Miért szigorú és költséges jogositványt szerezni Magyarországon?
Vannak országok ahol nagyon könnyű jogsit szerezni. A briteknél ugy tudom hasonló mint USA-ban, tehát a szülő megtanit vezetni és csak vizsgázni kell, nem kötelező autósiskolába járni.
Nekem anno Magyaroszágon egy rakás pénzbe került a jogositvány, többe mint amennyi a fizetésem volt kb 2-3 évvel a jogsiszerzés után, pedig minden elsőre sikerült. USA-ban viszont csak vizsgáznom kellett és vizsgadij sem volt, csak a jogositvány kiállitásáért fizettem valami nevetségesen alacsony összeget. A magyar vigzsga is szigorúbb volt, olyanokat kértek amit gyakorlatban egy autós sem tesz meg, pl napi első indulás előtti teendők, kormányholtjáték ellenőrzése.
Azt gondolják az emberek hogy kevesebb lesz a baleset ha szigorúbb a jogsiszerzés?
A balesetek nem azért vannak mert az emberek nincsenek tiszában a szabállyal hanem mert leszarják hogy stop táblánál meg kell állni, vagy hogy a 90 az 90, nem pedig 110 és igy tovább.
Nem lenne jobb ha pl csak vizsgázni kellene és nem kellene kötelezően tanfolyamra járni ha valakinek jol megy a vezetés? Pl a szülő is tanithatna vezetni ugyan úgy.
Közlekedési balesetben meghaltak/100 ezer lakos:
Németország: 3,7
Magyarország: 6,2
Egyesült Államok: 12,9
Ha megnézel pár Youtube videót, ami USA-beli necces helyzeteket, akkor láthatod, hogy nagyságrendekkel borzalmasabban vezetnek az Egyesült Államokban.
Holtterek egyáltalán nem érdeklik őket, pedig adott esetben még a balesetes videón is látszódik, hogy ég a sárga holttérfigyelmeztetés a visszapillantóban. Mégis ráhúzza a mellette haladóra, szóval gyakorlatilag bele sem nézett a tükörbe.
Elsőbbségadás tábla az nem létezik, közeledő járművek sebességét és távolságát nem tudja felmérni, simán elékanyarodik a 60-80-al közlekedő forgalomnak 30-al úgy, hogy utána alig gyorsít. Vagy éppen balra nagyívben kanyarodnak az egyenesen haladó elé, mert nem tudják felmérni, hogy a 70-es korlátozású úton azért hamar oda fog érni a szembejövő 70-el, nem fog tudni bekanyarodni előtte.
Körforgalmat nem tudják használni, bár mentségükre legyen mondva kevés van belőle. Ismeretlen helyzeteket pedig nem úgy oldanak meg, hogy növelik az odafigyelést és csökkentik a sebességet, hanem inkább a gázt nyomják, lesz ami lesz, legyünk túl rajta, pl a körforgalmon.
Autópályán jobbra tartást nem ismerik, bár minden állam kresz szabályai között ott van, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban nem akadályozhatod a nálad gyorsabban haladókat. Mégis rengetegen campelnek a belsőben, mondván "én a sebességhatáron megyek, nem lehet gyorsabb nálam senki sem".
Na és az előző válaszoló által linkelt statisztika, ami elég durva: németekhez képest 3szor annyian, hozzánk képest 2szer annyian halnak meg az utakon az USA-ban. Ez az eredménye a nagy lazaságnak.
"USA-ban viszont csak vizsgáznom kellett és vizsgadij sem volt, csak a jogositvány kiállitásáért fizettem valami nevetségesen alacsony összeget"
Úgy is vezetnek ezek a barmok. Index? Minek. Körforgalom? Mi a franc az? Több sávos út? BELSŐSÁV AZONNAL BÁRMI ÁRON. Amerikaiak mennek és nem vezetnek. Lefogadom, hogy Indiában jobb a vezetési kultúra, mint ezeknél. Meg veszik a rohadt nagy fos pickupot meg suv-t, de vezetni nem bírják. Ködlámpát azonnal felkapcsolják, mert a hülyéknek fogalmuk sincs melyik ikon mit jelent a műszerfalon, távolságit úgyszint, ha villogsz meg nem értik. Mostanában már a hátsó ködlámpát is fel szokták kapcsolni, ha van. De jó, hogy nem kötelező itt legalább a hátsó ködlámpa. Nem beszélve, hogy nincs olyan nap, hogy ne látnék legalább 5 idiótát sötétben lámpa nélkül vezetni, ha pedig villogsz neki nem érti mi a baj, mert hát ő lát, nem? Pályán mennek mint az állat egy más seggében aztán csodálkoznak, hogy fékezéskor 6-an egymásnak mennek. Piros lámpa? Azon még átmegyek!
