan fejlődnek, modernebbek lesznek. Egyre többet tudnak. Neked mi az ami tetszik és mi az ami nem? De a legfontosabb, ha egy autó külseje adott, de a műszaki tartalmat teljesen egészében de határozhatnád meg(elektronika, motor, váltó, futómű), akkor az hogyan nézne ki?

2024. jan. 20. 17:57
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
8%

#9 "a nagyon új autók minden kis fiszfasz hibára letiltanak"


Ha meg nem tiltanának le és milliós kár keletkezne, akkor a T mondanád, hogy bezzeg egy ilyen modern autó megóvhatott volna a problémától...


"egy 2023-as akármilyen autónál már elképzelhetetlen az, hogy 10 éves koráig csak kopóalkatrészt kérjen"


2024 van. Kedves orákulum, a lottó ötös számait is jósold már meg kérlek.


"Nagyjából 10x annyi alkatrész van egy mai autóban, mint egy 30 évesben volt"


Hazugság, ma is van egyszerűbb és fapadosabb autó, mint 30 éve. Pont két napja kérdezte meg valaki, hogy miért árulnak még MPI motorral autót. Dobféket is használnak a mai napig. A Daciák 2003-as Renault platformra épülnek és ami napig nem alapfelszereltség bennük a rádió. Ezek után nincs miről beszélni.

2024. jan. 21. 04:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
37%

#11:

A többmillió Ft-os kár előtt nem fognak letiltani ;) Ha a vezérlés átugrik, vagy szakad, akkor már mindegy, előrejelezni nem fogja. Olajnyomás és vízhőfok és szintmérő meg checkengine már 30 éve is volt.


Jobb, ha tudod, a mai MPI motorokban is ugyanúgy ugyanúgy ott van minden segédberendezés.

Még részecskeszűrő is van bennük (2018 óta kötelező).


Ja amúgy nem orákulum vagyok, csak egy mérnök, de sokszor úgy érzem, sokak szemében ez tenyleg olyan, mintha a jövőbe lát ék, de csak tudok gondolkodni és számolni.

2024. jan. 21. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
4%

#12 "Ha a vezérlés átugrik, vagy szakad, akkor már mindegy, előrejelezni nem fogja"


Hát pont itt tévedsz hatalmasat. A vezérlés csak úgy magától nem szakad el egyik pillanatról a másikra. Az öregedő vezérlés miatt először csak elcsúszik az időzítés a veztengely és főtengely között, az eltérés ténye miatt fog check engine-t dobni, később gyújtásproblémához vezet, ami miatt pedig letilt.


Mellesleg ez csak egyetlen egy dolog a millióból, ami jelentős anyagi kárhoz vezethet. Még ha ebben az egyben igazad is lenne (bár nincs), akkor sem cáfoltál volna meg vele semmit.


"a mai MPI motorokban is ugyanúgy ugyanúgy ott van minden segédberendezés"


Ami 20 éve is létezett. Igen. Már 20 éve is voltak 100 lovas 1.4 MPI-k és hidd el, hogy nem a semmitől tudott egy szaros 1.4 szívó MPI 100 lóerőt. Ebben nincsen semmi új, ebben nincsen semmi "modern".


"Még részecskeszűrő is van bennük (2018 óta kötelező)."


Na oszt ez kit érdekel? Sosem megy tönkre, ha az autó normálisan van használva. Ha elhanyagolják, nyilván eleve ez már felhasználói hiba, nem pedig technológiai, de egy gépes erőltetett regenerálást 10 ezer forintért csinálunk. Ha annyira szar, hogy már ez sem segít, akkor erre specializálódott műhelyek 40-60 ezer forint körül tisztítják őket. Ez pont nem tartozik a milliós problémák témakörbe. Ez semmi. Ennél egy olajcsere is többe kerül.


"csak egy mérnök"


És a mérnök-lét felhatalmaz téged a jövendölésre?

