Milyen személyautót használtál a legtöbbet (megtett távolság alapján) és hogy véleményeznéd az adott gépkocsit?
F Astra.
Viszonylag kényelmes, de az 1.4 benzin nem túl dinamikus, 4 személyig teljesen jól el lehet férni benne, igénytelen konstrukció, a futómű jól bírja a földutatak is.
Pár elektromos típushiba nàlam is volt, a rozsda is tartozéka sajnos, de szerintem a mai napig egy elfogadható kocsi, ha A-ból B-be eljutás a cél.
Mármint konkrétan típusra? Nem biztos, hogy relevánsak a válaszok, mert nem biztos, hogy mindegyik mostanra értendő.
Én pl. a 2010-es években ingáztam sokat. 220 km-re jártam rendszeresen. Abban az időben erre a célra egy dízel H Astrárt használtam. Összesen 360.000 km-t hajtottam bele, főleg autópályán. Nem volt vele semmi bajom. A korhoz és a kategóriához mérten számomra teljesen komfortos autó volt, megfelelő műszaki tartalommal, megfelelő kényelmi és biztonsági extrákkal. Ma már nyilván létezik jobb is, hiszen a megjelenése óta már majdnem 20 év telt el. Felsőbb kategóriákban meg pláne!
2004-es almera n16 1.5/98hp. Nem a full extrás, így szerencsére annyi elektronika van benne, amennyi nekem kell. Megvételkor nem igazán tudtam rólam semmit. (2018ban).
A kocsit "178ezerrel" vettem, de eredet vizsgánál derült már csak ki, hogy 250ezerről tekernék vissza, de ez az állapotán és a motor járásán ez nem látszott/hallatszott. Vizsga soron lett átnézve és törve sem volt. Azóta napi használatban van és 70ezer kilometert mentem vele, pályán és városba is. Előtte ezres swiftem volt és ez ugyan olyan megbízható pedig bonyolultabb. Az ülés pozíció jó és kényelmes, jól tart hosszú távon is. Jó sok tároló rekesz van. Dinamika, hát mivel csak 100-as omw van benne és sosem papásan használom így egész jól lehet menni és előzni is. Pályán nagyon sokszor mentem óra szerint 170/180-al, ami jelentősen megnövelte olyankor a fogyasztást, de ezen kívül semmi. Valamint nem igazán szélérzékeny, tehát nagy szélben is szoktam nyugodtan 160-al menni. Valamint a szél zaj 180-nál semmi kritikus. A váltó francia és elég hülye/hosszú fokozatok vannak benne. Van előnye is hátránya is. A kettes pl 100felett szabályoz le, ami néha nagyon zavaró, de amikor hirtelen kell bekapcsolódni a forgalomba, akkor jól jön. A csomagtartó átlagos (355)liter, de elég sok mindent hozok viszek vele, ami kell befér, lehajtott üléssel 2 méteres fűkaszám is teljesen. Hátul merevhíd van scott-russel csuklóval, nem kell rajta állítani mivel nem is lehet. Gyakorlatilag szét verhetetlen. Egyszer volt hátul lengés csillapító és torony csapád csere és ennyi. A vezérlés gyári a lánc még nem csörög. Most pedig negatívumok: hátul szűkös a lábtér, csípi már az olajat, de egyenlőre még nem akarom gyűrűztetni. Valamint garázson csak fél éve lett így hát kapott addig az utcán szó szerint hideget meleget. Nem a motor vagy az elektronika fog besz@rni, hanem a kasztni erre már magamtól is rájöttem. Sok helyen eléggé rozsdás. Ez úgy lett volna jó, hogy megvétel, utólagos alváz/üregem védelem és garázs! Meg amit még cserélni kellett ez idő alatt, az a légtömeg mérő, alső felső jeladó, 1-es lambdszonda és egy szelepfedél tömítés meg a két küszöb, meg nyilván a kopó. Hű társ mindig számíthatok rá, viszont a rozsda miatt nem tudok meddig lesz velem. Meg egyszerűen szerelhető és sosincs alattomos elektronika probléma. Valamint előtte hasonlóan képp a volt a suzuki, de a már nyúlványokat is kiette a rozsda.
1997-es 1.3 Suzuki Swift. 3 éve van nálam, 12 000 km-et mentem vele összesen, hétvégi autónak kell csak, hétköznap BKV-zok.
Jó autó nem adnám el semennyiért.
Egy 2.0 110 lovas dízel Avensis-be raktam bele 150 000 km-t, 110 ezerrel vettem.
Nagyon meg voltam elégedve vele, pont elég erős volt pályához is, vidáman tudta 6l-ből a 140-es utazót, de országúton dinamikusan közlekedve max 5,5. Elég jól extrázott volt, hibalista alíg, kicsit visszasírom a mai napig.
98-as 1.3-as Swift. Egy elég lelakott példányt sikerült megvennem. Rohadt sokba került a bölcső rendbetétele, amit csak a szentlélek tartott még a helyén. Ezenkívül kellett költeni eddig a két féltengelycsuklóra (életem első lerobbanását ennek a törése okozta), kipufogódobra, az ablaktörlő-mechanikát cserélni kellett, és... asszem ennyi az összes, ami túlment a kopóalkatrész kategóriáján. Ja, meg volt egy rugótörés, bár azt annyira nem vettem észre, hogy csak a szervizben tudtam meg. Nem épp egy versenyautó, és kezdi enni az olajat is. Kényelmesnek sem nevezném igazából.
Viszont miután a fél kocsi ki lett cserélve nagyjából 400 ezerből 4 év alatt, és belegondolva, hogy egy újabb autón ennyi pénzért nagyjából olajcserét csinálnának (nyilván nem kevés költői túlzással)... Én meg vagyok vele elégedve. Pláne annak fényében, hogy most közeledünk a 400.000 km-hez. Valami 260-nal vettem tán meg? Most nem emlékszem pontosan. Aztán lehet, hogy félmillió km lesz az már, mert nem tudni, hányszor fordult át az óra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!