#8 "Amerikában más a vezetési kultúra, nem idegesek ,nem sietnek az emberek, mint nálunk"
Haha, gyere Atlanta környékére.
#12 Na ez. Körforgalom mondjuk egyre több van, főleg amerre én vagyok. Múltkor mentem valahova, meg is lepődtem, hogy mi ez a sok körforgalom. Meg én jelenleg futárkodom és ott is rengeteg körforgalommal találkozok. A hülyék indexet nem ismerik és állandóan csak várnak a körforgalomban, mert nem tudják, hogy a másik mikor fog kihajtani. Bohóc egy társadalom.
#15 vagyok
És akkor még nem is beszéltem, hogy állandóan nyomkodják azt a rohadt telefont. Piros lámpa? Telefon azonnal elő szigorúan! 80mph-el az autópályán? Telefon! Hívunk valakit? Óh, nehogy a kihangositást használjuk, telefon vagy fülhallgató! Aztán csodálkoznak, hogy nem hallanak a forgalomból semmit. A rendőrök 90%-ban leszarják sajnos.
Covid óta teljesen megőrültek, azóta van ez, előtte nem volt ennyi idióta. Volt, de nem ennyi.
Aztán még lehetne mesélni.
Gondolod hogy az emberek nem telefonoznanak ha 30 vezetesi orat kellene venni 1000 dollarert es utana vizsgazni?
Tudom hogy vezetnek az amerikaiak, tapasztalom minden nap. Viszont legalabb nem annyira agreszivak mint a magyar soforok, csak tolakodnak es figyelmetlenek.
A telefonozas vezetes kozben azert is gyakoribb mert automata valtos auto eseten az egyik kezedet szabadda tudod tenni es ilyenkor abban van a telefon. Raadasul mindenkinek van legalabb 4GB data, szoval lehet netezni barhol.
#17: "nem annyira agreszivak", "csak tolakodnak"
oké
Kérdező te most komolyan mentegeted a vezetés közben telefonozást? :D
Másrészt a telefonozáson nem segítene a 30 óra, de azon igen, hogy beleverné a fejébe legalább nagyjából a leendő vezetőknek a tükrök és a holttér figyelését, alapszinten megtanítaná a kezelőszervek működését (azaz pl felismerné mindenki a műszerfalon a ködlámpa visszajelzőjét és kikapcsolná, nem pedig "végülis mozog az autó, leszarom azt a kis izét").
Megtanulna távolságot és sebességet felmérni, ez a képessége ahogy látom a videókból rengeteg embernek hiányzik USA-ban. Ami nem baj, mert senki sem így születik, hogy tudja.
De nem lenne jó, ha ahelyett, hogy 60-al bejön eléd az autópálya gyorsítósávjából tükör használata nélkül úgy, hogy te ott közlekedsz 120-al, ül 30 órát egy oktató mellett előtte? Aki elmondja és rákényszeríti, hogy egyrészt nyomja azt a k*rva gázt a gyorsítón, másrészt miközben gyorsul figyelje a tükröt, mérje fel, hogy hol lesz az a luk, ahová be tud sorolni, és ehhez igazítsa a gyorsítást? Ne csak berántsa, "majd a többiek megoldják". Ráadásul az oktató meg tudja neki mutatni, be tud avatkozni. Meg tudja mutatni, milyen az, hogy igenis tövig nyomom a gázt, mert muszáj legalább a 90-et elérni egy 120-as útra való becsatlakozásnál.
Itt Magyarországon ha a vizsgabiztos nem látja, hogy a tekinteted folyamatosan vándorol a tükrökben, akkor simán megbuktat, mert fogalmad sincs a mögöttes forgalomról. Persze eleinte úgy érzed, hogy csak a gond van a tükrök használatával, de 30 óra alatt, mivel folyton b*szogatva vagy miatta, rutinná válik, már oda sem kell figyelned rá. Ebből pedig később kialakul, hogy már zavar, ha nem tudod, mi van körülötted.
Ha csak fel kell ismerni 3 táblát, és a szülőnek alá kell írnia egy papírt, hogy "igen megtanítottam a 16 éves gyereket vezetni", és ennyi a jogsi, akkor ne csodálkozzunk, hogy hullanak az emberek közlekedési balesetekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!