Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elméletileg: a gépkocsi...

Elméletileg: a gépkocsi aksijára ráköthetek-e egy másik (hasonló) aksit ?

Figyelt kérdés
A mostani 12 V / 70 Ah aksira egy másik 12 V / 70 Ah aksit. Természetesen párhuzamosan, azaz a (+) a (+)-hoz és a (-) a (-)-hoz. Kapnom kellene egy 12 V / 140 Ah "erősebb" aksit. Van ennek valamilyen gyakorlati akadálya ?

#aksik párhuzamos kapcsolása #gyakorlati hátrányok
2024. jan. 9. 17:58
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
Neked talán 5 percbe, de én soha nem láttam, miként kell csinálni. Valami leírásban láttam, hogy aki maga cseréli az aksiját és a gépkocsi Start-Stop rendszerű (vagyis gombnyomásta indul-áll le), az jól teszi, ha előtte megérdeklődi a rádiója programozási kódját. A gépkocsi könyvében erről szó nincs.
2024. jan. 10. 14:43
 12/18 BeefEater ***** válasza:

Arra figyelj, hogy a két akku ugyan annyira legyen feltöltve, akkor nem fogja az egyik tölteni a másikat.

De amennyi időt ezzel el fogsz szerencsétlenkedni, annál sokkal kevesebb időbe telne behangolni újra a rádiót, arról nem is beszélve, hogy sokkal nagyobb a veszélye, hogy véletlenül rövidzárlatot okozol.

Újabb autókban a rádiónak már sokszor nincsen kódja (viszont lehet, hogy az autó elektronikáját "meg kell tanítani" az új akkura, pl BMW-nél)

2024. jan. 10. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

Tkp. az akku vezetés (töltés) után 14,5 V. mutat, a baja az, hogy nem tartja az áramot, pár óra múlva már 3 ampert "iszik" a rákapcsolt töltőről. Ebben az értelemben vezetés után ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint az új, töltött akku.

Egy VW Golf Alltrack négykerékmeghajtásúról van szó. Valaki azt mondta, hogy az új típusú VW-nél úgy zajlik a memória visszaállítása, hogy járó motorral (de álló autóval) a kormányt először teljesen balra kell tekerni, majd 15 másodperc után teljesen jobbra. Ezután felveszi a régi beállításokat. Többet ő sem tudott. Van-e valóságalapja ?

2024. jan. 11. 11:23
 14/18 anonim ***** válasza:
#13 nem kér rádió kódot, vedd le nyugodtan. Az ablakok végállását kell majd újra tanítani. Viszont ezeknél magát az új akkut fel kell tanítani, különben az élettartama rovására megy.
2024. jan. 12. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:
Hogy-hogy az új akkut feltanítani ? Ez mire vonatkozik ? Csak nem arra (mint a vaku-aksiknál olvastam), hogy tökig feltölteni, majd minél jobban lemeríteni az új töltés előtt ?
2024. jan. 12. 15:22
 16/18 anonim ***** válasza:
73%
Felejtsd el az osszes okoskodot. Akksit feltanitani? Ugyan mar. Nyugodtan csinald meg. A bikazasnal eleve egy lemerult akksira teszed ra a masikat, s meg sosem lattam izzo bikakabelt emiatt. Veszely, hogy rovidzarat okozol? Nem vagy hulye, hogy a pluszt direkt ratedd a minuszra...
2024. jan. 12. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat.
2024. jan. 12. 19:42
 18/18 anonim ***** válasza:
100%

#15 arról van szó, hogy az utóbbi 10-15 évben az autók töltési rendszere is okos lett (#16 le van maradva), például igyekszik motorféknél tölteni, és aztán hagyja elhasználni az áramot miközben gyorsítasz, sok kicsi sokra megy. Szóval nem folyamatosan tölti az akkut, hanem néha inkább rátölt, néha meg inkább lemeríti, bizonyos ésszerű határok között, ami korral csökken. Emiatt fontos géppel az agyának megmondani, hogy új akkut kapott, mi a gyártója (lehetnek feszültség eltérések), hány Ah kapacitású (hogy ne akarjon többet kivenni belőle mint amit tud), és milyen technológia (ólmos-savas, EFB, AGM)... hogy a lehető legtartósabb legyen az új akku. Nem árt megnézni, mi van benne most/gyárilag. Ha érdekel, itt egy részletesebb cikk a témában:


[link]

2024. jan. 12. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!