2024. jan. 21. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
45%

"Engem az zavar, hogy a nagyon új autók minden kis fiszfasz hibára letiltanak. Rengeteg ECU és szenzor, temérdek kábel és csatlakozó, túl sok a hibalehetőség."

Engem ez különösebben nem zavar. Elfogadom, hogy valamit valamiért. Ezeket az autókat nem lehet ütni-vágni ridegtartásban és 20+ évesen nem biztos, hogy gazdaságos őket életben tartani. Ellenben a régiekkel. De cserébe meg többet nyújtanak az első 20 évben.

A hibajelzésekkel kapcsolatban a gyártókat is megértem. Ha nem is létfontosságú a hiba, de hosszú távon káros lenne a motor számára, itt Kelet-Európában a többség (tisztelet a kivételnek) ha nem tiltana le az autó sz*rna rá! Egy fillért nem költene az autóra, azzal a felkiáltással, hogy annyit amíg még nála van kibír, a károsodás majd úgyis a következő tulajnál jelentkezik, majd ő szop vele. Meg ha foglalkozik is vele, nehogy már egy fillért is költeni kelljen a kocsira, inkább megy a trükközés, kiiktatás, rendszer átverése a korrekt javítás helyett. Értem azt is, hogy ez az anyagi helyzetből adódik főleg. Kevesebbet keresünk, mint nyugaton. Csak azt nem értem, hogy igények bezzeg vannak, de költeni rá, na azt nem! Itt is az oldalon sok húszon éves első autónak pár százezerből rögtön béjemvét akar, mert az a menő a diszkó előtt, egy egyszerűbb régebbi Opel már derogál.

Ezt persze most eléggé kisarkítva írtam le, hogy érzékeltessem a lényeget. Nyilván van kivétel és akinek nem inge, nem veszi magára.

2024. jan. 21. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
23%
Az új fejlesztésekkel 1 féle ember nem tud azonosulni: akinek nincs pénze új autóra, és ezt úgy akarja önigazolni, hogy neki "nem tetszik" a sok elektronika.
2024. jan. 21. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
41%

#14 Ott a pont nálad. Nagyon jókat írsz. Aki nincs benne a témában, szakmában, az nem tudja, hogy mennyi ótvar hulladék van az utakon. És szintén ha nem ért hozzá valaki, akkor könnyelműen legyint, hogy "kit érdekel, nem az én autóm", de majd amikor a műszaki hibából adódóan balesetet okoz és másokat is belesodor, mások autóját is összetöri, neadjisten másokat is megsebesít és (neadjisten) ezek a "mások" azok lesznek, akik legyintenek és szidják a technológiát, na vajon majd akkor is csak legyintenek? Kétlem...


Úgyhogy igenis jó dolognak tartom én is, hogy az autókat ne lehessen a végtelenségig kókányolni és taknyolni. Ha szar, tiltson le. Ha használni akarják, akkor tegyék rendbe normálisan. Ha nincs rá pénz, akkor irány a buszmegálló.

2024. jan. 21. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
75%
#4 vagyok. Igen, úgy értem, hogy a 2000-res évek végéig még tartós autókat gyártottak, ma már 5 év alatt tönkremenő, gps-szoftver megfigyelő rendszerrel talán még távvezérelhető fröccsöntött SUVokat semmi egyéniséggel, egyforma mind.
2024. jan. 21. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
24%
#15 vagyok. #17 egy tökéletes példa arra, amiről beszéltem.
2024. jan. 21. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:

#17 Nem mondom, hogy nincs arra példa, amit mondasz, de ha általánosítasz, akkor egyszerűen tévedsz. Régen is voltak szar autók is, jó autók is, unalmas autók is, izgalmas autók is... és ma is vannak szar autók is, jó autók is, unalmas autók is, izgalmas autók is.


Tudom, hogy erős drog a nosztalgia, de egy elvonó senkinek sem ártana...

2024. jan. 21. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
91%
Én nem kérem az elvonót :) Betárazok a garázsba 2-3 donor autót és örökre lesz jó kocsim.
2024. jan. 21. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!